Direktlänk till inlägg 21 september 2013

Nytt liv, nya tag

Av Sarabella - 21 september 2013 13:05

Jahapp då tänkte jag börja lite smått med bloggen igen, mest för att skriva av mig lite..

Det händer ju en massa spännande i vårt liv just nu!!   

 

Jag har tagit tjänstledigt från mitt jobb inom industrin och börjat plugga på högskolan i Kristianstad!

Efter att ha presterat bättre på högskoleprovet än vad jag trodde var möjligt för mig kom jag in på drömutbildningen :=)) Personal och arbetslivsprogrammet. Har hamnat i en superklass med massa trevliga människor som jag ser fram emot att lära känna bättre.  


Liam har blivit stora killen och fyllde 5 år häromdagen, många kom för att gratulera vår kille med fina presenter som han önskat sig. Man känner sig helt lost när Liam pratar om Skylanders, angrybirds, infinity och allt vad det heter nu förtiden  .



Vår lille Noah som inte är så liten längre, har även han börjat på samma dagis som Liam går på, eftersom hans fantastiska dagmamma gått i pension. Så skönt att veta att killarna har det bra om dagarna när deras mamma går i skolan och pappan i familjen sliter för bröfödan   .



Vad händer annars i familjen Blixts liv?? Jo som för alla andra så går det både upp och ner.....i åpåskas förlorade vi vår lille hund, Atlas. Han hade drabbats av förstorat hjärta och när detta upptäcktes, började vi medicinera på inrådan av veterinär. Tyvärr visade det sig att veterinären vi besökte första gången, hade gett honom 2 mediciner som tillsammans kan ge kaliumbrist (vilket kan hjärtat att "fladdra") enl veterinärena vi sedan besökte löpande under hela våren..De plockades bort och ersattes av andra sorter....

Tillslut åt han 12 tabletter om dagen och han var så trött. Efter att han fått epelepsiliknande anfall pga bristande syresättning fick vi ta det mycket svåra beslutet att låta vår älskade lille vän somna in.

  RIP Zeraphinas Casper  " Atlas "  

 



Inga fler hundar i detta hushåll förrän barnen blivit större och jag förhoppningsvis mindre blödig..Lipade så att jag inte kunde visa mig ute efter vi tvingades ta bort Atlas..

Nu har vi bara vår katt Ossy kvar och den stackaren har det inte lätt för tillfället..En annan katt (som verkar vara mer vild än tam) är på honom hela tiden..river o biter honom så att vi har fått åka till veterinären. Den lille odågan försöker även att ta sig in i vårt hus. Undrar hur man går tillväga med ett sånt här problem?? Kan man kontakta polisen??  

 

 

 

 

Nu sitter barnen o kollar tv efter en förmiddag ute i det sköna vädret..det gäller att ta tillvara på all sol man kan nu innan den försvinner i typ 6 månader   #hata vintern#

 

 


 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarabella - 12 augusti 2014 22:27

Har blivit utvald som buzzador att testa Bic Kids pennor som ska vara utformade för att passa barnens grepp o vara enkla att använda. Mitt omdöme stämmer mycket överens med det, då barnen tyckte det var lätt att hålla i pennorna o stiften bröts int...

Av Sarabella - 1 april 2014 10:27

Nu börjar jag komma ifatt efter allt som hänt senaste tiden...operationen verkar ha lyckats o jag känner INGET tryck i huvudet längre, helt fantastiskt!    När sådana här saker händer, det är då man märker vilka som verkligen finns för en och som...

Av Sarabella - 15 mars 2014 09:33

Så då var det äntligen gjort..huvudet är opererat.   Jag skulle infinna mig på Lunds sjukhus onsdagen 5 mars kl 10.00 för inskrivning, provtagning och magnetröntgen.   Barnen skulle lämnas på dagis och det var något av det svåraset jag har gj...

Av Sarabella - 24 februari 2014 16:24

Jaha ja.. Då var det ett tag sen sist jag skrev....nu igen. Skolan rullar på med massor av göra, varje vecka är det nya saker så sysslolös är man då rakt inte..   Idag ringde de från neurokirurgen i Lund och talade om att min operation kommer bli...

Av Sarabella - 14 januari 2014 10:01

Igår hade jag ju min fastedag....500 kcal är max för de dagarna, blev soppa, shake och knäckemackor med ägg samt päron och plättar. Jag var inte hungrig på kvällen men så sjuuuuuuuuuuukt sockersugen att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen. Soc...

Ovido - Quiz & Flashcards