Alla inlägg under november 2013

Av Sarabella - 30 november 2013 08:42

Nu sitter de 3 grabbarna Liam, Noah och mitt lilla kusinbarn Theo vid tv:n så jag har några minuter vid datorn...haha. Man har fullständigt glömt vilket pass det är med en liten nyfiken 1 åring :=)) Men gud så mysigt vi har det! Så kul oxå att kunna hjälpa till så att Theos föräldrar får chansen att vara lite barnlediga någon gång, det behövs för att orka med alla andra dagar under året..

Idag ska det putsas fönster....tur vi inte har så många....hahahaha..21 st! OMG kommer ha världens muskler sen på armarna eftersom jag använder mig av en mkt omständig metod när jag putsar som tar lång tid..Kan inte hantera gummiskrapan på ett bra sätt så jag får göra på andra vis istället..

 

 

Igår var jag och handlade åt miormor och morfar samt putsade fönster hos dem,det är med glädje jag hjälper dem med tanke på ALLT vad de har gjort för mig under min uppväxt och gör än idag för den delen  

 

 

 

By the way, jag var hos frisören i veckan och sa till henne: "Kan du kolla om du hittar nåt grått strå, jag tyckte mig kunna se ett häromdagen"

Frisören: "Nej jag hittar inget, du kan vara lugn, haha....Neeej vänta där har vi ett!"

 

Okej bara att inse att generna på pappas sida är starka, nu väntar jag bara på när lillebror Adde ska bli silverfärgad som pappa   Men min pappa är så fin i sitt gråa hårså det kommer säkert lillebror oxå bli!

 

 


Nu in till grabbarna och bygga lite duplolego en stund.

Av Sarabella - 27 november 2013 10:01

Igår var det dags för skola igen...vilken härlig dag det var!

Mycket bra föreläsningar och så lunch ute med några av klasskompisarna! Härligt.

 

När jag kom och körde in mot parkeringen på Högskolan, såg jag en lastbil jag mycket väl kände igen..Det var ju Jimmy???

Tänkte att nu måste det hänt något, visste ju att han skulle köra nere i Kristianstad på tisdagen, men ändå??

Han hoppade ut och jag vevade ner rutan; Han ville bara överlämna en lussekatt och en kanelbulle till sin kära fru sa han.

Ååååhhhhhh, vilken karl jag har! Så glad man kan blir för en så oväntad händelse?  


Idag har jag varit på intervju på dagiset, en blivande förskollärare ville intervjua föräldrar om deras syn på förskolan, o jag har ju bara positivt att säga om det dagiset, världens bästa.  


Nu ska jag traggla mig igenom ett par kapitel i diverse böcker innan huvudvärken kommer på allvar...den brukar slå till runt 12 tiden.
Snart är det oxå fixat förhoppningsvis och då ska jag ha en sån energi att jag inte vet vart jag ska bli av (hoppas jag i alla fall)   

 

 

Till min älskade man. 

Tack älskling för att du finns för mig.

 

 

 

Av Sarabella - 25 november 2013 16:22

Ja det är så man skulle kunna beskriva mig just nu , haha.

 

Har ju fått order om att inte anstränga mig förrens detta med skallen är helt utrett, och det har resulterat i +4 kg.

Låter inte mycket kan tycka, men oj vad de känns. En extra haka och en mage till har det väl blivit, men nu ska de väck.

 

Har haft första dagen idag med 5:2 dieten..jag var kraftigt emot detta från början men vafasen, jag får ge det ett försök. Är man desperat så är man..

 

 

 

Snart kommer jag nog att kunna träna som vanligt eftersom jag nu har fått tid till Lund!!! Halleluja,halleluja,halluuuujjjjjaaaaaaa! Den 10:e december är det dags att infinna sig för diverse tester samt prata med läkare på neurokirurgen.


Idag har det inte blivit mkt läst av kurslitteraturen..har bara tänkt på mat, mat o mat igen. Men är man knäpp och tar 2 chokladrutor av bara farten får man lida för det sen. Nu är mina kalorier "slut" för denna dagen..har iofs 10 kvar men vad innehåller 10 kalorier?  Tror inte denna dieten kommer bli långlivad hos mig, har inte den karaktären tyvärr.

 

Av Sarabella - 22 november 2013 19:15

Idag fick sjukhuset ett besök igen..skulle till ögonmottagningen och kolla trycket i ögonen..

Skönt med svidande droppar, som förstorade mina pupiller till den milda grad att det såg något suspekt ut   .

,Inget ovanligt kunde farbror doktorn hitta så det är nu bara att åka till vårdcentralen och tappa ytterligare ett par rör blod och sen vänta på kallelse från Lund.

 

 


Nu är det fredagskväll!!! Sitter med datorn i knät o webshoppar lite..smidigt smidigt.

H&M, kicks, ellos, meandi m.m trevliga sidor det där   


Får se vad denna totalt orörda helg har att erbjuda oss i familjen Blixt? Det återstår att se.


Trevlig helg på er!

Av Sarabella - 21 november 2013 17:48

Dagen startade 05.30 då en morgonpigg Noah väckte sin inte fullt så morgonpigga mamma...

Upp och hoppa och ner och starta kaffet...Väcka Liam och sen börjar de vanliga morgonbestyren, och ALLTID slutar det med att vi åker hemifrån 5 minuter senare än vad vi borde för att jag ska hinna till skolan utan att behöva köra som någon som stulit bilen..

 

Låg och stressade på bakom traktorer och andra störningsobjekt i trafiken innan jag äntligen kom fram till hkr...sladdade in på parkeringen, och ilade över gården upp för alla trappor och in....till ett TOMT klassrum.......visst faen. Vi började 13.00 idag, inte 09.15  


Jaja, jag satte mig och läste lite till klockan blev 10.00 och alla affärer slår upp portarna inne i Kristianstad centrum.

Handlade lite julklappar och gick o strosade i affärer fram till lektionen började.

2 delprov till idag som vi alla i gruppis BrittMarie blev godkända på! Bra jobbat alla!


I morgon är det dags för sjukhusbesök......igen.....Suck. Kan skaffa klippkort där inne, fast det har jag ju nästan, frikort i alla fall efter alla dessa läkarbesök.

 


Ögonmottagningen är det imorgon som ska få ett besök efter att neurologen skickat en remiss dit? Får se vad de säger imorgon.

 

Nu ska jag mysa med mina barn och sen lägga mig tidigt!

Av Sarabella - 20 november 2013 16:20

Ja då var jag klar på sjukhuset för denna gången...Man kunde tro att tanten jobbade på ackord såsom hon härjade där inne .

In i röret...donk,pang,smäll,donk i 5 minuter...donk, knackelibank, pang,knackelibank, smäll i 4 minuter osv i 20 minuter därefter ut snabbt som fan ur röret, in med kontrastvätska, in i röret igen och så knackande det o smällde i 10 minuter till sen var det klart  .


Det gick mkt bättre denna gången vad det gällde att vara inne i röret, denna gången hade jag ju inte cancer-döds-ångest..  Fick inte heller någon ögonbindel denna gången så jag kände mig som Hannibal Lector med den järnställningen de spänner över ansiktet, gällde att fokusera på nåt annat och inte på att man satt som i ett skruvstäd med skallen..

 

Hem från sjukhuset och hämta hem mina älsklingar och nu blir det lussebulle-bakning hela kvällen fram till läggdags :=)) Mannen är i sitt andra hem ikväll:garaget.  

Av Sarabella - 20 november 2013 10:46

Nu sitter jag och väntar på att åka in till sjukhuset för ännu en mr. Tur min Jimmy följer med och håller handen för där inne är jag INTE kaxig.. Hatar att åka i i det röret med allt knackande och skorrande som uppstår när den drar igång...Men skönt att de gör de flesta av undersökningarna här i Blekinge så jag slipper åka skytteltrafik till Lund..


Missade en föreläsning idag om observation...men men så går det när föreläsarna planerar om i schemat med kort varsel..Men det är bara att sätta igång och läsa in det man missat..


Var ute på Thairestaurangen med min farmor igår kväll och vi hade det så mysigt så!

Åt massa gott och pratade i 3 timmar!

Härligt att ha sån relation till sina äldre släktingar.

Vi bestämde att detta ska vi göra till en vana, att gå ut och äta ihop och bara prata..

 

 


Kollade på Paradise Hotel igår efter att ha hört diverse berättelser om det i skolan..

OMG, vilka spån?

Fattar de inte att de skämmer ut sig för tid och evighet?

Fast vad gör man inte för 5 minutes o fame?? Hahaha..

Tjejen som sa nåt i stil med att:

"- Jag såg Natascha i Paradise för många år sen och där och då väcktes 2 drömmar hos mig; sillisar och medverkan i Paradise.. Och nu har jag fått båda!! Tihii..."

  


Men ska inte sticka under stol med att jag kommer kolla på denna serie i höst, det är så underhållande att se att vi är så många olika personligheter i vår herres hage..

Av Sarabella - 19 november 2013 16:55

Japp idag var det trögt vad gäller föreläsningarna....trött o gnällig kom jag till skolan men blev snabbt glad igen när jag såg mina underbara och roliga klasskompisar 

  Vilket gäng vi är!


Efter att ha tagit oss igenom hela dagen slutade vi vid 15, och jag styrde hemmåt med gröna faran...inom konsum o hem o skala potatis och in med laxen i ugnen. MUMMA! Varmrökt lax en tisdag är inte fel? Men det gäller inte mej för jag ska möta upp min lilla farmor i stan senare och vi ska gå och äta    Kommer bli så mysigt så.



Imorgon väntar provtagning på morgonen på vårdcentralen inför magnetröntgen som kommer gå av stapeln imorgon eftermiddag..De ska spruta in nån kontrastvätska med..sen hoppas vi på besked snabbt så att vi kan gå vidare med livet som vanligt utan allt detta som kan liknas vid grus i maskineriet.. Jag skulle ju ha MÅÅÅÅÅNGA meandi-partyn och vi skulle ju ut och resa i vinter??!!

Men man kan ju inte boka något om jag inte vet n operationen kommer ske..

Jaja ..I-landsproblem finns det gott om.



Ovido - Quiz & Flashcards