Alla inlägg under oktober 2009

Av Sarabella - 29 oktober 2009 05:34

det är precis vad jag är nu...

Steg upp 05.20 i morse i ett höstkallt ljungby då mr Liam inte ville sova mera när han hörde sina 3 kusiner som skulle till dagis...Vid 10 blev det avfärd mot IKEA och 14.30 hemmåt mot Ronneby..

In i duschen och ner i sängen efter att ha skurat en matta som min lille katt spydde på...suck.

Sov 2 timmar sen var det dags för arbete..kom hem för 20 minuter sen då jag mötte Jimmy i dörren påväg till sitt jobb.

Väntar nu på att Limme ska vakna så att jag kan köra honom till dagis så att jag kan lägga mej..vill inte att han ska behöva gå upp såhär tidigt men vad gör man? Sova måste man ju göra.


Skriver mer utförligt om trippen till metropolen Ljunby vid ett senare tillfälle..nu ska jag glo igenom the newspaper.



Av Sarabella - 27 oktober 2009 07:48

Nu är vi i startgroparna...vi ska köra härifrån vid 09.00 tiden för att hämta upp Veronica, Gabriel o Charlie i Hallaballabro..sen blir det Ljungby nästa.

Känns konstigt....det känns faktiskt som om jag kommer sakna Jimmy och vi ska bara vara borta i en dag!! Ett bra tecken iofs..men det är ju inte klokt vad man vänjer sig! Innan när han körde till Göteborg 2 turer/vecka var jag ju själv jättemycket! Men, men..man har väl vant sig vid det lite mer normala familjelivet?

Nu blir det kaffe och tidning...måste bläddra igenom IKEA katalogen med för att vara lite insatt i vad som ska inhandlas imån!


Nu har jag inte tid mera!


Ta hand om er alla! Och tänk på att ett leende mot en annan människa kostar så lite men ger så otroligt mycket tillbaka!

Av Sarabella - 26 oktober 2009 12:16

idag fullkommligt vräker det ner....hu...Ja det spelar ju inte så stor roll för jag ska ändå jobba em idag..

Har precis lämnat limme på dagis nu...han grät när jag lämnade honom..fy fan vad jobbigt det är!

Ja vad har hänt sedan sist???


I torsdags körde jag min lilla mormor till Växjö, och på hemvägen stannde vi i tingsryd för räkmacka på Börjes! Supergott..

På eftermiddagen planterade jag påskiljelökar samt tulpanlökar i trädgården och jag hade sån tur att mormor och morfar dök upp så jag fick lite hjälp!!


I fredags hade vi lite besök här hemma...först av Kenth och Annica och sen av Michael..lite kaffe och snack blev det som vanligt och efter detta blev det intag av Kinamat för min del och pizza för Jimmys del...Vi tittade på en av Johan Falk filmerna..jättebra.


I lördags jobbasde jag fm och efter jobbet blev det shopping i stan..hittade en massa fint!

Skulle bara handlat doppresent men lite anbnat slank ner i påsen..bla världens snyggaste klänning som jag hittade på Kappahl! SÅÅÅÅ min stil!

Kläder till Limme blev det oxå så klart.

När jag kom hem satt Jimmy, Anders och Patrik och glodde på trav och hoppades på vinst, men det bidde inget..Får vänta tills Jimmys vecka infaller..han brukar ha tur=))!

Jonna kom inom på väg hem från skolan så det blev en kaffe med henne och middag när de åkt hem.

Tv tittande fyllde även denna kväll=))


I går söndag var det dop i Augerum..jättetrevlig och fint..Det var Emma och Elias lilla Milly som döptes..god fika och gott kaffe efteråt.

Vi åkte hem och lade oss på soffan medan limme vilade sig..

Sen satte jag fart och städade övervåningen, dammsög, dammtorkade, torkade golven , bäddade rent och städade toan.

Satte i ordning min lilla "myshörna" uppe brevid trappen bestående av ett litet runt bord och en 51 år gamnmal svart gungstol!

Ska ha en matta och en fin pläd med, men den får jag handla på onsdag då det blir Ikea.


Ska ev köra till Ljungby imån med min svägerska Veronica med barn för att hälsa på min andra svägerska Pia. Vi ska sova över och som sagt gå på IKEA på onsdagen på vägen hem.


Igår kväll blev det lite starkvinsglögg minsann! En sån liten flaska man kan köpa med de 3 bäst säljande årgångs glöggerna från Blossa.  

Hjortron & Armanjac var smaken på årgång 2005.


Nu måste jag fixa min matsäck=))


Hej hej

Av Sarabella - 22 oktober 2009 20:25

då var denna dagen med slut snart...lite tv tittande med bara sen kan man knyta sej för dagen...


Igår var jag och klippte mej...frisyren är verkligen jättefin men jag börjar tvivla på att jag passar i den...ser ut som grodan boll typ...*haha*

Idag har jag varit hos naprapaten och hos mina bröder 2 ggr..ena gången på fika sedan nu ikväll och hämtade ett soffbord vi ska ha sålänge..tills vi gör i ordning det stora rummet med öppna spisen i där vi ska ha tvrummet sen...då ska ny soffa, soffbord m.m.m inhandlas så begagnat passar utmärkt för oss+plånboken just nu!

Igår kväll var jag på kryddparty hos mamma och åt en massa godsaker..handlade en del olika kryddor...smaskit.

Idag kom Sandra Redin förbi en sväng innan hon skulle jobba...alltid lika trevligt!


Imån ska jag köra min älskade mormor till Växjö där hon har ett ärende att uträtta..och självklart blir det räkmacka på Börjes på vägen hem!! *mums* Ja jag vet, jag ska hålla igen...snaaaaart..Allt är ju så gott bara?!


Nu sitter Anders och Jimmy och snackar bilar och dricker kaffe.. o nu väntar tv:n på mig..


Natti natti

Av Sarabella - 21 oktober 2009 13:29

Idag har jag och liam verkligen sovit ut!!

Han lade sig 20.30 igår kväll och sov till 8.00 idag så jag matade honom och la honom igen för han var fortfarande trött, sen sov vi till 10.10 Så skönt!

Sussi kom med frallor och vi satt och kacklade ett bra tag innan hon gav sig av hemåt och jag lade limme som skulle vila lite middag,.


Jag var på seans igår och gud vilken upplevelse! Jag valde att dra tre tarotkort istället för att mediet kanske skulle få kontakt med någon som "tillhörde mej".

Det var helt sjukt att det kan stämma så bra! Hon sa bla:

Du har gått igenom en stor kamp inom dej själv och det är många menings-skiljaktigheter inom din familj/släkt...Vidare berättade hon att hon såg att jag inte ska syssla med det som jag gör för tillfället utan att jag ska utnyttja att jag är jag och gå vidare...Har du funderat på att studera??


Herregud alltså...mer rätt än såhär kan man ju inte ha!!

De fick kontakt med många av de närvarandes anhöriga, inte alla, men många. Och till 95% visste de vem det var som medierna hade kontakt med...det var så naturligt absolut inget hokus pokus utan så naturligt bara.

Jag vill verkligen gå vidare med detta och lära mig så mycket som jag bara kan, och vad som är möjligt för mig.



I eftermiddag ska jag som sagt klippa mej...är liiiite nervös...vill göra något sjukt drastiskt men jag är så tjock i ansiktet så jag kanske inte kan ha kort hår utan att se ut som grodan boll?? Får se vad Linnea säger om att?


Nu kommer snart Sandra på en kaffe....så trevligt så!

Av Sarabella - 20 oktober 2009 15:32

Nu vilar limme middag efter middagen med efterrätt....pyttipanna och glass med äppel och kanel blev det idag...

Jag sitter här vid datorn och njuter för fullt av min första fridag med min kära följeslagare kaffekoppen!!

Herregud vilken jobbig natt det var i natt!!

Limme hade haft det jättebra på dagis idag...jag lämnade honom 06.30 och hämtade 14.00


Ikväll blir det seans!! Längtar mycket! Jimmys mamma kommer och ska passa limme en stund för jimmy spelar innebandy på tisdagar.


Jag är så sjuuuuuuuuuuuuuukt shoppingsugen!!!

Vi har kommit överens om att denna månaden när nya friska pengar kommit in så ska vi ha en strikt budget a´la lyxfällan för detta går ta mej fan inte längre...så fruktansvärt tråkit att ALLTID ha slut på pengar 1 vecka innan lön!

Sen är jag så trött på alla som tycker och tänker om andras ekonomi..och tror att de vet allt, det är många som inte tror att vi har det kämpigt ibland eftersom vi bor i ett stort hus, har 3 bilar m.m.m...men HALLÅ!!!

Det är kanske, bara kanske därför som det är kämpigt ibland??!! Herregud!!!!!

Man skaffar sig utgifter efter inkomster, så enkelt är det, och innan när Jimmy jobbade borta och jag 5 skift hade vi ut ca 9000 mer än nu när han jobbar hemma och innan när jag var mammaledig!

Det kan vara liiiite svårt att skära så pass och ändra livsstil totalt...men det är väldigt lärorikt och skönt att veta att man reder det i alla fall.

Skönt nu när jag fick förlängt på jobbet till 4:e december! Alla dagar jag får jobba är jag överlycklig! Vill INTE vara arbetslös..

Vi har ju lite projekt till våren...måla om huset och så och det är ju som bekant inte gratis...

Storarummet ska oxå fixas så nu är det spara,spara och spara som gäller!

Imån blir det klippning..har fortfarande inte bestämt mej för hur..har ni förslag skriv en liten kommentar...jag är öppen för alltFlört nästan....*haha*


Av Sarabella - 19 oktober 2009 19:09

Ja inatt är det sista passet denna skiftrundan......så jädra skönt! Sov som en kratta i dag efter jag lämnat limme på dagis!!

Blir en MASSA kaffe för att jag ska orka...

Har lagt Liam nu men han vill inte riktigt somna...vaknar titt som tätt och skriker som en liten illlbatting...men det är bara att gå upp, i med nappen lägga honom ner och gå ut igen..så brukar han somna i alla fall..

I mån ska jag på en mycket spännande aktivitet!! En seans! Ska bli skitakul! 2 kvinnor på skiftet + några de kände och jag och min mamma ska dit! Det börjar klockan 19.00

Det är ju så att jag tror stenhårt på sånna här paranormala saker..Det är upp till var och en vad man vill tro..jag vet bara vad många har berättat för mej samt va jag själv varit med om...

Kvinnan på jobbet berättade att om hon som håller i seansen inte känner att det är någon som vill kontakta just dej (hon berättar lite till varje person som är på seansen) så får man fra ett kort i tarotkortleken och så berättar hon runt det..

Jag tror inte att jag har nån som kommer kontakta mej, för som tur är har ingen som stått mej RIKTIGT nära gått bort..Men jag har en liiiten förhoppning om en person...vi får se om han dyker upp?? *hihi*

Skratta ni bara som inte tror..det är helt upp till er!! *skratt*

Nu blir det soffan och kaffe i mängder... om bara lille man vill sova..har nog pausat i skrivandet av detta inlägg 3 gånger för att gå upp när han vaknat..



Det hade gått superbra på dagis idag och han ville nästan inte åka hem!! Fast han hade varit en lååång dag..06.20-15.00...Roligt att det funkar.


Ha det bra allihop.

Ovido - Quiz & Flashcards