Alla inlägg under februari 2010

Av Sarabella - 26 februari 2010 12:40

har jag vatt vaken i ett sträck nu...Det känns vill jag lova.


Nu undrar ni nog varför??

Ja sannerligen inte för att jag tycker det är roligt, utan att det var så att jag kom hem från jobbet 05.15....jimmy åkte till sitt jobboch jag satte mej o läste tidningen..


Gick upp till Limme 06.00 och skulle väcka honom...då spydde han rakt ut!


Inget dagis för honom och ingen på Jimmys jobb kunde hoppa in för honom så att han kunde köra hem...


Så nu sitter man här...det hade kört ihop sig på Jimmys jobb med så han är nog inte hemma förrän 15.00


Sen väntar en UNDERBAR natt till för mej fylld med arbete...HUr F*n ska detta gå??!! Undrar jag då.....


Men men..hoppas limme snart vill vila middag...jag börjar blir yr i bollen...

Av Sarabella - 25 februari 2010 21:02

Jaha, då har man varit vaken från 07.30 idag då....och ska jobba NATTEN!!!

Help me GOD!!

Kunde inte sova i kväll även om jag fick chansen nu ikväll , bara låg där och mådde allmänt piss med hjärtklappning...  

Why??!!


Får lägga mej kl  7 imån bitti när Limme är lämnad på dagis samt hundstackaren Atlas är rastad...


Jaha...då var det bara att packa ihop och köra..inget att be för.



Av Sarabella - 25 februari 2010 09:47

Limme stackarn har åkt på maginfluensan....idag är han dock bättre..

Jimmy har mått lite halvdåligt men jag har klarat mej denna gången.. *peppar,peppar.*


Idag ska jag jobba natten så det kändes inte jättekul att stiga upp 07.30...men jag blev på bättre humör såfort jag såg att min Liam mådde bättre..


Nu dricke jag kaffe och sitter här ett slag..limme tittar på Pingvinerna igen...


Igår var jag hos frisören o färgade håret! Nu är jag blondin igen!! Fast inte jätteblond, lite mittemellan lagom lix...Trivs som bara den!


Bu ska jag mysa vidare med min lille grabb..


hej hopp

Av Sarabella - 22 februari 2010 05:15

Ja då har man hunnit att gå med hunden, dricka en kopp faffe, skrapa rutorna på Jimmys lille golf och lägga på ansiktet för dagen  ....


Nu återstår bara att väcka Limme om ca 30 min, ge honom välling samt titta en stund på tv och mysa innan han ska till dagis och jag till mitt älskade arbete.


Ikväll blir det Gangstar barnklädes party hos mig! Så kul ska det bli, de har såååååååå snygga kläder alltså. Kommer nog handla ett o annat till min lille rocker.  



Puss å hej

Av Sarabella - 20 februari 2010 09:47

Ny soffa, nytt soffbord, renoverat storarum, nytt matsalsmöblemang, vinterjacka till mig och ett sideboard..det var nog allt tror jag..undrar hur lång tid det kommer ta innan man har det i sitt ägo??   

Ganska länge tror jag i och med detta j*vla snöovädret och kylan..Elräkningen är ju inte direkt låg...tror den senaste vi fick låg på 4300...oooppsss..har missat att binda den..

Själv göra själv ha, som min älsakde mormor brukar säga.  


Idag hade jag velat åka till Karlskrona och i alla fall fönster shoppa, men vädret ser ju som sagt inte så lovande ut...vio får väl se vad Mr Jimmy säger när han behagar stiga upp...han sover fortfarande..Han är värd lite sovmorgon iofs.  


Nu ska jag gå in till limme och titta på pingvinerna från madagaskar igen......rullar typ dagarna i ända här hemma..Tur att det är ett roligt program, även jag sitter o skrattar..hahaha..  


Limme fick en present igår av sin gamlamorfar & gamlamormor: ett tält som är en riddarborg...han hämtade filtar o kuddar och mös till att ordentligt därinne...så söt.

Vi var hos fia,elvira o olivia i förrgår och då lekte limme o elvira som bara den i hennes likadana tält (fast hennes är rosa då). De bara kastade sig ut och in från tälten och skrek av skratt...jag och fia satt med olivia i sängen och bara tittade på dem....så söta!


Hej hopp

Av Sarabella - 19 februari 2010 22:18

guuuuuuud vad trött jag är nu!


Ändå har jag fåtrt sova ut i morse..09.00 gick vi upp jag å limme.


11.00 kom min älskade väninna Emma med barnen hit och fikade och de stannade ända till 14.00..så mysigt så. Vi träffas alldeles för sällan alltså!

Det ska det bli ändring på nu.


Efter att Emma åkt hem körde jag till stan för att handla nya garner till mina stick samt virknings-projekt *hihi* sen lite kappahl & lindex med såklart när man ändå var i staden.  


Efter detta bar det av hem till pappa mikaels, kerstin och hennes barn för att titta på den nya fin fina lägenheten som hon köpt och renoverat upp i toppskick!

Den var jättefin!  


Vi fikade och pratade ett bra tag innan jag begav mig vidare hem till mormor och morfar en snabb runda för en snabbkurs i virkning..  min mormor   är ÖVERJÄVLIG på allt som har med handarbete att göra!!  

Det finns inget hon inte kan..jag vill verkligen lära mej så mycket jag bara kan av henne..det är så rogivande o roligt att sticka tycker jag *pensionärspoängen bara haglar in* hehe..


Sen var det dags att åka hem o invänta sussi o patrik som skulle komma o äta pizza med oss samt glo på en film, men det blidde ingen film utan vi kollade på Solsidan (hur jädra bra som helst) och sen hockey Sverige Vitryssland..


Nu åkte de precis hem och jag ska lägga mej och nana kudden.


Imån ska jag mamma o limme till karlskrona
, lite shopping får det bli..Ska handla mej en vinterjackafaktiskt..Emma hade en SKITFIN som hon köpt nu förra veckan så det får bli en liknande för mej faktiskt...

Jimmy vet inget ännu bara...hehe men det märker han på kontoutdraget sen...hihihi...  


Natti natti  

Av Sarabella - 18 februari 2010 10:03

Jaha då var det torsdag redan..

Min hals känns bättre nu äntligen...fy fasen vad äckligt med halsböld..men som min syster sa igår; Jag är inte det minsta förvånad att du får det, du drabbas ju alltid av alla konstiga sjukdomar; salmonella, halsböld, blodförgifrtning m.m.m Där har hon en poäng faktiskt.  


Igår kväll var jag hos mormor o morfar en stund själv...mysigt att bara kunna sitta och prata utan att ständigt bli avbruten..hehe.  


Idag fyller min svägerska Veronica år!! Grattis grattis! Vi ska dit ikväll och fira henne..  


Nu ska jag klä på mej o limme och sen åka till Fia, Elvira och Olivia och fika!

 







Av Sarabella - 15 februari 2010 17:51

Nu är jag tillbaka från läkarstation och apotek....


Diagnosen blev begynnande halsböld som ännu inte hunnit få fäste under slemhinnorna utan sitter "uppe på".. Om man inte behandlar med stark dos penicillin, får bakterierna färste och den blir värre och värre hela tiden, tills den är så stor att man får skära upp den....*hjälp*  


Men jag fick 20 av de största penicillin tabletterna samt en munskölj med bakteriedödanade/bedövande verkan som jag ska skölja med varanann timme DYGNET RUNT!


Hon sa att detta var inget att leka med utan att man ska passa sig noga om man då inte vill skäras upp inuti halsen vid ett senare besök...och nej tack, det vill jag inte!!!!


Varför ska jag vara sjuk precis hela tiden? Detta är 4:e halsproblemet som jag äter peniccilin för sen september...sen har jag vatt vanligt förkyld ett par ggr med samt efter vaccineringen då jag fick uppsöka sjukhuset..ka det vara så att mitt immunförsvar är dåligt eller nåt? Man börjar undra..  


Nu ska jag lägga mej och vila....

Ovido - Quiz & Flashcards