Alla inlägg under april 2011

Av Sarabella - 20 april 2011 09:54

Jaha då var det dags att sponsra Ingvar Kamprad lite idag då..det kanske är lite skralt i hans kassa??!!

Nej skulle inte tro det men ändå..

Ska handla lite till bröllopet bla..och lille Fille ska följa med oss dit!Myyys!


Snart kommer min lilla svärmor hit o ska passa Noah medan jag ska på mitt fruktade doktorsbesök...help me please!

Jaja det är bara att åka dit o bita ihop?? Man har ju klarat av att föda 2 barn för bövelen ..


Nu:ladda lite mentalt och sen till doktorn, därefter hämta Limme sen IKEA! Vilken härlig dag!!!!!!!!!!!! ( minus doktorsbesöket...)

Av Sarabella - 18 april 2011 09:53

Vilket underbart väder! 



Ska passa på och sätta mig på altanen nu medan Noah sover och Liam är på dagis för första gången på över 3 veckor!




Idag ska jag ev träffa Sussi och fika och prata skit i eftermiddag, efter att jag varit på vårdcentralen hos distriktssköterskan.. Hon ska väl karva lite i min infekterade tå så att den kan bli bättre?? 


Har självmedicinerat mig med penicillin nu sen igår och hoppas på att det är det hon kommer föreslå som åtgärd så att jag inte knaprat dem i onödan?!

Hade en karta över nu i paketet sedan pärsen med halsflussen...



Nu: Mot altanen med kaffekoppen i högsta hugg!!

Av Sarabella - 17 april 2011 11:26

Denna helgen har bara flugit förbi!

Har varir mycket trötta hela familjen då lille Jimmy jobbade ett låååååååångt arbetspass från fredag-lördag.

Och då var ju en annan ensam med kidsen så dete blev inte mycket gjort på hemmaplan förutom att leka med ungarna förstås!

Det underbara hemarbetet fick vänta tills Jimmy steg upp igår och då är det ju det vanliga; plocka undan, dammsuga osv osv..

Som tur var kom min älskade syster Anna Åkesson förbi med lilla Malou på en fika och avbröt mitt städande! Mysigt värre..Härligt med spontanbesök! Det behöver ju faktiskt inte planeras ett halvår i förväg för att man ska ses på en kaffe??

Idag fick jag sovmorgon...skönt!

Noah har en tillväxtpreiod nu så han äter 2 ggr per natt igen....suck vad man vänjer sig snabbt att bara beghöva stiga upp 05.00 och mata, och inte som nu 01.00 och 05.00

MEN det är ju övergående och de är ju bara små en sån liten tid i livet att det går att stå ut med.

Berocca + kaffe fixar upp energin om dagarna!  


I eftermiddag ska vi till mina morföräldrar och fira min älskade lilla mormor som fyllde år medan jag å Liam låg på sjukhuset!

Blir middag och det ska bli så gott!




I veckan har jag tänkt börja med att antingen måla om i köket eller tapetsera hallen..hur f*n det nu ska gå..

Jag suger på allt praktiskt arbete tyvärr..Önskar att Arga snickaren var här hemma och pushade mig lite att våga försöka i alla fall??

Men det är inte lätt när man alltid trott att man inte kan?



Måste till IKEA med och handla lite dekortationer osv till bröllopet..Funderar på om det är jättedumt att åka med både Limme och Noah själv i veckan??

Man kan väl kanske ha Liam en stund i barnpassningen? Då borde man hinna springa igenom lite kvickt? Annars blir det till att beställa hemleverans men de har ju tyvärr inte alla sakerna i det utbudet..Men men vi får titta över att..

Måste ju pimpa upp lokalen vi ska va i efter bröllopet lite, så det blir trevligare att vistas där? Det får kosta lite extra, för jag ska bara gifta mig en gång och det är nu, så då får det svida över i portmonän helt enkelt!


Annars bjuder den kommande veckan på träning, fika hos farmor, kanske besöka en kompis i Karlskrona..hoppas hon har tid att ses..saknar henne nåt fruktansvärt!!  

Av Sarabella - 14 april 2011 21:13

Sådär ja...då har jag drygat en halvtimme med att lägga upp lite annonser på tradera..på mammakläder...buuuuuhuuuuuuu..snyft,snyft....

Jag gråter nästan när jag tänker att jag FÖRMODLIGEN (*blink*, *blink* Jimmy) kommer att få använda dem igen.. 




Imån kommer bästaste Filip eller Cepil som Liam kallar honom  , på en kaffe och sen ska han passa i alla fall 1 av mina kids när jag ska lyxa lite och äta på Thai-restaurangen med 2 väninnor från jobbet som jag saknat som f*n.

Tror inte jag får honom att ta Noah med, hahaha..Han tycker nog han är lite liten ännu, fast jag vet att han skulle klara det alldeles utmärkt!! Han är så duktig med barnen Filip!

Noen får hänga med mammsen i vanlig ordning..

Blir bara en snabb lunch ändå, men gud så trevligt det kommer bli!

Längtar redan.


Nu sover hela familjen sedan minst 1 timme tillbaka och jag ska äta lite och sen knyta mig jag med..


Hej hopp!

Av Sarabella - 14 april 2011 14:30

Ja det kan man säga....jag har sån beslutsångest!!

Jag är för tillfället mammaledig och funderar på att plugga vidare till nåt vettigt..

Har haft lite olika funderingar på vad det skulle kunna vara...läkarsekreterare har varit och är en stark kandidat i mitt velande..

Vill ju ha ett dagtidsarbete där man kan tjäna en lön som går att leva på.

Har ju idag ett fast arbete där jag tjänar bra med pengar med tanke på att jag inte har nån utbildning+ alla fantastiska förmåner som man har som anställd där.

Men frågan är, kommer jag orka arbeta skift med 2 barn?

Jag var ju redan sleten innan ungarna kom..


Nu står jag o väljer mellan att söka till en utbildning och leva på en mkt knaper inkomst i 2 år och sedan efter utbildningen (om jag får jobb som det jag utbildat mig till, i detta fall läk. sekreterare) tjäna mindre än vad jag gör idag + att jag har studielån att betala av.....

Eller att fortsätta mitt arbete, jobba skift och ha en bra inkomst utan studielån...


En gammal dröm som förföljer mig är att bli polis..Har alltid velat bli det! Men då är vi där igen med obekväm arbetstid...

Åh andra sidan är det ett yrke som skulle passa mig bra, ombytliga arbetsuppgifter, varierande arbete, jobba med människor i olika situationer och för att det är oförutsägbart!

Jag HATAR när något går på rutin och är slentrianmässigt! Jag blir så extremt rastlös och trött på det jag gör.

Måste ha variation och omväxling!!


Har idag fått ett litet erbjudande..kommer berätta mer sen när jag bestämt mig..hehehe..

Måste rådgöra med min blivande make bara för som en familj fattar man viktiga beslut tillsammans anser jag!!




Nu sover ungarna middag...jag skulle behöva göra detsamma då jag har så förbannat ont i huvudet idag..

Ska väl sticka bort till gymmet en snabb runda och hetsträna en halvtimme eller nåt..

Har ni sett han i Hipp Hipp som gör allt samtidigt?? JO heter han visst...hahaha.. Tränar på gymmet och pratar i telefon samtidigt, eller sitter i terapi samtidigt som han byter däck på bilen?? Sån känner jag mej ibland..lägger in ett klipp så ni får se.


Av Sarabella - 12 april 2011 19:51

Har sparkat i tån i trappen nåt så kopiöst att den är helt inflammerad nu?? Trevligt värre..det bara bultar i den..:=((..Nåja det går väl över till man gifter sig??


Dagen har spenderats mestadels hemma och Sandra kom förbi på en kaffe och lite tacos innan idag, trevligt trevligt..


Diskuterade med Sandra om jag blivit lite lönnfet nu medan jag inte tränat så mkt på sistone eller om det rent av var magmuskler jag såg??

Sandra skrattade så att hon höll på att dö så jag antar att jag ser lite smått lönnfet ut..hihi därav min lilla tripp till gymmet dit jag cyklade för att slita lite i vikterna, och springa några kilometer på löparbandet samt den trevliga crosstrainern hehehehe...armarna skakade när jag cyklade hem sen och jag kunde knappt tvätta håret..Träna lagom?? Vad är det för nåt??  


Nu sover ungarna, Jimmy spelar innebandy och jag ska tita på tv innan det är dags för sängen.

Imån kommer mammsen och vi ska baka bullar.Trevligt med sällskap nu när man varit smått isolerad i 3 veckor..



Hej hej

Av Sarabella - 12 april 2011 08:52

för 3:e veckan i rad..Stackars lille Limme!Han längtar till dagis och att leka med kompisarna..men tills han är frisk får han hålla till godo med mammsen och lillebrossan.:=)).


Nu börjar det dra ihop sig till bröllopet...jag som trodde jag var ute i god tid men nu börjar det tryta med tid känner jag.

Mycket som ska fixas...

Klänningen ska hämtas, mat ska beställas, tårtan ska beställas, kläder till Jimmy och ungarna, blommorna ska beställas, saker ska inhandlas osv osv...


Men jag tar det hela med ro, det får bli som det blir. Har noll enerig känner jag efter denna sjukdomspärsen med sjukhusvistelser, medicin 3 ggr per dag osv...

Räknar med att Liam är hemma hela veckan eftersom han har feber idag med stackarn....


Sådärja, då vaknade Noah efter sin powernap på 15 min i babysitter..nåväl jag hann i allafall hälla i mig en kopp kaffe, hänga upp tvätten samt blogga lite..

Nu återgå till vardagsbestyren.


Hejhej!

Av Sarabella - 11 april 2011 20:06

Jaha då var det dags igen då..

I morse när Liam vaknade sa han att han var röd, och det var han verkligen!

Alldeles flammig på hela kroppen och skållhet. 39 graders feber hade han...pratade med BVC som sa att vi skulle avvakta men när det blev värre frammåt 17 tiden ringde jag 1177 som sa att vi skulle åka till akuten eftersom infetionsläkaren sagt att han ville titta på honom.

Åkte in och fick träffa en barnläkare nästan direkt som konstaterade att det till 99% var ett virus.

Åkte in 17.00 och var hemma 19.30 så det var rätt snabbt i alla fall..


Annars har dagen bjudit på fika med Sussi och en massa prat, härligt det var så längesedan nu!

Har även varit på BVC med Noah och vägt honom...lllfisen väger mindre än sin kusin som är mer än 1 månad YNGRE!!Säger som hennes mamma, en riktig liten brottar-Berta det där *sötnosen*.

Malou och Noah..aka Brottar-Berta och Rumpnissen, hahaha.



Nu ska jag slänga mej på soffan och synda ordentligt med en stor 200 g mjölkchoklad samt vänta på att Nittileaks börjar! Äntligen är Filip och Fredrik tillbaka i rutan..underbart.


Ovido - Quiz & Flashcards