Alla inlägg under januari 2010

Av Sarabella - 30 januari 2010 14:05

Idag är jimmy i...............Garaget..ovanligt?? Nej då..har inte sett röken av honom sen i onsdags typ...men men bilen måste ju fixas..


Jobbigt bara för man hinner ju knappt med att plocka undan o städa med limme hack i häl...Men jag har lyckats bra ändå tycker jag....sorterat MASSOR av tvätt samt rensat ur garderoben på föör små kläder som jag nu insett att jag aldrig mer kommer få  på mig...  

Helt plötsligt blev det väldigt glest i lilla garderoben..


Nästa gång vi åker till IKEA ska jag köpa spegeldörrar till den...hade för mej från början att jag inte skulle ha några dörrar alls, eftersom jag ändå skulle sortera kläderna och vika i fina högar så det skulle ju inte behövas...

Nu vill jag ha dörrar kan jag säga *hahahaha*  


Ska även måla om där inne....det är rätt litet så det går snabbt...trivs inte alls med färgen jag valde...blev inte som jag hade tänkt mig..


Nu vilar Limme och Lillan o Jimmy är inne på en paus med kaffe....

Jag ska snart fortsätta plocka undan..det tar ju aldrig slut...


Ikväll blir det party hos pappa mikael o andreas! En köttabit eller två blir det säkert...mums..


Fick mitt beställda smink från ELF igår!! Så bra!!! Primer, ögonskuggsprimer, 2 mineralskuggor och ett rouge + frakt 250 spänn!! Nice....passar mitt läder perfekt..  



Bjuder på några citat som min älskade morfar skickat mig:


   Vad kan man förvänta sig av en dag som
   som börjar med att man måste stiga upp?
 
   Låna bara av pessimister.De förväntar sig
   aldrig att få tillbaka pengarna.
 
   Tag alltid ut glädjen i förskott,det värsta
   som kan hända är att du varit glad i onödan

Av Sarabella - 29 januari 2010 22:50

Ja då var den filmen sedd och mitt betyg på den blir : 3 av 5 möjliga.


Det fanns ett par scener då man kunde garva rejält, speciellt en på slutet...annars ganska förutsägbar....men klart godkänd.


Nu är det sängen som gäller...får ta Wallander på söndag..orka inte nu..natti natti

Av Sarabella - 29 januari 2010 20:30

Nu är man på banan igen.........trött som en gnu var jag igår.  


Har fasen inte sovit ordentligt på en vecka, men det tog jag igen inatt!


Idag har mamma varit här en sväng och jag har varit duktig och både lagat mat o bakat..

Köttfärs-limpa som jag fyllde med senap, ost, tomat och skinka...oregano och smörbitar uppepå...MUMS! Skitgott blev det!


Bakverket denna dag blev limerutor....med en glasyr..Och såklart kokos uppepå.  


Nu sitter jag här med en oföklatlig träningsvärk i vaderna...jag har inte gjort nåt särskilt så vad kan detta bero på?? Hmmm..


Nu ska jag dricka nypressad apelsinjuice och kolla på film med min kära följeslagare i livet Jimmy..

Sommaren med göran och nya wallander blir det.



Imån ska jag eventuellt träffa min kära väninna sussi och på kvällen ska vi o fira  min ena lillebror, Andreas som fyllt 20 år...

En bit mat och dricka ska det bjudas på...trevligt,trevligt..  




Bifogar några bilder på vårt hem....som snart ska genomgå en ny renovering...denna gång är det  s.k Hemliga rummet som ska få en make over...

Nu har vi ju inte renoverat på ett år så nu kryper det i fingrarna......  


Var förresten på nya affären i Ronneby, In my House, fan vilken mysig affär!!


Ville ha jättemycket, men nöjde mej denna gång med en skylt i emalj med kaffemotiv som ska hänga i köket, och sen en halsduk som samtidigt är en luva lixom..skitsnygg och varm o go så man slipper frysa i vargavintern.




     


Nu ska jag slänga mej i soffan...


Hej hopp

Av Sarabella - 27 januari 2010 05:33

jag är så trött så trött....precis hemkommen från jobbet...jimmy o jag möttes i dörren som vanligt...  

Sov ca 2 timmar natten till i går o jobbade natt nu då....det var ganska kämpigt måste jag säga.


Limme hostade,hostade och hostade sig natten igenom men nu har han fått ny hostmedicin. Hoppas den funkar bättre........

Han har fått  feber oxå igen stackarn, så det blir inget dagis för honom idag utan min lilla mamma ska passa medan jag sover ett par timmar.

Jag ska köra ner honom till henne vid 7-8 tiden...Om jag orkar hålla mina gröna öppna så länge till...  


Natti natti (om ett par timmar..............)  

Av Sarabella - 24 januari 2010 22:29

ja nu är man hemkommen från jobbet....skulle gå ut med    hade jag tänkt, men han hade gått och lagt sig med jimmy...och ville inte alls komma när jag ropade, så då får det vara..här krusas inte..hehe


Har varit en lååååååååång dag på jobbet..Allt har rullat på bra iofs men dagen masade sig fram..



Fick ett antal goda skratt så att man nästan pinkade ner sig... 

Jag har ett par ideer för mig eftersom jag är så stel i nacken, så kollar jag ibland över höger axel (eller försöker) bara för att se så att inte nakcen låst sig...och nu skrattar jag varje gång..det känns som om det blivit lite maniskt...vem f*n villl ha en låst nacke?? inte jag i alla fall....5 år får vara nock..


Nu ska jag gå på gympa lite på min pilatesboll och vara en duktig flicka och göra de övningar jag blivit tilldelad av naprapaten.  

Jag föredrar att utöva dessa gymnastiska rörelser när denn lille huliganen har lagt sig....annars rätt vad det är när man ligger på bollen och äntligen har nån form av balans, ja då kommer limme och kastar sig på bollen så att jag bara flyger av..hahahaha..vilken syn det måste vara..

Jag i panik försöker göra mina 10 repititioner innan limme ska hinna fram..hahaha..




Bilder på gullegrisen Liam 6 månader gammal



     


Av Sarabella - 23 januari 2010 22:16

eller rättare sagt en fest i korsanäs??  


Sussi o patrik har galej idag, lite inflyttningsfest i deras nya hus.

Och jag med min UNDERBARA tur som verkar förfölja mig för tillfället, får stanna hemma med min älskade son som blivit sjuk av den förbannade svin-sprutan... 


Han har haft feber sen i tordags nu men den är påväg ner...


Har precis glott på Robinson och innan dess fickjag duscha eftersom Limme spydde ner mej 2 ggr...stackars sockerungen...han hostade så hemskt att han spydde.

Konstigt nog bryr jag mig inte om att sitta med spy i både ansikte, uringning och hår, det enda man bryr sig om är att han ska må bra!



Nu sover han så sött och jag ska snart joina honom...ska lyssna på ljudboken "snabba cash"


Idag fyller min lillebror marcs 21 år!  

Herregud vad tiden går...är jag gammal nu?? När LILLEBROR är 21 ?!  Jaja, det är bara att gilla läget..


Jag var själv nere hos mamma innan o firade honom, jimmy va hemma med sjuklingen liam.


Mamma, jag, filip, sandra, mormor och morfar o så födelsedagsbarnet själv åt oxstek med potatis och god sås och fikade efteråt..mums..



Tack för mej,nu drar jag mig tillbaka för denna dagen....har varit uppe sen 04.45................................  


Bifogar lite bilder på världens finaste unge!


     

VAB

Av Sarabella - 22 januari 2010 19:32

Ja idag har jag fått vabba...stackar limme har 40 graders feber   . Tycker så synd om honom

Vi var uppe en sväng i natt och blandade lite saft till honom, det är ju viktigt att de dricker, och efter en flaska saft somnade han om och sov till 10.00 idag!


Idag har vi bara myst, tittat på massa olika astrid lindren filmer även till min stora förtjusning..  

Och när Jimmy kom hem lade sig limme och vilade lite.


Då passade jag på att sticka iväg och inhandla present till min lillebror som fyller 21 år imån! Svårt att veta vad man ska köpa bara...var även på ÖB & Maxi en sväng....


Sen hem o laga middag.....egengjord schnitzel, hemmagjorda klyftisar och så skulle vi ha egengjord bearneaise sås...

Till en början såg det så jädra bra ut alltihopa, men så fick ajg kramp i armen och slutade vispa för typ 0,5 sekunder, och vad händer???!!

Jo skiten skär ihop TOTALT...bara att hälla ut och ta till pulvervariant..  


Ni dricker jag ett glas rött....ska snart sortera allt smink och hudvårdsproduket jag beställt åt en del personer...ett stooort pakt hämtade jag på konsum idag. Sen blir det salta kex och god röra på...creme fraiche med salladskrydda som jag köpte på kryddpartyt..


Ska snart ha Gangstar party för de som är intresserade..Är totalt nerkärad i deras kläder..  


Ha det bra allihopa o tänk på mig imån bitti 04.45 då jag ska upp till jobbet......blääääääääääääääääääää.  

Av Sarabella - 20 januari 2010 21:37

Idag har jag varit på kryddparty hos min kära farmor och när jag kom hem blev det bara mys i soffan med en STOR påse godis.....gott.  


Annars har jag bara myst med familjen hela dagen...


Fick en superfin bukett av Jimmy när han kom från jobbet...så snällt! Jag blev så glad!  

Imån ska det tas itu med diverse problem som jag har att lösa..eller ja det är inte jag som ska lösa dem utan jag ska väl bara bistå lixom...



     

Ovido - Quiz & Flashcards