Alla inlägg under juli 2009

Av Sarabella - 30 juli 2009 21:16

Igår var en rolig och tråkig dag på samma gång!

Det roliga:

Pratade med cissi och garvade en del, det kan behövas ibland=)) och så var vi ju på Sunny Standup i Brunnsparken!

Vi började kvällen med att vår lilla familj åkte hem till sussi o patrik för att grilla lite och när vi hade ätit klart körde jag Liam till hans mormor och morfar där han skuklle tillbringa natten medans hans föräldrar gick på humorshow...

Pappa körde mej tillbaka till sussi eftersom de skulle ha bilen med bilstolen i utifall att de behövde åka nånstans medan de passade honom.

Det tråkiga:

Ja i alla fall, då ringer min lillebror Filip och låter alldeles chockad! 

"-Samuel(min minsta lillebror 9 år) har slagit ut 2 tänder!!!!! tro man blev rädd??!!

Det visade sig sen att han "bara" hade slagit av 2 tänder, den ena på halva och den andra en fjärdedel.

De var hos tandläkaren idag och fick de ditsatta...stackarn..men han ville direkt tillbaka och fortsätta med vattenkriget de hade startat...en liten busunge det..

Ja, efter denna incident åkte vi med Patriks syster ut till showen, och herregud vad BRA det var!!

Man skrattade så man höll på att pissa på sig!! Rekommenderas att se den om ni får tillfälle!! Den får 4 av 5 möjliga i betyg av mig..Ha,ha,ha.

Efter showen åkte vi tillbaka till Sussi och patrik och tanken var att vi skulle ut till natti och mingla med humoreliten, men vi blev kvar..riktigt trevligt!!

 

Idag vaknade vi av att telefonen ringde 10.00, det var Mikel som skulle hämta upp en bakfull Jimmy för de skulle spela paitball och dricka.....öl!! Hahahahaah...men har man sagt att man ska haka på så är det bara att ta sig i kragen..

Jag låg kvar i sängen en timme innan jag gick upp, åt frukost och sen började jag storstäda övervåningen.

Efter ca 2 timmar var Sara dyngsur av svett typ så det fick bli duschen och sen kom Sandra förbi på en kaffe innan hon skulle börja jobba..

Mamma och min bror Marscus kom och lämnade Limme vid 3.

Vid 6 mötte jag och Liam upp lotta på Blekan(en resturang) och vi åt och pratade ett bra tag innan vi gick en runda i den vackra Brunnsparken och Liam tittade på änderna som fullkomligt omringade oss.

När vi sa adjö till lotta åkte vi vidare för att titta inom mina älskade morföräldrar..

Nu är vi hemma, Liam sover, Jimmy sover snart...det var s*tan vad sliten han är idag...helt slut. Ja det är ju som man brukar säga -Själv göra själv ha....så jädra sant.


Nu ska jag äta massa vatten melon och titta på Stora byggslaget, sen sova..

Imån blir det lugnt..ska äta middag hos Jimmys mamma och Mats vid 18.30...Jag har beställt stark mat..får se vad det blir.


Hej hopp...

Av Sarabella - 28 juli 2009 18:38

Idag tog vi en riktig sovmorgon ända till 09.45 innan vi gick upp och åt frukost och vid 11 tiden begav vi oss mot Kalmar och IKEA. Jag och Liam gick direkt till IKEA, medan Jimmy ville gå in och titta på "Media Markt" Helt sjukt, de hade en tv för 249.000 hängandes på väggen....inte klokt..

Ja på Ikea fyndade vi en hel del, blev inte lika mycket småplock som det brukar bli, berodde nog mest på att Jimmy var med och att jag inte åkte själv med nån väninna=))


 På tal om väninna, Min vän Emma i karlskrona fick en lite flicka i morse!!!! Grattis till henne och hennes underbara familj..jag kände på mig att det skulle bli en liten flicka, det gjorde hennes storebror milton oxå.

Sååååå söt liten bebis..


Det är nätan så att man blir sugen på att igen...hihihi...nej liam får nog vänta ett litet tag på ett syskon. Man ska hinna med oxå.

Barn är underbara små varelser...Det är underbart att vara förälder...man kan inte fatta innebörden av kärlek förrän dagen man håller sitt barn i armarna och tittar i dess ögon..


Nu ska jag gå och plocka upp dagens fynd..

I morgon ska vi på Sunny Standup i Brunnsparken, med sussi o patrik. Det ska bli superkul.


Hej!

Av Sarabella - 26 juli 2009 19:16

Idag har det varit loppis.....heeela dagen typ. Dagen startade för min del 06.15 efter en natt med mycket spring...stackars liam har fått 3 tänder på 5 dagar....Det måste kännas=((..Det gör det för hans mami och papi med...sömnlöshet gör konstiga saker med människor...man skrattar åt så lustiga grejer..rätt kul i o för sig.

Åkte och hämtade min lilla morfar som skulle följa med och hjälpa mig att packa upp sakerna samt hålla koll på en virrig sara=))..

Han hade packat en hel kylväska full med godsaker till mej!! Så jävla snällt alltså...han hade stigtit upp 06.00 typ, för att dona med detta.

Ja vi körde i alla fall ut mot brunnen med humöret på topp, om än ganska trötta..i alla fall jag.

När vi kommer fram till vandrarhemmet dvs typ 300 meter från parken där loppisen hålls var det bilkö!! Har ALDRIG sett så mkt bilar på en gång i lilla ronneby!

Men morfar och jag satt och pratade om allt möjligt, drog roliga historier för varandra så tiden gick snabbt.

Två timmar senar var i alla fall bordet uppe och jag började kränga grejer som värsta hästhandlaren!Hihihi...

En del männsikor är ju bara så jädra snåla alltså....pruta på en femma...Jag sålde sånna där makaronburkar från IKEA som kostar 29 kr/styck nya för 5 kr!! Och då ska de pruta med??!! Nej, då kan de burkarna stå bättre i min källare*ler*

Morfar körde hem runt 10.30 och kom tillbaka tillsammans med mormor 15.30

de hjälpte mej in med kvarvarande grejer och körde hem mej med...de är verkligen hur snälla som helst!

Mamma, pappa, fille och angelica var och hälsade på mej där nere med..

mamma och pappa köpte leksaks-tvättmaskin,torktumlare o strykbräda till limme så nu ska han bli lika huslig som sin lilla mor=))Gulligt av dem!!

När jag kom hem konkade jag in grejerna och slängde mej i bilen för att handla på konsum..ikväll stod det  lasange ala per moberg på menyn...jättegott var det!! Vitlök,prästost,rimmat sidfläsk m.m.m mumsfillibabba

Nu har vi precis delat en glasspaket jag jimmy och liam...gott..vanilj med krossad choklad!

Limme har inte mått såbra idag, det har vatt rätt mycket gnäll enligt jimmy och han är trött...

Så vi får se hur det står till imån...om det blir kalmar och ikea som tänkt eller om vi skjuter på det.. Det avgör min älskade sons tillstånd imån..

Nu ska jag in till min lilla familj, och sen räkna pengarna från loppisen i riktig Joakim von Anka stil...


hej hej


Av Sarabella - 25 juli 2009 13:44

Då var det lördag igen då och vad har hänt sen sist??

Jo i torsdags var vi som sagt i Kättilsmåla hos min vän Emma och hennes underbara lilla familj...10 dagar kvar tills nedsläpp idag..hihi..Hoppas för hennes skull att det blir lite innan...hennes mage var gigantisk=))

Vi hade så mysigt så med frallor och äppelpaj o såklart en hel massa kaffe..

I går så var jag iväg enstund på dagen barnledig...uträttade lite ärenden på stan, besökte mormor och morfar samt hade en mysig fikastund med sussi på Contan...det var längesen man fikade där...och tur det för det var svindyrt!! En bagett och fika tror jag kostade typ 80 spänn..

Jaja så är det..

På kvällen var vi hos Sussi och Patrik och grillade...Jonna och Anders var oxå där och vi åt nyskjutet hasselstads-vildsvin..hahaha!!!

Fasen vad vi garvade åt en historia som jimmy berättade som innefattade en älg, ett gevär, en hund och ett anus...hihihi...tänk er själva..berättar inte mera men kul var det som bara den!!!

flintastek+potatiskroketter+potatisallad+sallad+så
s+tsatsiki+baguetter+öl+cola...fatta att vi var mätta sen= Och jag och Sussi krängde typ en påse chips i väntan på att maten skulle bli färdig.

Idag blir det 2 årskalas! Lille Lucas fyller 2(min systerson) och då ska vi dit och gratulera..

Ikväll blir det lugnt...ska plocka med det sista inför loppisen imån...


Hejhej

Av Sarabella - 22 juli 2009 20:58

så kan man sammanfatta de senaste dagarna...herre min gud..ha,ha

I lördags vaknade jag upp efter en natts kass sömn...*igen*.

Framför mig hade jag en hel dag med sminkning, fotografering och fest! Hårda bud!

Vi anlände till Statt i Karlskrona 12.30 och satt och väntade som 2 fån i typ en halvtimme innan smarta Sara kollade in bakom hörnet...aha! det var DÄR man skulle anmäla sig..suck.

Jaja..sminkad blev man och fotograferad oxå! Det var skitkul! Detta vill jag göra om! Kommer bilder snart. Det var mycket svårare än jag trodde att se bra ut på bild (nåja, nåtsånär normal i alla fall) utan retuchering..på sånna närbilder...

Efter vi var klara och hade fått titta på samt välja ut vilka bilder man ville ha åkte jag hem och slängde i mej en kebabtallrik och vidare till Sussi och patrik...vilken konstig känsla...att vara uta liam HELA dagen..

Det kröp lite i kroppen på mej måste jag säga, men fasen vad trevligt vi hade hos Sussi o Patrik! Jag hittade en ny vän, grisen*inbördes skämt*

Klämde ett antal Pina Colada likör-shots..gott som bara den!!! 

I Söndags sov jag till 12!!!!!! Så j*vla skönt alltså och resten av dagen mös jag med min älskade pojke liam.

På måndagen när jag satt och kollade lite på vår lilla ekonomi kom Jimmy på iden att vi skulle åka till hans syster Pia i ljungby och hälsa på...sagt och gjort..1 timme senare satt vi alla 4 i bilen påväg upp mot de småländska skogarna..

Vi hade supermysit! Drack lite vin, pratade, åt pizza och lekte med barnen...skönt nu när de är lite större...de leker lite själva med leksaker man lägger fram + att de kan leka lite tillsammans..Det skiljer ca 6 månader mellan de 3 sista kusinerna i kusinskaran på Jimmys sida.....rätt kul faktiskt.

På tisdagen gick jag och pia några hundra meter till ljungby centrum där det shoppades lite kläder..

Vi åt middag och fikade innan vi begav oss mot Kallinge igen.
Skulle även åkt inom IKEA och handlat lite bla nya sängar, (jag ska bara övertala jimmy lite till) men eftersom det inte ville vara molnit längre så kunde vi ju inte lämna vår älskade hund i bilen..Pappi Chulle som vi kallar honom ibland...hans namn är Atlas.hahahaha

Idag har jag bara plockat, sorterat,plockat, sorterat lite till och varit i stan med min älskade liam där jag fyndade STORT!!!!! En asfin kavaj midnattsblå i färgen och en fin svart väst för 99 spänn!!!!!

Ett par jättefina svarta skor med kilklack för 50 och en tröja till Limme för 20!!!!!Vilka kap!!

Imån ska vi till min älskade väninna emma i Kättilsmål....hon och hennes sambo väntar sitt andra barn...ska dimpa ner om 13 dagar...hoppas vi hinner in imån innan det är dags...det kan ju komma lite närsom (som man vet)

Nu ska jag kolla till min karl i garagret...han dricker en grogg och skruvar enduro...Herergud dessa grabbar*ler*

Saknar min sussi med som jag inte träffat sen i lördags..

På fredag ska vi ev. till Skånes djurpark med Veronica och Nino med familj...och på lördag är det kalas för Liams kusin Lucas.

På söndag ska jag stå på loppis....fan med...måste sätta fart att dra ihop lite så man har nåt att sälja..det kan ju vara en fördel....eller?


Hej,hej!


Av Sarabella - 16 juli 2009 17:24

idag igen..genomsvett har jag varit hela dagen..

Inatt har jag sovit som en kratta igen...men men ..bättre lycka nästa natt!

Vid 11tiden tittade sussi förbi på en fika, kaffe vattenmelon och kex..smaskit. Det var så trevligt så trevligt och vi pratade en massa..

Stressade ner och besiktade bilen idag med..kom på 14.50 att det var 15.10 Skynda!! Hittade inte husntcklarna i paniken som utbröt så det blev till att lämna olåst, vilket jag ALDRIG gör annars!

Klart gödkänd blev betyget, inte ens något "Bra att veta"! Skönt.

sen kom jimmy hem och det blev korvstroganoff för hela slanten..inte min favvo men vad gör man?? Man får offra sig ibland..

Nu sitter jag här och kränger bigaråer...så fruktansvärt gott.

Limme vilar sig igen..han är inte redit bra i kistan stackarn...men lita lactulos ska nog råda bot på dte med..han fick dubbel dos mot vad han fick igår så snart blir det nog bra.


Imån ska jag plocka bort håret 13.00 och innan dess till mamma och pappa på kafffe..de ska ha liam medans jag är hos lollo.

Vid 17.00 är det grillfest på Bökenäs hos farmor och leif! Ett par släktingar från Sthlm kommer ner! Ska bli jättekul att träffa dem!


Nu ska jag kränga vidare, sen ta hand om tvätten i tvättmaskinen innan den går ut av sig själv=)) hahaha..


Hej!

Av Sarabella - 15 juli 2009 21:24

Fasen vad kvavt det är idag..är helt klibbig hela jag=))

Idag har vi tillbringat större delen av dagen hemma hos min mormor och morfar...fika, massa prat och fika igen! Tycker så mycket om dem!

När vi körde hem framåt 3 blev det pizza till middag...jag tyade bara inte att laga något idag..allt har kännts så tung-rott senaste tiden...men man ska inte gnälla, det finns de som har det värre..

Imån ska jag ringa läkarstationen för nu orkar jag inte med denna fot mera..jag är inte den som gnäller men nu är det nock!!

Jag har opererats tidigare i ledkapseln i högra fotleden, och nu verkar det som att det är dags igen?! Hoppas inte..orkar inte hoppa omkring på kryckor.

De kanske kan ta en spruta och suga ut skiten istället??*hoppas*

Ja jag fick papper idag fån sjuksköterske programmet på BTH, och fick även idag reda på att varslet på Tarkett är uppsjutet till sista oktober..Jag tror inte att det blir någon hemgång alls för de varslade..men det är bara min teori=)) Hade ju varit bra om det kunde vända..det är aldrig roligt när folk blir arbetslösa=((

Ikväll har vi varit i Långölsö och tittat på en sommarstuga...Jimmys syster i Ljungby funderar på att skaffa en här i krokarna med sin familj..Hoppas det så att man kan träffas oftare! Vi tog foton som vi mailade till dem så att de skulle se om det var intressant eller inte.


Ringde idag och fixade tid att ta bort mitt hår...löshåret då=))..och klippa till det lilla hår man själv äger..hehe..får se vad det kan bli av att..kommer sakna att ha mycket hår.  Men det är ett nödvändigt måste att ta bort löshåret eftersom fästena har växt ut för långt nu..

det är ju konstigt, när jag inte hade löshåret i då växte mitt egna huuur sakta som helst, och nu när jag har satt i det så växer det s*tan så fort! Typ 2-3 cm sen jag satte i det.

Nu ska jag äta vatenmelon och glo lite på tv innan det är dags för horisentalt läge i sängen för min del..


Hej!



Hej hopp

Ovido - Quiz & Flashcards