Alla inlägg under april 2012

Av Sarabella - 29 april 2012 09:00

Nu var det ett tag sen jag skrev...beror endast på att mitt schema varit totalt fullspäckat..


Varit på fackutbildning hela förra veckan i Karlskrona för förtroendevalda inom facket, mycket intressant samt kul att träffa massa roligt folk från andra arbetsplatser och höra om hur de har det där de arbetar osv..Mycket bra information som det verkligen lönar sig att känna till, om man inte vill bli lurad.


I onsdags var det dags för stallet igen och en liten runda tillsammans med Fia som ville hänga med och prova på igen efter många års uppehåll, som vanligt så prickar man ju in dagen med underbart väder *not* men det gick bra ändå. Skönt att komma ut och rensa huvudet lite.



I fredags när jag kom hem från det fackliga möttes jag av en dålig liten kise..Han bara jamade och vankade av och an..

Blev ett samtal till veterinären och sen en resa dit, där vi fick lämna honom ett par timmar så att de kunde hjälpa honom.


Det var nåt med tarmarna som gjorde att han inte kunde bajsa normalt..men nu är han bättre, fick en massa mediciner och ordinationer om hur allt skulle skötas så nu kommer han bli bra. Skönt!




Det är ju aldrig kul när det kostar en himla massa pengar som man måste upp med , för sådana här tråkiga oväntade händelser, men jag anser att man har tagit på sig det ansvaret den dagen man skaffar djuret, och har man inte råd att hjälpa det på bästa sätt, kanske man ska tänka om innan man skaffar, om det så "bara" är en huskatt som så många tyvärr resonerar.

De skaffar för barnens skull men skiter i att både kastrera (vilket resulterar i en massa oönskade kattungar som måste avlivas eller ännu värre, bara släppas ut vind för våg)

och vaccinera mm samt att ta till veterinär om de blir dåliga. Kanske barnen skulle ha ett gosedjur då istället?



Igår var det hemmadag för hela slanten, Jimmy var i tyskland med 2 vänner för lite inhandling av smått o gott. Med den takt som vi i denna familjen konsumerar alkohol, kommer det räcka tills vi sitter på hemmet, hahaha.

Men han hade köpt toblerone o vingum till mig så jag blev glad. Hahaha, han vet hur han ska blidka sin fru, min Jimmy.


Min mamma var och hälsade på oss, så mysigt när hon kommer, barnen bara älskar sin mormor...Liam gav henne ett halsband han pärlat åt henne på dagis som han sparat i sin låda tills mormor skulle komma. Så söt!


Igår kväll kom Jimmy hem vid 19.00 tyiden så det blev bara slapp i soffan med tv och lite godis.



Igår kväll fick jag även ett samtal jag längtat efter länge...min underbara vän som jag inte pratat med på länge ringde mig.

Det känns underbart att man har en så fantastisk vän som man kan lita på till 100% och som man alltid vet vad man har, även om man inte hörs på ett tag. Det kan ju vara olika omständigheter som ligger bakom, men när man väl pratar så känns det som man aldrig varit ifrån varandra.

En ärlig, varm och underbar vän som kommer ha en plats i mitt hjärta hela mitt liv. Älskar dej!



Idag vet jag inte vad dagen kommer erbjuda förrän vid 16.00 då min ena lillebror med sambo kommer och ska äta middag här med oss! Massa mys!

Av Sarabella - 21 april 2012 11:14

Åh som jag har längtat!! Trodde aldrig veckan skulle ta slut!

Har varit totalt färdig hela veckan..ingen ork alls, så det har gått på ren vilja..



Idag så var det dags att ta tag i hemmet....det blir ju lite lätt eftersatt i veckorna när man jobbar hela dagarna och kommer hem 17.00 då mat ska fixas, och sen så vill man ju gosa med sina ungar man saknat hela dagarna och inte direkt städa och plocka.


Men som sagt nån gång måste det göras och det får ju bli idag då, det gör sig ju inte av sig självt??


Har inte ens orkat hänga upp nåt på väggarna sen ommålningen av köket..men idag får det bli då jag har beställt 2 fina plåtskyltar som ska pryda väggarna hade jag tänkt.


Nu får jag sätta fart medan Noah vilar, inte lätt att städa med 2 ligister som bara ska bråka och slåss om leksakerna hela tiden..och Jimmy han är på biltema och sen skulle han handla lite inför kvällens tacomys med Anders, Jonna och Sara!


Ha en bra lördag!

Av Sarabella - 15 april 2012 09:20

Jaha då var snart denna helgen oxå slut....helgerna bara springer förbi medan veckorna masar sig fram och känns som om de aldrig ska ta slut!


Vad har denna helgen haft att erbjuda?

Jo i fredags överraskade Jimmy mig med bio!

Det var så längesen vi gjorde något bara han och jag!!!

Senast vi var iväg själva var i början av december alltså snart 5 månader sedan....

Om man inte räknar 4 timmar i februari då vi var på bröllopsfest. Noah blev sjuk så jag fick åka hem vid 22-tiden..



Egentid bara man och kvinna är viktigt.

Man kan inte bara vara mamma och pappa för då finns det inte en chans i helvetet att ens förhållande kommer hålla..

Statistiken är då inte på min och Jimmys sida direkt...50% av alla vigslar slutar i skilsmässa, har man barn under 5 år är procenten ännu högre...

Träffades man i unga år är skilsmässostatistiken skyhög!Vi var 17 och 19 år när vi träffades.

Alltså inte mycket som talar för att vårt förhållande ska hålla..men vi tror inte på nån statistik, jag och Jimmy, vi tror på oss själva!!  


Vi kollade i alla fall på Battleship och den var riktigt bra faktiskt. Det trodde jag inte när jag läste om den men den var klart sevärd!

21.00 bion skulle vi på så det var mkt kaffe som gällde för att hålla ögonen öppna efter en dag som började 05.00


Farmor och Mats passade ungarna. Noah slocknade 19.00 och Liam hade somnat 21.30 så när vi kom hem 23.10 var det bara att kasta sig rakt i bingen.


I går började dagen med att vi rensade ut bland alla 1 miljon leksaker som barnen har..herregud det är inte klokt! Efter 2,5 timmars rensande åkte vi till Erik & Fia med alla barn och drack en kopp välbehövligt kaffe.

Eftermiddagen spenderades hos min gamla klasskompis Sara och hennes Robert där vi åt och fikade lite och barnen härjade hej vilt så de var hyffsat trötta när vi körde hemmåt vid 20.00 tiden.  


Idag ska jag till mina älskade morföräldrar en stund! 

Saknar dem som bara den varje dag jag inte träffar dom!

Har ju träffat dom minst 5 ggr vecka , i nästan hela mitt liv så det är en stor omställning med barn o jobb o hus som gör att man inte kan komma ifrån lika lätt längre.

Därför värdesätter man stunderna tillsammans så mycket mer!  


Vi ska även fortsätta sorterandet, idag 1 trappa upp i ungarnas rum, sen ska vi träffa Erik o Fia och äta nåt gott ihop.


Av Sarabella - 8 april 2012 10:10

åh vilket väder det är idag även om det är lite kallt..

Vi skulle ju åkt iväg med husvagnen denna helgen å premiär, men sket idet då de lovade snö på väderleksrapporten? Inte mycket snö har vi sett , men däremot har det blåst nåt fruktansvärt. Inte jättekul att åka iväg och behöva sitta inne i husvagnen hela tiden??

Har nu fixat ihop det mesta av bohaget vi ska ha i husvagnen, grytor, husgeråd och annat smått o gott som man behöver..

Kommer bli en underbar sommar när man bara kan packa ihop och sticka dit man vill i princip. Och roligt för barnen med framför allt...


Idag så kommer pappa på fika och så ska vi eventuellt hälsa på min farmor i deras husvagn en sväng..kvällen får vi se vad den har att erbjuda??


Av Sarabella - 7 april 2012 23:15

Åh idag var det påskafton..barnen sprang förväntansfullt ner till öppna spisen för att se om påskharen varit och lämnat något ägg??

Och det hade han hör och häpna. Två påskägg fulla av godis låg och väntade..
Och en stor härlig frukost stod och väntade på mig när jag kom ner, det hade min underbara make ordnat till mig och när jag såg kaffet fick jag en sån lyckokänsla   Måset vara lite av en drog det där med kaffe..

Vi åt frukost i lugn och ro och gjorde oss sedan i ordning för shopping i Karlskrona!

Hade jättemysigt där även om Limme fick ett par spel, då han befinner sig i den värsta trotsen ever...Sprang ifrån Jimmy på Kronan , när Jimmy stod nere med Noah i dubbelvagagen! Då bankade Jimmy på rutan på Gina Tricot så jag fick springa ut och upp efter Limme..Oh my God, vilken cirkus..hahaha..Tur han är självständig pojken i alla fall och att han vågar prata med folk. Han vill prata med alla han ser, undrar vem han fått det ifrån?? hahaha.


Vi åt lunch uppe på Åhlens och sen bar det av hemåt för iordningställande av påskfika som vi skulle bjuda min mamma och morföräldrar på. Smaskig marängtårta med banan,grädde, choklad och massor av strössel på. Och såklart massor av kaffe!!

I finaste servisen som jag fått ärva efter en släkting på morfars sida..den är över 100 år gammal och så fin att man är nästan nervös när man ska använda den hihihi..



På kvällen blev det kebab och senaste Arne Dahl filmen; Europa Blues, mycket mycket bra och spännande..Den vararde dock i 3 timmar så man var lite småtrött vid 23.30 när den var slut. Man är inte avn att va uppe så länge nuförtiden.

Av Sarabella - 6 april 2012 22:15

Idag var det full fart på mej med målarpenslarna! Målade klart allting och valet av fondvägg blev.....ljusgult!!??

Hade tänkt mej nån dimblå eller grön men tänkte att, va fasen jag går på känsla!

Och jag måste säga att det blev mycket bra, om än lite annorlunda...  

Idag var vi oxå hos Jimmys pappa på påskmiddag och åt tills jag höll på att spricka..Kvällen spenderas i soffan då jag inte orkade med nåt annat,..denna vecka av sjukdom har tagit ut sin rätt känner jag..

Av Sarabella - 5 april 2012 20:00

Idag har äntligen barnen piggnat på sig igen efter denna pärs av feber och skit....


Vi har ju bara kunnat vara inne nu när barnen varit dåliga så hoppas att helgen som kommer kan bjuda på lite chanser att komma ut?


Idag har min lillebror Marcus och hans Sandra varit och hälsat på..Alltid lika mysigt när de kommer hit!

Även lillebror Filip har varit här en sväng och hjälpte mig lite med målningen av köket som jag dragit igång..

Vet ännu inte vilken färg jag ska ha som fondvägg men det få bli ett impulsval kanske??

Av Sarabella - 2 april 2012 17:47

Dessa jädra sjukdomar hela tiden?? Orka med att??!!

Nu är det lille Noens tur att få erfarenhet av de otäcka feberkramperna..

Började i lördags när vi var på lilla Lovis dop som var i lördags eftermiddag.

Noah var hur pigg som helst både i kyrkan och på festen efteråt i flera timmar, men sen var det som att vända på en hand.

Superslö och dåsig och så ryckte han till i soffan ett par gånger, sa de som såg när det hände.

Vi packade ihop våra grejer o åkte hem och la kidsen. Jag o Jimmy kollade tv och la oss med hyffsat tidigt.


På söndagen mådde Noah bättre igen, märktes ingenting på honom så vi tänkte att lite frisk luft gör susen, så det fick bli Lönnamo-lunken, som är en tipspromenad i Kallinge med omnejd. 1,5 timmars promenad i rask takt med dubbelvagn och nerbäddade ungar som sov middag! Hur mysigt som helst!

Så skulle vi bara köra och köpa lite lunch på konsum, Jimmy stannade i bilen med barnen o när jag kom ut efter ca 10 minuter inne i affären står Jimmy vid Noahs sida utanför bilen.

Han sa att han hade krampat o att vi nog fick åka in.


Jag ringde 1177 och de sa att vi skulle åka direkt in, först till akuten o sen upp på barn.

Sagt o gjort. Vi åkte o lämnade limme hos sin farfar och hans fru sen raka vägen in till karlskrona.

Vi blev inlagda på Barn, där jag och Noah nästan precis kommit hem från nu.


Det är bra att de tar det på allvar speciellt när det handlar om barn, de kan ju inte tala om själva riktigt vad som känns fel?


Fick medicin nu som vi ska ha hemma om han skulle få kramper igen, och det känns tryggt att veta att man har den där i medicin-lådan.


Det får bli vab i morgon igen. Känns som man inte gjort annat nu sen de började dagis efter jul..Men,men.. vad ska man göra? De kan ju inte vara hemma själva precis?

Fick hämta Liam idag med från dagis eftersom han hade blivit lite hängig på förmiddagen och inte velat vara med på samma sätt som han brukade..Stackars de små liven!


Nu ska jag tröstäta mandelkubbar o polly, så snart ungarna lagt sig. För annars vet jag en som kommer säga:

-Men mamma!! Det är faktiskt inte lördag idag!

Ovido - Quiz & Flashcards