Alla inlägg under februari 2011

Av Sarabella - 27 februari 2011 10:58

Då har man fått sig en liten sovmorgon då! Skönt som attan!!

Nu drar dagens inte så roliga aktiviteter igång; Städa,tvätta och baka..baka kan väl vara trevligt men det andra är jag mer än gärna utan!


Igår spenderades dagen först hemma, med min mamma och mina bröder och Marcus Sandra med fika och massa prat och mys med mina 2 underbara barn.

Senare på kvällen åkte vi till Anna o Marcus och åt tillsammans och tittade på Melodifestivalen...Oh my god vilken skit!

Nicke Borg var den enda vettiga enligt mitt tycke..



Måste sortera ut mer av mitt guld så vi kan lämna in det till vigselringarna för det var h*lvete så dyrt det var..hahaha..Fick en chock där jag satt, men frågan är om det verkligen kan stämma, det han sa?

Vi får ner i veckan och prata igen och lämna lite mer guld..Tänk om man inte haft nåt och skulle köpa dem enbart med pengar lixom?? Det hade ju inte gått..


Nähä..på med lite 50-tals musik och föklädet sen drar vi igång baket!!  

Av Sarabella - 21 februari 2011 08:54

Jag förstår inte riktigt...jag sov ju riktigt länge igår och kände mig pigg och utvilad..när kvällen kom var jag ett VRAK! Dödstrött somnade jag vid 22.30 tiden...

Fick en hostattack vid 3 tiden och väckte givetvis lille Noah som ville äta...somnade väl om vid 4-tiden och sen vaknade Liam vid 6 tiden så det var bara att knata upp.

Så nu är jag ganska trött om man säger så..men men..ett par koppar av det svarta guldet ska väl råda bot på det med?


Nu har jag lämnat Limme på dagis och åkte hem för att slänga i en maskin tvätt och blogga lite..Nu ska jag till en vän och fika och prata massor! Har inte träffat henne på månader... Har saknat henne så mycket! Kommer bli så trevligt så..


Sen vet jag inte vad dagen har att erbjuda....Jimmy ska träna efter jobbet idag så det blir en lååååååååång dag själv med kidsen.

Måste ta och fundera lite till på valet av vigselring eftersom han behövde ett par månader på sig att tillverka den...shit oxå..jag som har väldens beslutsångest!

Vitguld? Gult guld? En diamant? Två diamanter? Vitguld med en diamant och sen sammansatt med förlovningsringen?

Ahhhhhh..jag blir knäpp!!

Hoppas inte jag blir en bridezilla bara...hehehe..men det tror jag inte.

Kontrollfreak däremot..Har alltid varit och kommer nog alltid att vara det.


Nej, nu klä på Noen och sen mot fikaträffen!!

Av Sarabella - 20 februari 2011 16:13

Idag fick jag sovmorgon!! Underbart!

Och lille Noah sov från 20.00 till 04.45 innan han skulle äta!! Helt fantastiskt!


Igår var jag och mamma på bröllopsmässan! Hittade nog inspiration till frisyren jag ska ha...sååå fin!

Efter vi kom hem åkte jag och familjen till Hallabro för att fira min kära svägerskas födelsedag! Mycket trevligt som vanligt!!

När vi kom hem lade vi en mycket trött Liam och sen gjorde vi supergoda toast och satte oss och tittade på Melodifestivalen...Heja The Playtones!


Har haft så mycket lustiga drömmar på sistone...om döden och så...och om vad som verkligen är viktigt i livet..

Har inträffat en del tråkiga saker inom bekantskapskretsen och det får en ju att tänka till lite..

Synd bara att det måste hända något för att man ska "vakna till"..


Har funderat mycket på  sista tiden..alla vakna nätter med matning av min lille Noah..då sitter man där och funderar.

Jag vet nu vad som är viktigt i mitt liv och för mig som människa i alla fall.

Känns bra att efter en del "tråkiga år" med deprissoner och annat krafs hittat mig själv igen!


Ärliga, omtänksamma och snälla människor som man kan slappna av helt i sällskap med...som man inte behöver göra sig till inför, fjäska för och som man vet vart man har och vart de står i olika frågor betyder så oerhört mycket!


Det finns ju inte så mycket tid längre som innan för umgänge med vänner och andra så det gäller att umgås med människor som man tycker om och som man trivs i samma sällskap som!

Finns inte riktigt någon anledning att umgås med människor som man inte får ut något av att umgås med eller som är såkallade "energitjuvar" som det så fint kallas..dvs som inte tillför något direkt positivt i ditt liv.

Hellre KVALITET än KVANTITETskulle jag vilja säga!


Omge dig med människor som du tycker om och som du trivs ihop med så blir du en mycket trevligare, och mer harmonisk person.




"Alla lever vi vårt liv bara en gång; är vi ärliga, så räcker det."


"Ärlighet är lika sällsynt som en man utan självömkan."  Stephen Vincent Benet

Haha..det sista tyckte jag var ett mycket trovärdigt citat...Hihi..




Lev ditt liv så att du kan vara nöjd med det du gjort och uträttat och att du kan känna att du kan stå för det du sagt och gjort.

Den bilden ser så olika ut för olika personer...mitt mål var en gång att ha ett überbra betalt arbete och göra karriär, men nu ser det hela lite annorlunda ut för mig.

Jag är glad om vi har så vi klarar oss och att jag kan göra roliga saker ibland tillsammans med de som betyder mest; Min familj!

Och att vi kan ha en öppen dialog i detta hushållet och inte hålla inne med saker man vill ha sagt..man vet aldrig? Imorgon kan det vara försent...




Nu ska vi snart äta grillade kyckligfiléer och champinjoner och därtill en liten smarrig potatisgratäng!

Jimmy och Limme är ute och grillar nu..MYS!!

Av Sarabella - 10 februari 2011 15:16

Om man skulle försöka ta tag i lite av alla saker man har att göra??

Just nu inväntar jag min bättre hälft som ska komma från jobbet. Skickade bud med honom att handla lite påväg hem så att jag kan laga min köttfärspaj jag suktat efter i flera dagar nu..

Ska även försöka hinna ner till gymmet och skriva in mig idag..måste kolla upp hur länge det är bemannat där nere bara...Nu ska jag börja träna igen.

Efter Limme kom skyllde jag på att; jag ska ändå snart bli gravid igen så det känns meningslöst att kämpa och slita på gymmet när man ändå kommer gå upp i vikt igen..Men nu, nu har jag ju inte det att skylla på för nu blir det ju inga fler barn i vårt hushåll.


Ikväll får vi hoppas man kan titta lite på tv..har inte blivit så mycket som det brukar på sistone..Jag är en äkta tv-junkie och följer mååååånga program.

Tur man har inspelningsbar box, annars hade det inte blivit lätt..hahaha.


Imån förmiddag ska jag ner till guldsmeden för att beställa ringen och lämna in guldet vi har..Måste googla fram lite bra bilder då jag inte är jättebra på att förklara..


Av Sarabella - 10 februari 2011 09:20

Ja, det är rätt ord; S.J.U.K.T Hur trött kan man vara innan man avlider av trötthet??

Tur Liam är som en klocka och vaknar 07.45 varje dag..Han har väckt mig 2 dagar i rad nu gullungen..Ställer klockan på 07.00 men har stängt av alarmet och somnat om igen nu i två dagar..så lite stressigt att hinna till dagis..hahaha.


Läste nån stans att ammande mammor får ett hormon utsöndrat i kroppen som gör att man klarar sömnbristen man får med en liten...tur är väl det, hur skulle det vara utan??

Hade varit bra om man kunde göra som alla säger; VILA när Liam är på dagis...Ja visst hade det varit toppen, synd bara att man inte har ett hus som städar och plockar undan i sig självt?? Ju längre man väntar med att städa desto längre tid tar det ju såklart när man väl gör det?

Det är ju bara att åka hem efter man lämnat Liam, plocka undan i köket efter Limmes frukost, hälla i sig 3 koppar kaffe och ev äta nåt och sen börjas det..Plocka undan leksaker, plocka i / ur diskmaskinen, hänga upp tvätten som man inte orkade hänga igår kväll, amma Noah och läsa BLT så man hänger med lite vad som sker i omvärden  .

Sen hämta hem lille Liam igen och laga lunch för att sen försöka få honom att vila middag en liten stund i alla fall..

Man vill ju inte behöva städa och plocka när man hämtat Liam utan då vill man ju spendera tid med honom..

Man ska absolut inte klaga, mina åtaganden om dagarna är ju INGENTING i jämförelse med paret i Lake Havasu i Arizona ,USA som fick sexlingar...där kan man prata om utmattning..

Hon sov 3 timmar på natten och 3 på dagen sa hon i ett av programmen..
Hon sa oxå att man ska inte tänka så mycket utan bara köra på lixom, och det försöker jag ta efter.

SAMT att leva i nuet, denna tiden när barnen är små går så snabbt!!Och även om det verkligen är jobbigt, så är det paradoxalt det mysigaste som finns.

Men en hushållerska skulle inte sitta fel, det ska jag inte sticka under stol med..hahaha.


Amningen är ju lite som den är med...Lille Noah blir inte riktigt nöjd utan ammar en stund för att sen sluta, fast det fortfarande finns kvar, men det kommer kanske inte så snabbt som han vill??

Sen en timme senare är han ju såklart hungrig igen och vill äta mer och så håller vi på..

Hade jag kunnat spendera dagarna/kvällarna enbart sittandes i soffan med tuttarna framme och inte lyfta ett finger i övrigt hade det ju funkat bra men nu är det ju som sagt inte riktigt så.

Får se hur länge man orkar denna gången..man är ju egentligen dum att man faller för denna amningshets som råder..Höll på att dö av skratt när jag såg sista avsnittet av Solsidan!!!!!!Det stämmer ju precis..

Ammade Liam i 6 veckor innan maten försvann av nån anledning, kanske är det det som håller på att hända denna gången oxå? Vi får se..


Igår var Sandra här och vi beställde tärnklänning till henne samt en klänning till mig som jag ska ha på kvällen på bröllopsfesten! Superfina var de båda!

Kommer bli sååå nice..

Sandra var så jädra gullig och bar Noah, bytte på honom och sysselsatte Liam en stund..medan jag lagade middagen..OVÄRDERLIGT att få lite avlastning ibland!

Hon är själv 2 barnsmamma så hon vet ju hur det är..Underbara människa!


Nu ska jag dricka upp sista kaffet sen springa en vända med snabeldraken och så får vi se vad man mer hinner innan det bär av till dagis igen!!

Av Sarabella - 8 februari 2011 19:33

bara rusar iväg!!

Snart är lille Noah eller Noen som Limme kallar honom 2 månader.. Oh my god..känns som det var igår man fick honom.  


Våra dagar rullar på här hemma...Har varit sjuka i maginfluensan hela familjen.

Började med att Jimmy spydde natten till måndagen för ett par veckor sen..sen mådde han illa ett par dagar. På fredagen efter var Limme kass i kistan, men sen blev det inget mer. Och natten till söndagen kom mitt som ett brev på posten..Mådde SKIT i ett dygn sen hur bra som helst igen.

3 dagar efter influensan åkte jag på världens mjölkstockning med feber och skit. Hade så sjuuuuuukt ont i bröstet att jag inte visste vart jag skulle bli av.


Annars har det inte hänt så värst mycket...har planerat en del inför bröllopet och en del är bokat och klart!!

Kommer bli så bra!

Underhållningen är klappad och klar, underbart! Maten likaså och så har jag nog hittat en klänning med..Jag å Fia satt och kollade lite i helgen och vi hittade 2 som var extra fina..så nån av dem får det bli!


Har köpt en liten leksak till mitt äldsta barn Jimmy..HAHAHA...

Ett PS3 som nog var det dummaste jag gjort på länge..hahahaha..han är som klistrad vid det jäkla spelet och inte kontaktbar under de stunder han sitter där!! Men det kan jag ta, han sitter ju inte SÅ ofta..  

Funderade på en sak i och med köpet av spelet.

Jag hann inte ens PLOCKA UPP betalkortet innan kassörskan undrade; Vill du ta det på avbetaling???? De första 6 månaderna är GRATIS...

-Jaha sa jag..Och sen efter de 6 månaderna?? Typ 15 % ränta??!!

-Nej 19......sa hon då.


Herre min gud??

Man handlar väl inte om man inte har råd??

Om man t.ex köper detta spelet som kostar ca 3000 på avbetalning så kommer det ju både kosta typ 4000 innan det är avbetalt och innan dess kanske spelet har gått sönder eller så har man tröttnat redan?

Vet tom folk som köper kläder på avbetalning..typ 8 kronor i månaden för en top..det är ju ingenting!! (Tycker de) Men sen så ska de betala på den i typ 2 år oxå så en top för 149 kostar i slutändan ca 190 kronor..

Men folk gör som de vill med sina pengar..De sköter sitt så sköter vi vårt.

Tycker bara det är så oansvarigt av alla företag att vara så frikostiga med avbetalningsmöjligheter..det sätter så många i skuldfällor ju..kolla bara programmet lyxfällan.

När man gått ner sig rejält ekonomiskt verkar det som om folk ger upp och bara handlar ännu mer.



Nu ska jag gå och glo på tv sen försöka få ett par timmars sömn då jag inte utrustats med ett barn som sover hela natten igenom och bara vaknar 1 gång för att tutta lite och sen snabbt sova om..Nej i detta huset är det high life nätterna igenom  

Tur det är övergående..


Natti natti

Ovido - Quiz & Flashcards