Alla inlägg under oktober 2013

Av Sarabella - 28 oktober 2013 13:15

Ja herregud vilken helg detta har varit...Började i fredags helt lugnt med löning, lite shopping och god mat med Jimmy och Noah. Lille Liam var hos farbror Nicke och Mariella och lekte med Didrik. De hade så roligt så och vi hämtade en trött Laim kl 20.00

Fick sovmorgon i lördags och vaknade med sån ENERGI!!!!!

Här skulle städas, byggas sänggavel och sorteras i garderoben..Men kl 12.00 fick jag en sån hostattack jag haft emmelanåt den senaste månaden och tänkte att nu får det fan vara bra, nu ska detta slermmet upp en gång för alla....

Och jag hostade och tog i för kung och fosterland.......KNÄPP sa det i skallen och den hemska huvudvärken jag drabbades av önskar jag inte min värsta fiende    


Pratade med Jimmy och kom vram till att det nog skulle vara bra att ringa 1177, vilket jag oxå gjorde o fick rådet att snarast åka till akuten, vilket jag oxå gjorde.

Blev mottagen direkt och inom 2 minuter från att jag kom in hade de satt en sån där kanyl-grej i armen.

Läkaren kom och bedömde att jag skulle ha en "ct-skalle" skiktröntgen av huvudet med misstanke om blödning i hjärnan.

Kördes iväg och röntgades och lades sedan in för observation på MOA-avdelningen(medicinsk observation?) 

Fick beskedet sent på kvällen att de skickat vidare bilderna till neurologen i Lund för bedömning och de hittade ingen blödning eller tumör...MEN de hade hittat nåt annat. Mina ventriklar (hålrum) i hjärnan är lite breda och de vet inte varför, det kan vara medfött eller så kan det bero på att "något" täpper till kanalen från hålrummet där vätska ska dräneras naturligt och att det därför inte kommer någonstans och därigenom gör att ventriklerna breddas?


Vilken natt det var på sjukhuset, blev väckt 1 gång/timmen för att kolla medvetandet och sen på morgonkvisten började en tant gala på avdelningen om att : "-Ni HAR IHJÄÄÄÄÄL MIG!!!!!" Och en annan tant skrek:-" Jag får inte luuuuuuuuuft"! En tredje som var en liten söt gubbe:-" Ska ni tvinga upp mig mitt i natta??"



Har fått tid för mr-röntgen imorgon i Karlskrona och ska sedan till Lund oxå.. Det känns bra att de verkligen kollar upp detta ordentligt och att de tar det på allvar! Efter allt man har hört om sjukvården så var man ju livrädd.

Men hittills har de bemött mig bra och tagit mig på allvar. 


Jag är både rädd och förväntansfull inför imorgon, hjärnan är inget man leker bort precis.

Klart att man vill veta vad det är som är fel, om det nu är något fel, men samtidigt är man lite rädd för att få ett besked man inte vill ha.


Men jag ser mig inte som sjuk och den enda restriktionen jag har fått är att inte anstränga mig innan detta är utrett, så det ska jag lyda. annars ska jag leva som vanligt.  

Ikväll ska jag iväg och göra ögonfransförlängning, hade bokat tid för längesen och fick nu en påminnelse i mobilen att det var visst ikväll. Men kan va skönt att piffa till sig lite?  




JAG ÄR SÅ TACKSAM FÖR ALLA SOM VISAT OMTANKE OM MIG! DET VÄRMER SKA NI VETA!

PUSS TILL ER ALLA!

 

 

 

Vad händer annars? Jo idag har mamma varit här och köpt med frukost, lillebror Filip har varit här o kollat till sin syster oxå och det känns bra att veta att man har dem omkring sig  



Nu ska jag skicka in min tenta som jag lyckligtvis skrev klart i torsdags...har ingen energi att lägga på det just nu känner jag, så det är bara att skicka in o hoppas på det bästa!


Av Sarabella - 20 oktober 2013 12:00

Jag måste försöka få till detta till en rutin igen men bloggandet, så gött att skriva av sig alla tankar man har....



Sista veckorna har det varit 1 miljon saker i huvudet, skolan med tentaskrivning + alla andra arbeten, träning, sjukdomar, meandi-träffar, barnens aktiviteter, ommålning i kökllaren + sovrummet m.m.m.m Fullt ös medvetslös!!!!

Men jag älskar att ha saker o göra, jag får panik av att dagarna bara går och går och inget händer så detta passar mig nog rätt bra ändå.. Jag har ju börjat sälja kläder för Meandi som extra jobb vid sidan av studierna och det är så himla kul! Att komma ut och träffa trevliga glada människor som tycker om kläder precis som jag!  


Och ingen blir gladare än jag när man får ett sms eller mail om hur nöjda kunderna är med sina plagg de köpt! Detta är verkligen ett extrajobb jag trivs med, visa fina kläder med fantastisk kvalitet, fika och prata med trevliga människor, passar mig perfekt!!!!!  



Jag vaknade häromdagen med ett leende på läpparna.....HERREGUD vad jag älskar mitt liv !

Mina älskade barn växer o frodas och älskar sitt dagis, jag känner att jag hittat rätt med tanke på min utbildning jag valt ; Jag känner på mig att jag kommer trivas som fisken i vattnet genom att arbeta inom HR i framtiden.

Så underbara klasskompisar man har oxå, det är fantastiskt att skaffa sig nya bekantskaper! Trivs så bra i klassen och alla är så hjälpsamma mot varandra!


Det känns på något konstigt sätt som att jag blivit fri? Jag har tillsammans med Jimmy VALT att satsa på utbildningen, trots att jag har tillsvidareanställning sen många år tillbaka. Jag känner att jag ville utvecklas och lära mig inom ett område som verkligen intresserar mig. Det var ett stort steg för mig att ta, att lämna tryggheten (fast jag har tryggheten kvar i och med den fantastiska lagen om studieledighet) och satsa på MITT drömjobb.


Jag har aldrig sett mig själv som att jag skulle läsa på högskola eftersom allt har handlat om försörjning tidigare..jag började jobba samtidigt som jag gick 2:a året på gymnasiet och har jobbat sedan dess med uppehåll för mammaledighet när mina 2 älsklingar kom till oss   

Men nu är det andra bullar, hoppas att jag kan inspirera någon till att ta steget mot att sträva mot sitt drömjobb!

Det är tufft med småbarn, hus och allt runt omkring, men med vilja och passion går det jättebra!


Jimmy stöttar mig helhjärtat i detta med studierna och det är som jag säger: Jag gör det för oss, för vårt liv tillsammans som familj för att vi ska kunna ha det så som vi vill ha det. Tid tillsammans på kvällar och helger utan att jag ska behöva ge mig iväg mot ett nattpass på en lördag. Jag ser det som en investering i vårt liv, tack CSN för möjligheten att utvecklas   

Ovido - Quiz & Flashcards