Alla inlägg under december 2009

Av Sarabella - 30 december 2009 12:44

för Jimmys pappa som fyller år idag!  

Vi ska upp till deras husvagn(!) och fira honom idag!Orginellt och riktigt mysigt!!

De har en såndär ny husvagn som är vinterbonad så de brukar åka iväg och ställa upp över helgen. Idag föll valet på tingsryds camping vilket passar mig utmärkt då jag kan gå på börjes innan!!!  

Vi ska köra såfort liam vaknar.


Vi har haft en riktigt mysig morgon o förmiddag jag och limme...idag var det Jimmys tur att sova ut så jag satte på kaffe, gav limme välling och så kollade vi på Emil i lönneberga i 2 timmar!  

Det var första gången liam satt stilla och tittade en längre stund, han var helt faschinerad speciellt av griseknoen.

Atlas satt brevid och kollade han med..han blev lite uppjagad när hönorna flög runt när de blev skrämda av den fulla grisen o tuppen hahaha..


Nu äter jag en massa romerska bågar..mmmmmmums.. Har ni provat romeska bågarkaffet från kaffe/te boden i karlskrona??..jättegott!


Igår fyndade jag 4 tröjor på rean till liam, var även och fikade    med lotta! Äntligen fick man träffa henne och prata,prata,prata och prata!  

Vi satt på contan i 2 timmar och sen gick vi en sväng på stan som sagt.



Imån blir det nyårfirande här hemma!    Sussi,Patrik o Anders och Jonna kommer. På menyn står:

*Stek a´la Sara med en sås av grädde, och annat smått o gott. Går hem hos alla som smakar *skratt* Till de hasselbacks-potatis, eller hackeback som min pappa kallar dem..


* Lingonkokta päron med hemmagjord chokladsås(världens godaste)


Ha rännu inte bestämt förrätt......det uttjatade toast skagen är gott men såååååå tjatigt....


Hej hopp och gott nytt år om jag inte hinner skriva imån!!!

Av Sarabella - 27 december 2009 12:48

Ja det kan man verkligen säga...i natt väntar ett häääärligt arbetspass, sen imån natt med....sen ledig 4 dagar och så börjar man med full runda 2:a januari.

Man har verkligen dragit vinstlotten iår känns det som..  



Vad har hänt sen sist?


Jo på juldagen var vi först hos michael o kersin och sen hos Jimmys mamma och mats.

Hos pappa delade vi ut julklappr och jag och jimmy fick varsin parfymbox!!  Jag fick min älskade Dolce&Gabbana Light Blue och Jimmy fick Bruno Banani! Limme fick en nallepuh figur som berättar olika sagor och sjunger olika låtar. Han älskade den!

Sen åkte vi som sagt till jimmys mamma där det bllev pizza!!!  

4 familjepizzor beställde dem som vi sedan högg in på stora släkten. Blev julklappsutdelning även här och vi skulle köpa ett paket till ett visst par så att alla fick 1 var.

Jag och Jimmy fick av hans storasyster Veronica o hennes Nino; Godis och biobiljetter till Karlskrona!! Och inte minst Barnvakt när det ska bli biodags! Nino sa att det ingick så det erbjudanet hoppas jag står fast=))!!

Limme fick en cd skiva, kort på en av sina kusiner, och en leksak från fischerprice.


På kvällen på juldagen blev det party hemma hos oss..nåväl det var jag som festade jimmy hade liam.


Anna, Sussi och min lilla mamma var här ocjh vi drack drinkar och vin och pratade i flera timmar!   

Sen bar det av mot det årliga discot som brukar va på natti men iår var förlaggt till RON salen.

Det var fullkommligt värdelöst!!!!!!!!!!!  

1.  Dålig ordning i garderoberna; tog 20 min att hitta rätt jacka o då låg den på golvet utan lappen!!!!!


2.  Fullkomlig konstertkänsla framför garderoben; alla fulla idioter som inte fattar att det inte går fortare även om man trycker som ett as frammåt..

Jag blev så sur och fick även en liten känsla av klaustrofobi som har suttit i länge (blev upptryckt i kravall-staketet under en konstert i Stockholm för sisådär 9 år sen och det var INTE roligt, höll på att bryta revbenen så vakterna fick dra över mej över staketet ett slag) 

En trevlig tjej vid namn Anja pratade med mej och med gemensamma krafter skapade vi oss ett eget space bland alla idioter som pressade på....


3. Baren: tog en evighet att få nåt att dricka  


4 Dålig organisation: Brandlarmet började tjuta så många gick ut självmant men inte alla...när vi efter ca 20 minuter skulle gå in igen skriker en gå ut, gå ut!!!

Så vi gick ut, gick ca 40 meter till nästa dörr (förköpsentrén) och där var det helt okej att gå in??!!

Tur att det inte blev en brand ala discotektsbranden i göteborg då många brann inne för det hade mycket lätt kunnat bli en repris eftersom det inte var nån organisation på grejerna..


5. Alldelses för mycket ungt folk..om jag då får kalla mej själv gammal..Fullt med tjejer som bara sökte bråk..min kära kompis blev lite överförfriskad och råkade stöta i en tjej..hon bara: Din jävla fitta!! Typ 10 ggr...och när jag frågade henne om man verkligen behöver säga så för att man har råkat stöta i lite och jag hade bett om ursäkt åt min vän..ja då la sej hennes killkompis i och började hålla på o fjanta..Herregud vilka folk det finns. 


Nåväl på annandagen när man vaknade upp vid 10-tiden var det bara att göra sej i ordning för melladagsrean i Karlskrona...MIO, Karlskrona möbler o elgiganten skulle besökas...  

Hittade en massa fint....önskar bara att man hade haft stålar att köpa det..men man får väl spara ett halvår eller två sen kanske det kan bli en ny soffa för 7000 som vi har hittat!! Världens finsate och största!! Divanerna är typ som 2 sängar(passar mej och jimmy alldeles finemang =)) )

Vi köpte i all fall en videokamera på rean som de hade satt ner i pris rätt mycket..Jättefin! Och en extern hårdisk+väska och nåt kort till kameran (fråga mej inte vad för nåt det är men ett kort var det =)) )

Vi har sagt sen limme föddes att vi skulle försöka spara ihop till en videokamera och nu har vi en!! Filmade lite igår..roligt.


Ieftermiddag blir det middig hos min älskade farmor och farfar leif. Slottsstek..mums..

Sen väntar som sagt nattens pass på mej....


Av Sarabella - 25 december 2009 10:58

Ja då var detta årets julafton avklarad!  

Började dagen med att jag fick 2 paket av Jimmy...på det första stod det "Plan 1" och det innehöll 2 trisslotter...

I det andra paketet låg en bokom hur man lyckas med sin privatekonomi författad av han i lyxfälla, Charlie söderberg..hmmmmmm..kan det va en pik måntro?  


Klockan 11.30 var det jullunch i Karlskrona på Hästö hos Jimmys pappa o hans fru.. alltid lika trevligt!


Efter det bar det va mot Ronnneby igen och min familj bestående av mamma, pappa 3 bröder, mormor morfar och kusin + sambo till en av bröderna.

Många fina presenter delades ut och jag skrattade så jag höll på att pinka ner mej när vi klädde på jultomten alltså Sandra! Hon såg så rolig ut!!


Limme blev livrädd för tomten först men efter en stund gick det bra!

Jag fick ett jättefint arband av mamma o pappa från Thomas Sabo. I silver, det är ett sånt som man samlar berlocker till och jag fick en berlock att hänga dit oxå!!! En liten sko..

Choklad,pengar, per mobergs kokbok var lite av det vi fick med oss hem.

Liam fick en arbetsbänk med verktyg, + ett kit med skruvdragare, borrmaskin, tumstock m.m.mm en dansande domte, pengar, kläder, leksaker m.m

När vi kom hem satte vi oss i soffan och kollade på en dokumentär om kokainhandeln i miami på 60-70-talet...fy fan vad de tjänade pengar!

jag gick och lade mej kl 22.00 o somnade som en stock o vi sov hela familjen till 10.00 idag!  


Idag ska vi till min pappa michael och fira honom för han fyllde år igår sen blir det till jimmys mamma o mats där alla limmes kusiner kommer vara.. Där blir det middag och julklappsutdelning.


Ikväll blir det party party för min del.   

Jimmy frågade inte efter att gå ut juldagen ändå så det blev ju bra. Han o limme ska vara hemma och mysa..kanske sak även min lillebror samuel komma hit och sova över. Han fullkommligt älskar limme, och limme honom.




Jag höll precis på att elda ner huset!!!!    

Hade planterat en stor amaryllis och lagt sånt där rött trassel runt....satte mej och skulle läsa tidningen så jag flyttade den.......och den hamnade för nära ett ljus så efter ca 5 minuter stod hela amaryllisen i lågor!!!!!

Och vad är det första jag gör??!! Ropar: JIMMY DET BRINNER..innan jag tar tag i den o springer till diskhon o spolar vatten över den!  

Vilken j*vla tur att jag var i köket!


Nu ska jag dricka upp mitt kafef sen blir det födelsedagskalas!

Av Sarabella - 21 december 2009 18:59

Idag har min lille älskling klippt sig! Han blev jättefin!! Linnea fixade tuppkam som hon sprejade med grön färg och han blev så häftig min älskade son!  


Vi har även varit och fikat hos mina morföräldrar*mysigt* och varit hos mamma en stund..

Jag sprang en sväng på stan och fixade ett par klappar medan mamma underhöll limme hemma hos henne..vill inte asa runt honom när han kan ha det bra hos sin mormor!


När jag kom hem blev det middagslagning: isterband, sås och potatis blev det idag..paralellt med detta bakade jag lussekatter, som blev så goda, så goda =)).


Var på en seconhand affär och shoppade ett par mörka jeans som ser oanvända ut från veromoda + en vit finstickad mjuk tröja från 50 talet...detta för 70 spänn!!!!!  ...ett pris som passar mej finemang!!


ikväll blir det dammsugning och lite julpynt..men bara lite...man kan ju inte ha nåt i "liam-höjd" ändå, det har en tendens att antingen försvinna spårlöst eller att gå i 1.000.000 bitar....

Ska färga håret med om jag hinner.

Av Sarabella - 20 december 2009 22:09

Idag har det fullkomligen vräkt ner snö!

dagen började 10.00 med att Liam vaknade, Jimmy hämtade honom in till oss och vi låg och mös en stund hela familjen och tittade på hur snön yrde utanför...

Sen gick Jimmy och Liam ner och satte på kaffet till  lilla mamma så attt de kunde mota bort mitt annars ganska så dåliga morgonhumör*skratt*

Efter en god frukost gick Jimmy ut och skottade och jag gick ner i min källare och tvättade, vek tvätt, hängde tvätt, tumlade tvätt, sorterade tvät....*herregud* ligger efter som bara den efter sjukperioden jag hade *hahahahaha* det är då man märker hur MYCKET man faktiskt gör hemma!

Efter detta blev det dags att dra sig bortåt Elvira, eric, fia och lilla olivia för elviras barnkalas..  

Vi började gå och kom väl sisådär 300 meter innan vi fick vända för att det inte var skottat längre..fick gå hem o ta bilen..


Efter kalaset åkte jimmy hem och lade limme och jag åkte till maxi och storhandlade...

På hemvägen hämtade jag thaimat till mig o pizza till jimmy o limme..vi var akut dödshungriga!

Jag tog den starkaste rätten de hade märkt med 3 av 3 stjärnor i styrka, men till min stora besvikelse var den inte särskilt stark..

Inget går upp mot när jag åt samma rätt i Hua Hin och bad om att få den : "A little bit extra spicy".....fy tusan..det BRANN i truten och svetten lackade och jag halsade typ 2 öl och blev berusad på kuppen...hihi.  


Ja ikväll har det varit julstök för vår lilla familj..jag har bakat julgodis och lyssnat på mysig julmusik, innan jimmy slog sig ner vid datorn och "bara skulle spela en bra jullåt"...1,5 timmar senare tröttnade jag o stängde dörren..

Fick lyssna på "Macken-klipp", en massa skrålande karlar som "sjöng" O Helga Natt osv osv...  


Limme har ätit en och annan godisbit idag och var ganska alert när vi skulle lägga honom...sockerkicken allan =))


Nu ska jag snart krypa ner brevid min man, med MP3:n laddad med ny ljudbok..Nu är det Åsa Larsson ; Svart Stig som gäller.


Imån ska min älskade limme klippa sig.....JAG VILL INTE!!!!!!!  

Men hans pappa måste ju få säga sitt (har jag hört nånstans *hihi*)

Så Linnea ska få hedersuppdraget..och en påse med hår ska jag ha med mej hem så är det bara!!


Imån kväll ska jag ev. träffa en kompis som är hemma på besök! Har saknat henne jättemycket!



Godnatt mina vänner!

Av Sarabella - 18 december 2009 20:29

Idag sov jag till 16.30 skönt..jobbade natten igår ju så då får man sova precis hur länge man vill=))..

Idag har vi ätit The Playtones pizza från chaplin och en Bandy...supergott..det är vår lilla fredags tradition = pizza på fredagar.

Liam älskar pizza han med så det är bra.

Imån är det dansbandskampen så glöm inte att rösat på The Playtones från Kallinge, staden där det händer *hihi*! De kommer vinna så enkelt är det!




Jag har hittat en jättefin dikt som jag vill skriva här, jag tycker den stämmer så oerhört bra:


Så kom du då till oss du älskade barn,
och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening,
långt mer än det någonsin haft.


Du ler så du strålar, din själ lyser klar,
Du fångar all ömhet omkring,
små fötter och fingrar, din hud och din doft
så underbart skapat allting.

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
så är vi din tryggade borg.


Ett barn att få älska och skydda från ont,
en lycka för stor att förklara.


  




Nu ska jag snart till jobbet och sista passet denna rundan...sen blir det helg!


Dricker    och lyssnar på joe cocker idag med...förjävlabra alltså.




Over and out

Av Sarabella - 17 december 2009 10:47

Idag är det vitt ute!! Skönt med lite snö, bara den får ligga kvar och inte blir till slask..

Nu sitter jag här och lyssnar på Joe Cocker...mycket bra artist det där måste jag säga..


Idag väntar ett nattpass och dagen ska jag och limme fördriva geneom att åka och hälsa på mina älskade morföräldrar som jag inte har vatt hos på minst 2 veckor och det är rekord under hela mitt liv!! Brukar träffa dem ett par ggr i veckan..

Men jag känner att det har vatt mycket nu sista tiden, med ovisshet om jobbet, sjukdom hit och dit, separationer i min närhet m.m.m.m...och inte kännt mej som ett trevligt sällskap.

Av Sarabella - 16 december 2009 11:40

Ja idag den 16:e december har jag och jimmy vatt tillsammans i 7,5 år! Fasen vad tiden går fort!


Idag fick man sovmorgon, lille limme var trött och sov till 10! Skönt..

Idag väntar rundans 2:a eftermiddagspass och snart är man ledig..


Igår fick jag reda på att jag fick stanna kvar till 19 februari på maskinen och skiftet jag är nu! Det känns superbra..mer pengar i kassan och sen trivs jag bra med dem jag jobbar med och det gör det hela lite lättare..


Idag innan jobbet ska jag och limme til stan opch handla till Jimmy på Dressman..En tröja blir det nog idag. Sen ska liam till mamma tills jimmy kommer hem från jobbet.

Ja vad ska man säga?? Hon är guld värd helt enkelt som ställer upp så mycket för oss! Men 11 januari är det dagis som gäller för limme igen.


Nu får jag skynda mej lite om allt jag ska göra ska hinnas med..

Ovido - Quiz & Flashcards