Alla inlägg under maj 2009

Av Sarabella - 27 maj 2009 10:05

Jaha då har man blivit med Audi då=)) Ska hämta hem pärlan i eftermiddag..äntligen är det slut på att sitta som packade sillar varje gång man ska någonstans och har med sig vagnen.

.

2 av mina bröder är här hemma även idag och plockar med bilen...hoppas att de får ordning på att idag.Det blir en hel del kaffedrickande när de är här...det är så roligt att ha dem här hemma ibland, mina småbröder..he,he..Filip och Marcus är ju 18 och 20 år gamla=))


Nu sover lille limme uppe i sin säng så jag ska ta o sätta fart...plocka ur volvon, hänga tvätten, dammsuga och vattna alla blommor...ojdå ska ju även plantera alla mina vackra pelargoner som jag har handlat i Bräkne Hoby på min mammas jobb. Valde rosa och vita i år.Någon som är förvånad över färgvalet?? Hela jag är typ rosa =))

Har köpt 2 jättefina vita krukor i trä på jysk och en mycket fin vaxduk..vit med pärlemorskimmer kan man beskriva den som...


Jimmy vill att vi ska bygga ett tak över en del av altanen, men jag vet inte riktigt om jag är inne på samma spår..jag kan inte riktigt se det framför mig...men jag kan hålla med om att det skulle vara skönt att slippa asa in och ut alla dynorna hela tiden och att kunna sitta där när vädret är lite sämre med..

I så fall ska vi glasa in den delen under taket senare och bygga ut ett soldäck åt grannens håll....i lite lägre nivå än vad den altanen vi har nu är. Ska ta lite bilder sen och lägga upp så att alla intresserade kan ta sig en kik=))


Nej här blir inga barn gjorda..dags att sätta fart!

Av Sarabella - 26 maj 2009 16:08

det är inte helt klart ännu...ska b.la ha upp en massa mer på väggarna i hallen...men sakta men såkert börjar det ta form...2 bilder från vårt tv rum med tänkvärt väggord även där..

Av Sarabella - 26 maj 2009 15:28

Idag har jag varit hos Lollo i Hasselstad och färgat mitt lååånga hårsvall=)) Blev jättefint...fast min mormor tyckte jag var alllldeles för mörk och att jag såg ut som en häxa=)) Hi,hi..

I lördags hade vi grillkväll med Sussi o Patrik och jag tänkte bifoga lite bilder..

Vi hade så mysigt på altanen med god mat och god dricka...Sussi o Patrik skötte det mesta av grillningen..lika bra det..både jag och jimmy suger på att grilla..vi ska skaffa gasolgrill så kanske vi med kan lyckas..

På söndagen var vi på barndop i Hallabro...det var så jättemysigt och vackert alltså..jag blev alldeles rörd där framme där vi stod vi det uppbyggda"altaret"..solen lös och det var så varmt och gott..

Charlie Kian Dominiqe(tror det stavas så) blev den lilles namn! Glömde som vanligt kameran men ska försöka skaffa fram lite bilder..

Nu ska jag gå å laga lite mat..mina bröder är här idag och håller på med en bil i garaget...de har varit här sen 11 idag och jag kan väl gissa att det inte riktigt går som de vill=)) Nu är de utsvultna i alla fall så jag ska raska på..hihi..

Ikväll blir det meand i party i Hasselstad hos Lollo..roligt!! 


Av Sarabella - 23 maj 2009 17:07

Idag har vi varit i Karlshamn och tittat på en Audi A6, som vi funderar på att köpa..Vi måste ha en bil med större bagage ju..

Den verkade mycket vettig och det var en trip-tronic-låda eller vad det nu heter, alltså automat, fast man kan växla om man vill, genom att slå spaken frammåt eller bakåt....sådärja nu avslöjade jag mina enorma bilkunskaper för er! ha,ha,ha..=))

Efter det blev det Drive in på MC Donalds och en Mcfeast x-tra cheese meny..gott. Det maksade jag på tills vi var framme i Ronneby då vi inhandlade doppresent + lite annat..Vi besökte även mina älskade morföräldrar och fikade med dem en stund.

 När vi kom hem körda ejag till konsum å handlade inför kvällen..Sussi och Patrik ska komma hit och grilla och dricka lite vin...*smaskens*

Handlade en bag-in-box idag, Umbala 129 kr 3 liter...Kan verkligen rekommendera det vinet..jättegott.

Imån bitti är det stallet som gäller och en tur på lille Hamilton, sen hem å bjuda svägerskan med familj på lunch sen vidare på barndop i Hallabro.

Min arbetskollega Conny hörde av sig igår, de skulle ha lite fest idag..men som sagt hade jag redan planer på annat håll, annars hade det varit trevligt!



En sak som är viktig att tänka på, från en sak till en annan:

Var dej själv, det finns redan så många andra....

Av Sarabella - 22 maj 2009 13:21

idag är det äkta husmorsbestyr för hela slanten...tvätta, plocka undan, leka med hund och barn...puh...det är mycket att stå i!


Igå var vi hos min älskade väninna Emma och hennes Elias och deras lille Milton + bebbe i magen..Såå mysigt! De bor i Kättilsmåla och det är såå fint där. Det var ett mysigt hus till salu en bit bort från deras..det var inte utan att man blev sugen..en liten enplans villa...gult med vita knutar och hästhagar runt om! Mysigt värre..

Vi promenerade, fikade och så tog jag och elias 2 öl var...eller rättare sagt jag tog 2 han flera...he,he..Vi var hos dem i 6 timmar!!Satt ute i solen och bara glassade...

Vi har knappt känt varandra i 1 år jag och emma, men det känns som om vi känt varann hela livet!!

Jimmy å elias har bara träffts två ggr men de kommer hur bra överens som helst..Och Milton och Liam satt i sandlådan och Milton fick en strutglass som han så generöst delade med sig av till limme, så söta!

När vi ändå var i Karlskrona-trakten åkte vi till Jimmys pappa och åt middag, vi var inte hamma förrrän 20.00 typ. Mamma och pappa hade haft vår lille Atlas hela dagen så han hade lekt av sig med deras Ramses och Marcuså Sandras Diesel..han somnade såfort han kom innanför dörren.Tack mamma och pappa för att ni alltid ställer upp...ni är guld värda för mig!!


Idag har jimmy varit och kollat på en audi vi ev. ska inhandla...behöver större bil till alla ungar som planeras hihi...*skojja bara*.

Imån ska det inhandlas doppresent till vårt älskade gudbarna Charlie, alltid lika svårt att veta vad man ska köpa......kom gärna med förslag!! Det tages tacksamt emot!

Nu är tvättmskinen klar....3:e i ordningen idag..Nu ska vi hänga tvätt och sen sätta tänderna i en fet kebabpizza m stark sås från Romantia...gott!Jimmy slutar tidigt idag så snart anländer han med tha food.


Bifogar en bild på min finaste Limme ca 2 månader gammal!!


Hej hopp!

Av Sarabella - 20 maj 2009 19:58

Nu har jag inte skrivit på länge igen...

Har varit så mycket som hänt så jag har verkligen inte orkat att ens sitta vid datorn...Nåväl, sånt är livet..

Ja vad har då hänt under den senaste tiden? Jimmy och co har haft svensexa för annas marcus, de besökte strippen i emmaboda och så var de hos en av killarna som var med och festade lite o sen bar det av till karön och därefter natti för vissa av dem.

Jag och Anna var i Kna och shoppade saker till bröllopet så nu är det bara för dem att gifta sig.........nästan.=))

Hittde ett par sjuukt fina jeans på Gina Tricot..hoppas de finns kvar nu efter lön. Då är de mina!!

Idag var sista babysimmet...ska ev. gå i höst oxå då det startar en ny fortsättningskurs. Det är ju nyttigt för de små att få vattenvana tidigt.

I eftermiddags var Sandra Redin här en stund och drack en kaffe med mej på altanen..*mysigt* Jmmy har bytt inredningen på golfen idag så honom har man ej sett röken av*skratt*

Nu piper limme igen...får ta honom..han ska lägga sig snart och då ska jag kolla på en dokumentär om Alcatraz...I like dokumentärer!


Ha det gutt alla människor!



Av Sarabella - 14 maj 2009 10:03

Idag fyller min älskade lilla morfar år!! 40 tror jag det var...hi,hi..

Han ska inte vara hemma idag eftersom han inte vill bli firad så jag får åka dit imorgon istället!! Han kan nog inte motstå ett besök av sitt älskade barnbarns-barn Liam.


Nu sitter jag å väntar på att Liam ska vakna så att vi kan åka ner till stan och handla lite kläder till honom..Idag fick man 100kr rabatt när man handlade barnkläder för 300, och det är ju ingen match! He,he..

Ska även inhandla en liten, ja liten =)), BH på Kappahl..måste ha en med avtagbara axlelband till bröllopet då jag ska vara tärna.

På tal om bröllopet, Anna var här igår och provade klänningen som de hade skickat till henne igår..Den var SUPERFIN!!!!! Vit halterneckmodell med pärlbroderi över bysten och runt nacken..Och ett brett svart sidenband knutet runt midjan..ahhh..så vacker..

Men trots att den var måttbeställd så var den alldeles för stor vid bysten..märkligt..hon hade ändå mätt utan bh och nu hade hon bh på sig..men men.

Hon skulle kolla med en väninnas mamma om hon kunde sy in den..och nu brinner det snart i knutarna..på lördag är det 2 veckor kvar bara..

I eftermiddag ska jag på möte igen med min lernia-coach...ska kolla lite med honom om möjligheterna till att få en utbildning av dem...har verkligen varken råd eller lust att leva på 7000-8000 i månaden som jag dessutom ska behöva låna??!! Skillnad är ju om man kan få lite bidrag av dem...då kan jag kanske fundera på att i alla fall...

Vi får se vad som händer..

Av Sarabella - 12 maj 2009 22:00

Idag har Liam fått sin första tand!! I nedre käken!! Så söt, som ett litet ris gryn!

I morse var den inte där men nu ikväll hittade jag den!!

Ovido - Quiz & Flashcards