Alla inlägg under april 2010

Av Sarabella - 29 april 2010 13:09

Ett par vackra dikter från geniet Nils Ferlin:



GRUBBEL

Det är så erbarmligt lite
en människa kan förstå.
Man skulle ej grubbla och tänka
men tänker och grubblar ändå.
Och dagarna fogas till veckor,
veckorna fogas till år.
Man skulle ej snärjas av grubbel
så hastigt som livet går.



SOM ETT ÖDEHUS

Ditt öga är tomt som ett ödehus,
det tör bo någon där likväl:
Man kan skymta ett ängsligt fladdrande ljus
ibland. - Kan det vara din själ?


Av Sarabella - 21 april 2010 20:45

                   

Av Sarabella - 19 april 2010 21:26

en update..Men inte så lång...har inte tid just nu...fasen det bara överhoppar sig för mej hela tiden....


Vi har vatt på en underbar semester på Fuerteventura! Tack o lov hann vi hem innan lilla vulkanen började härja!


Helt fantastiskt hotell, god mat (all inclusive) god öl och gott vin! Mysiga pooler och PERFEKT läge på vårt rum!!

Bilder läggs upp såsmåningom*hihi*


Annars har jag bara jobbat, jobbat, jobbat, städat, plockat, oroat mej, jobbat lite till, ridit, jobbat, ätit och dansat.

Har även hunnit klippa min skabbiga hårman som var mycket utväxt nu, men fint blev det efter frissan satte saxen i det!


Nu ska jag kolla på Svenska Hollywoodfruar och sen duscha av mej all svett...danspasset på Tony Irving Dance Academy var svttigare än jag trodde det skulla vara...cha cha var dansen denna afton..Så nu är man fullfjädrad cha-cha dansös...*not* FAN vad svårt det är! i alla fall om man vill använda rätt teknik o så..det får bli en del dansande med limme här hemma till nästa måndag!


Imån ska elin och viggo och jag o limme gå en promenad på förmiddagen..på eftermiddagen, snarare vid 6 ska vi fika hos min mormor o morfar.

Elin var här på en snabbkaffe idag innan vi skulle till BVC som i övrigt gick jättebra!! Han charmade alla som vanligt...hihi...min finaste unge* älskar*


Nu ska vi se om mamma o fille kommer iväg till egypten med tanke på askan..håller tummarna...


Bye bye


Ovido - Quiz & Flashcards