Alla inlägg under mars 2009

Av Sarabella - 30 mars 2009 20:46

Nu var det ett tag sedan jag skrev...ska uppdatera er med vad vi har pysslat med de senaste dagarna...

I fredags var jag på stan tillsammans med min syster anna och vi gick i affärer och fikande på cafe och matsalar...bakad potatis med thaikyckling, kolapaj med pacannötter och en pepsi blev det för min del.

Lille limme smaskade på en bägare frutti (ett mellanmål för små barn) vilket han tyckte var supergott..


På kvällen åkte vi till Hallabro för en släktträff av det mindre formatet...Det var Jimmys syster Pia från Ljungby med ett av sina 3 barn, Jag, Jimmy och Liam, Jimmys mamma och Mats, och såklart Nino, Verinica och deras 3 barn! Vi åt gott och kollade lite på let´s dance finalen..ingen kommentar  om vinnaren..*suck*


På natten började liam bli förkyld..hosta och så men på lördagseftermiddagen mådde han bättre igen.

Min pappa och bror filip kom upp på förmiddagen för Jimmy skulle hjälpa dem med mammas o pappas bil.

På kvällen var det hela Ronneby svänger och mamma hade lovat att passa liam så att jag och jimmy kunde ut och roa oss lite, så vi lämnade honom vid 6 tiden och åkte till Sussi och Patrik för att parta lite.

Tankspridda Jimmy hade glömt sin telefon hos mamma och dem så jag fick snällt sätta mig i sussis v70 och köra o hämta den eftersom jag var den enda som inte hade hunnit hälla i mig en massa sprriiiiit.

Vi hade supertrevligt!!!!

Hemma hos Sussi o Patrik satt vi å snackade skit, drack och smakade på en massa spännande drycker *ha,ha,ha..* Sen gick jag och sussi till Preem för att införskaffa lite förnödenheter.*hi,hi*.och lilla indra hängde med(sussis hund) Herregud...lugnare hund får man leta efter...hon gick typ 10 meter bakom hela vägen.

Jag å Sussi gick till GT och karlarna försvann på sitt håll.

En rolig kväll!

Dagen efter ringde jag till mamma redan vid 10.00 och ville att limme skulle komma hem!!! Höll på att längta ihäl mig! Mamma och pappa kom med honom vid 11 tiden..

Nu är vår lille prins sjuk..=(( I söndags blev han bara mer och mer förkyld och nu hostar han och snoken rinner..vi har varit på läkarstationen idag och fått hostmedicin så han blir nog bättre snart.

Sussi var och åt frukost här idag! Mysigt som bara den att slippa äta frukost själv! Vi är ett par rediga kaffekärringar hon och jag...jag brukar brygga 8 koppar till oss och det är slut när hon går..


Kaffe är gott!!

Mer kaffe åt folket!!


Kram!

Av Sarabella - 24 mars 2009 13:07

och det är skönt!! Äntligen lite kulor som rullar in...vi var ju på banken och la om en del lån igår och jag måste säga att jag gick därifrån helnöjd!

Vi fick sånna bra avtal så att nu borde allt ordna sig=))..

Kollade även upp hur lite vi kan amortera/månad, om det nu skulle bli aktuellt att plugga till hösten. Det lutar åt det hållet och banken sa att det var inga problem...skönt..ett orosmoln ur världen..nu ska jag bara få tummarna loss och verkligen PLUGGA oxå..min älskade vän Sussi gör vad hon kan för att jag ska plugga och inte vara fabriksarbetare hela livet=)) Hi,hi...

Har ett problem bara...Får inte dagisplats förrän i september och de flesta utbildningarna börjar i augusti..men,men..min mamma skulle ställa upp och passa honom mer än gärna sa hon.

Det är så skönt att jag har dem så att man får lite vuxentid någon gång ibland. Jag vet att Limme trivs som fisken i vattnet hos sin mormor och morfar och alla morbröderna..=))De nästintill slåss om vem som ska passa och leka med honom=))


I lördags hade vi besök här hemma på Kyrvägen av min faster Anette och min kusin Timmie..De hade med sig en massa kläder som bröderna Hansson har haft innan..Fia, Eric och lilla Viran kom oxå förbi..så roligt! Det  ar så längesen vi sågs!

Vi fikade och pratade och hade så trevligt, så trevligt...


Kollade på Ballar av stål i söndags (inspelat)...fy fan vilket roligt program alltså!! Nour är ju bara så kul...och Sonnerby...herregud vad jag garvade när han agerade fotbollshuligan =))...*Rekommenerar*

Efter det åkte jag och Anette upp till hästarna i Silpinge och red tillsammans med en annan kvinna, Kicki..Vi var ute i lite mer än 1 timme och det kändes...i min rumpa dagen efter=))

Det är ju längesen jag red en så lång runda..men det gick jättebra.

Jag trivs verkligen med att rida Hamilton..Jag är så tacksam för varje gång hans matte säger att det går bra att jag lånar honom en sväng..hon verkar bara bli glad eftersom hon jobbar mycket och inte hinner rida så mycket som han behöver gå...


Igår hämtade vi lite möbler hemma hos min mormor och morfar som jag ska slipa ner och måla om och ha på limmes rum!

 Ett lågt,långt brod som kommer bli perfekt som hylla/bänk, en hylla och en hurts med många lådor i.

 Ska även få en treskottasäng sen när limme blir så stor att han behöver byta! Den sängen är ca 120 år gammal så den faller väl in i kategorin gamla saker!! Jag verkligen älskar gamla saker med en historia! Allt behöver inte vara nytt...det blir så jävla ytligt och opersonligt då. Jag är så tacksam för allt jag får..Roligt för limme sen när jag kan berätta något om sakena han har i sitt rum.


Har även en gammal kökssoffa i min hall som jag målade och slipade om i somras. Det var min lilla sysselsättning här hemma höggravid  som jag var..

Den är oxå över 100 år gammal och på ena armstödet syns ett bitmärke i träet...det är min söta morfar som har satt sitt tandavtryck där som en liten parvel=))..

Nu sitter jag och dricker kaffe och äter en fralla...limme ligger ute i sin vagn och sover som en prins..han somnade när vi var på konsum och handlade..

Ha det guttan!! Kram, kram

Av Sarabella - 20 mars 2009 09:01




Ingenting är omöjligt för den som inte
behöver göra det själv...


Den vanliga nackdelen med framgång
är att den retar ens vänner så ohyggligt...



Igår startade torsdagen med en frukost med sussi...med en massa pratande om allt möjligt..Efter det väckte jag min lille son som fortfarande sov (!) och gav han lite välling innan vi åkte ner till min mormor och morfar.

Vi stannade väl där i ca 2 timmar innan vi begav oss hemmåt igen för middag. På eftermiddagen strök jag Liams gardiner och hängde upp dem...har typ sagt att jag ska göra det i 2 veckor nu...så det är skönt att jag äntligen har gjort det!

På kvällen var jag och simmade i Kallinge simhall...30 längder blev det denna kväll..kopplade av i bastun ett bra tag innan jag cyklade hem igen...faktiskt otroligt skönt att bara vara barnfri och bara tänka på sig själv, om än i bara 2 timmar...

Liam fick värsta spelet igår! Har ingen aning om vad som hände =)) Han låg på skötbordet och lekte och pratade med våtservettspaketet och jag tog det ifrån honom efter en stund för vi skulle lägga oss...då började han gråta som bara den och var nästan helt otröstlig och ville inte alls ha sin kvällsvälling..Men efter ett tag slutade han och jag la ner honom i sin säng och han somnade nästan genast.Han var väl trött stackarn?

Idag ska vi ev ner till stan en sväng i det fina vädret..jag måste in och boka nageltiden..sen blir det nog en sväng om mina morföräldrar kanske. Alltid lika mysigt att vara där!



Av Sarabella - 18 mars 2009 15:28

Herregud vilket väder vi har haft idag! Så fint...har varit ute och gått en sväng med min fd arbetskompis Anette. Mysigt...vi kommer så bra överens och vi bara pratar och pratar...Lilla limme ville inte riktigt hela vägen...tror det har blivit dags att byta till den nya vagnen, en cresent compakt, som är en sittvagn. Då får han ju se lite av omgivnimngarna och inte bara stirra rakt upp i sufletten =)).

Har pratat med min kusin anna idag med....hon e hemma denna veckan för hennes lilla hund (som oxå heter atlas) har kastrerats =(( Krya på dig lille vän!


Imåndags var vi uppe i metropolen Hallabro och hälsade på lille Charlie m. familj..så söt. Vi hade trevlig..fikade, drack 2 glas vin (jag, jimmy körde =))....)och åt diverse snacks.

 Igår var jag hos min kära vän Emma Wadasi, som bor i närheten av Kättismåla i Karlsrona...vi fikade och pratade i 3 timmar! Hon är en så underbar männsika! Vi träffades första gången när jag och Jimmy bara var vänner dvs för ca 7,5 år sedan...sen träffades vi inte förrän i sommras på hennes kusin tillika jimmys plastbror Johans 25års kalas. Då kom vi överens om att vi skulle ses, och det har vi gjort efter det..Konstigt att man kan träffa en människa som man absolut inte känner och sen komma så himla bra överens..det känns som om vi har känt varandra hela livet typ! Så go och gullig tjej...Hon och hennes sambo Elias har en liten son som heter Milton och är ca 1,5 år gammal..sen väntar de sitt andra som beräknas anlända i augusti! Roligt!

Vi ska träffa dem en helg i april och äta tillsammans och så...roligt för jimmy med att lära känna lite nytt folk. Elias verkar vara en härlig kille.

Efter den trevliga fikastunden bar det av till BVC, 6månaders-kontroll...Allt var bra med min ögonsten och vi åkte hem och åt middag och vilade på soffan ett tag....tills jag blev hämtad av min syster anna och erica.

Vi skulle upp till Lollo i Hasseltown, för hon skulle kolla på vårt hår så att hon vet vad hon ska göra med det på bröllopet...fan med..måste ringa o beställa tid till mina naglar...jaja..mycket att tänka på.

Lollo kom fram till att jag skulle ha en rockabilly inspirerad frisyr..det tackar jag inte nej till...=)) Jag älskar ju den stilen..

Jag, anna och erica ska ge oss ut och köpa lite smycken med snart..de måste ju matcha med varandra ju!!

Får vänta till lön bara....nu är det inte så fett nämligen=)).


Måste säga grattis till sussi till det nya jobbet!!!!Vi ses imån bitti då det blir frukost ihop! Alltid lika mysigt och trevligt att starta dagen med lilla sussi =)).


Nu ska jag snart åka ner till min mamma på hälsokurs med herbalife...se om jag har gått ner nåt???...


Hej hopp!!

Av Sarabella - 14 mars 2009 12:40

Nu har lillkusinen Charley(tror de ska stava så) tittat ut! Sååååå söt!

I torsdags eftermiddag fick han se dagens ljus första gången!

En riktig klump var det! Ca 4800 g vägde han. Bra jobbat Veronica!!!!



Så igår var jag, jimmy,liam och Ninos bror Jimmy uppe i Hallabro och firade med Nino och barnen..veronica ligger kvar på bb och kommer nog hem imån.

Vi ahde väldigt trevligt...karlarna drack whiskey och rökte cigarr och jag drack cola och åt chips. Vi var inte hemma förrän bortåt 00.00

Idag har jag och sussi varit i silpinge och ridit...blev bara en lite skrittrunda eftersom, blossom hade tappat 2 skor..skönt att komma ut i friska luften.
När jag kom hem från stallet stack jimmy iväg och åkte skridskor med sina vänner i ishallen.

Ikväll är vi bortbjudna på middag hos min syster anna. Ska bli väldigt trevligt tycker jag.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen åka ner till min mamma och co en sväng kanske..

Igår var jag och mamma på stan och jag fick ett par vita jeans och en fin t-shirt av mamma!! Tack mami!


Over and out......

Av Sarabella - 10 mars 2009 20:06

Idag började dagen med sovmorgon!! Sov tills klockan var 09.30 Men då hade liam såklart ätit engång vid 07.30...skönt att ligga och dra sig!

Hela förmiddagen tillbringade jag, Liam, atlas och ossy i soffan. Jag tror jag hinkade i mig 3 koppar kaffe...vid 13.30 kom Sussi förbi med fika och vi satt och pratade ett tag..

Efter dett kom Jimmy hem och vi åt middag pitt in tha pan som jimmy alltid säger(pytt i panna) på svenska =))..

Sen åkte vi ner till VOLVO och hämtade hem pärlan...ca 3000 kommer det kalaset kosta...hade ju kunnat vara värre så man får väl vara glad att det inte blev dyrare.

Nu ikväll har jag varit på hälsoträff/kurs med Herbalife hos min älskade mamma. Man får lära sig lite om kost och näring och så.. Faktisk väldigt lärorikt och roligt. Vi är 5 stycken som är med. Nu ska jag verkligen försöka bli av med de sista väldigt envisa mammakilona...vill kunna ha mina gamla kläder igen!

Nu måste jag sätta mig med planeringen av min systers möhippa...det är ett par saker jag måste kolla upp..Det är jag och så annas kompis erica som ska vara tärnor och därigenom är vi lite ansvariga för själva hippan...kan inte avslöja något här eftersom risken finns att lilla nyfikna anna kommer läsa detta =)).

 Sen ska jag  natta min älskade son liam som fyller 6 månader idag! Jag gjorde en tårta innan idag med vaniljkräm, ananas och grädde och så riven choklad uppepå..gott. Det tyckte han oxå! Fast han fick bara smaka litegrann såklart! *Grattis mitt hjärtegull!*


En liten bild på mig och Liam från babysimmet!



Av Sarabella - 9 mars 2009 18:55

jaha då var denna dagen snart slut..tack gode gud för det...allt har gått emot mig idag..förutom i förmiddags då jag och limme var och fikade med min syster anna, och valde brud och tärnbuketter till bröllopet..Men sen brakade helvetet lös....lastade in Liam i bilen, vagnen likaså, hoppar in och vrider om nyckeln. Och vad händer??!! INGENTING!!! Den är stendöd bil-jä*eln...nyckelfel står det i displayen..provade många gånger med samma resultat..så min mamma fick hämta mig i stan för limme var dödshungrig! Åkte hem till mamma och co och stannade där tills jimmy skulle komma hem..Jimmy sa att jag kunde åka hem och hämta den andra nyckeln vi har till bilen och prova med den, om det nu kunde vara att det bara var fel på den ena nyckeln(men sån tur har man väl inte??)

Nej, det hade jag inte heller...samma resultat med den..När jimmy kom hem från jobbet åkte han till bilen som stod pakerad så prydligt vid biografen och provade han med..han lyckade starta den och köra till VOLVO där den står nu i väntan på att lagas..

Lär kosta ett antal tusen...så jättebra eftersom vi är ju rika som troll denna månaden...not.

De trodde det kunde vara tändningslåset så det får plocka bort hela instrumenteringen för att komma åt..Roligt nästan jämt. Så både limmes nya bilstol och vagnen är inlåsta på volvo nu. Men de skulle fixa den imorgon förhoppningsvis..

Limme har inte mått riktigt bra idag heller stackarn....jag tror det är de där tänderna som är på gång.

En positiv sak har dock inträffat! Vår bankman el. kvinna för att vara korrekt, ringde idag och sa att det är klart med omläggningen av våra lån. 1.650.000 kronor är huset värderat till. Osett av värderingsman! Så om han pallrar sig hit en vacker dag så kanske det kryper upp lite till??Men det spelar ingen roll..huvudsaken är att det är fixat med lånen så vi kommer ner i månadskostnad.Äntligen vänder det!

Nu håller jag på att tvätta som en tok...har glömt att handla tvättmedel i en vecka nu, så vi har ett gigantiskt tvättberg att ta hand om...


Ha det bra! Bifogar ett par bilder att njuta av *Ler*

Ovido - Quiz & Flashcards