Alla inlägg under maj 2011

Av Sarabella - 31 maj 2011 07:48

Ja nu stter vi fart..har varit uppe sen 06.30 och har nu hunnit hälla i mej 3 koppar kaffe..


Gårdagen spenderades med att klippa Liam hos Linnea på Studio 4nio och det blev som alltid, superbra!

Idag är det min tur att besöka henne för att få fason på min vackra utväxt..


Igår eftermiddag kom min älskade lillebror Filip och han stannade ända till

21.30 Mys!

Vi grillade och fikade och satt på altanen hela tiden typ..

Filip fick agera försökskanin med min nya brun utan sol..hihi..sprejade hans ena ben..får se hur det ser ut idag!

Marcus och Sandra kom oxå förbi en sväng, så kul att träffa dem! Var alldeles för längesen nu..



Idag så ska det hämtas ringar, betalas tårta, läggas upp byxor, fikas m.m.m.m  så det gäller att ligga i.




Ikväll ska jag och min syster Anna och Kalles Jenni ut på hemligt uppdrag..kommer bli jättebra får vi hoppas hehehehe..

Av Sarabella - 26 maj 2011 14:48

Jamen tjena..vaknade i morse och såg ut som om jag varit i Thailand en vända.

Var nämligen och gjorde en sån där spraytan igår och blev totalt hooked!

46 sekunder sen är man brun!

Inget uv-skit som gör att man får en massa rynkor när man blir äldre.

Men man får nog bättra på en gång till innan bröllopet..

Var även på Kicks ogår o pratade med tjejen som ska sminka mig..valde färger och sådär så att det ska vara klart när hon kommer.

Mycket att stå i men gud så kul det är!!

Har fått ihop ett litet troget gäng som ska hjälpa till med förberedelserna i lokalen. Vi blir 4 st så det kommer nog att flyta på bra.

Även städningen dagen efter (inte fullt så kul kan jag tänka mig, haha) är färdigplanerad vilka som ska hjälpa till. Vill ju veta sånt lite innan så att man inte står där sen med skägget i brevlådan så att säga.

Får nog ta att på kvällen om man ska orka, kommer nog vara hyfsat trött när man som nygift vaknar upp på söndagen o alla spänningarna släpper!!




I måndags var vi i kyrkan och pratade med präst, sångerska och kantor.

Bestämde alla psalmer och in/utgångsmusik.

Som utgångsmusik ska vi ha en bröllopsmarch som mina älskade morföräldrar hade när de gifte sig i samma kyrka för 55 år sen tror jag det var.

Jättefin!

Sångerskan Isabelle var jättegullig så det kommer nog bli bra!




Idag har jag varit på banken och så hemma hos min syster Anna och hennes Malou och fikat!! Trevligt som attan!

När vi kom hem planterade jag & Limme alla blommor som jag o mormor inhandlade igår på Skavkulla och det blev mycket mycket fint.


Nu ska jag lägga Noah en sväng och sen slänga mig själv i soffan en stund kanske..Om jag hinner innan min uthungrade blivande kommers dödshungrig från jobbet.

Av Sarabella - 22 maj 2011 17:56

Ja då var snart denna dagen med slut...ska bli riktigt skönt att lägga sig idag!

Liam har varit superduperjobbig idag, då han har hittat på hyss från morgon till kväll..

Först åkte min solkräm ut över hela soffbordet, mobilen och över Liam själv...sen hitade han mitt precis färdigställda album från vår Thailandsresa och beslutade sig för att riva ur ett antal bilder....sen har han vägrat sova middag idag så jag tror att förklaringen till hans bushumör ligger mycket i övertrötthet..


Idag har Liams fabror Nicke vatt hos oss o fikat och med sig hade han sin nygjorda rabarberpaj!! Mumma!

Fikade ute på altanen i det fina vädret och jag passade på att sola min vita hy lite grann.



Nu har Noen badat medan Jimmy o Liam klippt gräset så snart blir det kvällsmat sen ska Liam och Noah lägga sig och jag o Jimmy ska titta på en film! Mysigt..äta en eller annan godisbit med kanske??




Imån blir det mammagruppen på fm sen på em kommer min kusin Anna och ska hjälpa mig med bordsplaceringen till bröllopet.

På kvällen sen ska vi träffa prästen och sångesrkan som ska sjunga i kyrkan..ska bli kul!


Nu ska jag servera mina små sin kvällsmat, och sen börja operation barnläggning..

Av Sarabella - 21 maj 2011 09:37

Ja nu var det längesen jag skrev...igen..har inte haft alltför mkt tid över.


Har haft 100 saker att tänka på inför bröllopet!

Håller ju i alla delar själva så det är mkt som ska planeras, beställas, bestämmas m.m.m.m

Ska bli skönt när det är den 4:e juni och allt planerande ska resultera i en fest av sällan skådat slag...får vi hoppas..hahaha..  


Tror det kommer bli kanon.

Har nu i princip beställt allt, fattat alla besluten, fixat med dekorationer m.m....Nu är det bara mötet med prästen o kantorn,makeup artisten från KICKS, sångerskan, toastmastern och så det sista fixet med bandet kvar.


Jimmy och Börje är i tyskland idag för lite shopping..satt o räknade på hur mkt som kommer gå åt och det är jättesvårt!! Så vi tog till i överkant för säkerhets skull, det är ju inte direkt nån i vår bekantskapskrets som spottar i glaset , om man säger så...hehehe..  


Söta Sandra var på IKEA åt mig igår och inhandlade 80 lakan, hahaha, de trodde nog hon drev hotell eller liknande...Lite lustiga blickar fick hon allt.

Vi övade här hemma och beslutade att Sandra ska vara rosettansvarig! Hahaha, hon fick allt till det bra med sitt rosettknytande!




Idag ska jag jobba på brännan hade jag tänkt  , men med 2 små så blir det väl intensivsolning i solarie istället då man inte kan vistas i solen med de små liven..





Läste i BLT idag en artikel om stress..om man fick mer än 35 poäng på deras test så led man av stress...Jag fick 44 dvs maxpoäng..jag är inte förvånad.  

Av Sarabella - 5 maj 2011 20:52

Det är mkt att stå i nu såhär 1 månad innan the big day..

Fick hem klänningen idag, så himla fin är den!!!!!!

Den har varit iväg skickad och lagts upp samt sytts in :=))

Nu trodde ju jag att jag skulle få hetsbanta för att komma i den, men det ska jag säga att det var TVÄRTOM! Den var nästan lite stor i midjan..

Men det har jag rådit bot på ikväll, har köpt en påse godis och en stooooooooooooor mjukglass!


Sitter och letar en massa saker till festen på nätet..Måste ju piffa till lokalen lite när den är i sann 70-tals anda..Furu,furu,furu och återigen furu...hujedamej..

Bruna stolssitsar vill jag minnas att det var..men med lite piff ala Sara ska det nog bli bra ändå.

Är så förbannat nervös nu...det blir ju en hel del folk i kyrkan.

Till festen kommer 74 gäster av 80 inbjudna och så kommer andra bekanta och en del arbetskamrater för att titta i kyrkan.


Vi ska ju önska oss presentkort på resor, då från ticket.se, där man kan välja vilket bolag man vill.

Vi älskar att resa i denna familjen, och nu med ett stort bröllop att betala, finns det inte supermkt cash kvar att resa för, så det passar oss perfekt!

Smidigt för de som ska handla oxå, och sen vill man ju inte hamna i den situationen jag förstått att många nygifta hamnar i;

att man får saker som man inte har nån användning för eftersom man redan har det, eller att det inte är ens stil etc, etc..Smaken är ju som man brukar säga; delad.


Nu ska jag snart kolla på lyxfällan sen sova förhoppningsvis.


Ovido - Quiz & Flashcards