Alla inlägg under februari 2009

Av Sarabella - 25 februari 2009 20:35

äntligen! Denna dagen har jag väntat på länge!

Dagen startade med en frukost med min kära vän Susann...många koppar kaffe som vanligt..Stackars Sussi skulle till ett välkänt callcenter idag på utbildning...ja vad gör man. Ett jobb måste man ju ha! Det går inte att bara gå hemma hela dagarna och bara glo. Pengarna måste ju in, de kommer tyvärr inte utan ansträngning!

 Sen kikade min mamma in en snabb runda innan jag och Liam åkte ut till babysimmet på Tarkett. Näst sista gången idag, men jag tror vi ska gå fortsättningskursen oxå. Det är så nyttigt för de små att få vattenvana tidigt!

Det går så bra för Liam trots att han är yngst, eller snarare lika gammal som en annan söt liten kille vid namn Oscar, de 2 är minstingarna i gruppen.

 Sen åkte vi hem till dukat bord..kåldolmar,potatis och sås stod på menyn.

Efter den kullinariska måltiden slängde vi oss i den goa soffan och kollade på favvoprogrammet Dödlig fångst...Jimmy är helt såld på en av kapternerna...han nästintill avgudar honom..Sig Hansen på NorthWestern..he,he,he..Ett bra program är det i alla fall...de grabbarna räds inte att slita för bröfödan!

Sen bar det av ner på maxi...kylskåpet gapade toooomt så det blev storhandling! Kostade plenty kan jag bara säga. Men,men mat måste man ha.

Köpte lite böcker på bokrean oxå som jag har velat ha...en sagobok till limme(lite tidigt men man ska ju börja i tid) Den hette "365 sagor" ,meningen är att man ska läsa en specifik saga ett speciellt datum...

 En whiskeybok till Jimmy och en bok till mig med en massa bakverk och smarrigheter i! Precis som om jag behöver det..


Nej nu ska vi krypa ner snart hela familjen...och kanske läsa lite i de nyinköpta böckerna!!


Natti natti!

Av Sarabella - 24 februari 2009 09:55

vilket fint väder man vaknade upp till idag! Så skönt att slippa det gråa och tråkiga....jag har inte skrivit på ett par dagar nu så det kommer en liten uppdatering..

Ifredags eftermiddag var jag hos min kärs svägerska Verionca i Hallabro och åt pizza med henne och hennes 2 små barn. Hon har nr 3 på väg vilken dag som helst och man längtar så efter den lille/lilla som ligger där inne=)) På kvällen var jag bara hemma och mös med min härliga familj.

På lördagen var jag, mamma och liam i stan och handlade examenspresent till Sussi. Liam valde färg!! Ha,ha,ha...(ett litet internt skämt om folk som likställer barn med en hund, ni vet vilken kommentar jag syftar på!!) En svart skål från KostaBoda blev det till slut+ salladsbestick.

Handlade lite kläder till limme oxå som han skulle ha på sig på festen på kvällen= söt bamsebody, svarta bamse-baggy jeans och vargen strumpor =)) så sött!

Vi var även hos min mormor och morfar och fikade lite, alltid lika mysigt!


Som sagt på kvällen var det examensfest i lindvägens lokal...en massa olika folk var där. Föräldrar och kompisar till Sussi och Patrik...smörgåstårta, cheesecake och kaffe *mums*.

Det blev tyvärr ingen utgång på kvällen/natten pga vissa omständigheter men vi får ta igen det en annan gång eller hur Sussi?

På söndagen så ville min mamma och pappa låna lilla liam ett tag på dagen och det passade oss perfekt för vi skulle hålla på och fixa i hallen...hämtade honom igen vid 5 tiden och sen slappade vi resten av dagen.


Idag så ska jag masa mig till konsum och handla lite sen ska jag tillaga biff-stroganoff av en stoooor bit fransyska jag inhandlade på maxi..gott gott.

Efter det ska jag slipa lite i....gissa vad...HALLEN!! He,he,he.....man kan bli galen för mindre alltså...vi har renoverat i den konstant sen i början på december.

Nej nu vill min som ha lite mat i magen.


Bigfogar en blid på limme i sin nya stickade tröja han fått av sin mormor samt ett kort på limme och min morfar från i julas.


Hej hopp!


Av Sarabella - 19 februari 2009 16:45

Idag har jag varit ganska trött....limme vaknade typ hundraelva gånger inatt! Vet ej varför, men så var det..sen sov han iofs till 11.30 men jag kunde inte ligga och dra mig på förmiddagen så jag gick upp vid nio..man är inte van att sova längre nuförtiden.

Idag har vi varit hos min syster Anna och hälsat på henne och Marcuså så Lucas förstås! Han är bara så söt den lille...är så gullig mot liam hela tiden och ska ge han sin napp och snuttefilt...som liam senare kissade på när jag bytte på honom=)) ooopsss!

Vi gick en lång skön runda jag, anna, hundarna och barnen. Vi var ute 1,5 timme och när vi kom hem bakade anna en ananaspaj och satte igång kaffe och så kom bröderna Kalle och Adde dit oxå. Kul att se dem det var ett tag sen jag såg Kalle i alla fall.

Vid 4 tiden åkte vi hem och jag slängde in en fryspizza i ugnen..


Hoppas min lilla farbror kommer idag och fixar det sista med elen i hallen så den blir klar nångång...börjar bli drygt nu nämligen...


Av Sarabella - 18 februari 2009 16:31

I natt har min älskade lille bror Filip sovit över hos oss!! Så mysigt att ha han här hemma..han somnade i soffan igår kväll och sov där hela natten tills vi kom ner i morse jag o limme..då vaknade han och vi åt frukost och drack kaffe tillsammans.. Sen packade jag ihop alla liams och mina saker för vi skulle på babysim på eftersmiddagen, och åkte ner till stan där vi mötte upp mamma.

Vi strosade runt i stan ett bra tag vi 3 och jag fönstershoppade..har helt kasst med pengar nu så jag vet inte hur detta ska gå denna månaden..tur det snart e barnbidrag=)).

När vi var inne på AlbrektsGuld, nämnde jag att ett par öronhängen var fina och sen var det inte mer med det...och när vi senare var i Harmoni-affären, plockade lille Filip upp en smyckesask, och däri låg öronhängena!!! Är han söt eller vad? Jag blev så glad att ögonen tårades..Jag älskar alla mina syskon så mycket! Och det är hel skara!!! Ha,ha,ha..

När vi var klara i stan körde vi hem till mamma och dem så att jag kunde mata Liam. han åt upp en hel burk med biff stroganof och en halv stor burk med efterrätt! Han är ett riktigt matvrak den lille..

Klockan 14.30 skille vi vara på babysimmet och fille följde med mig..skönt med bärhjälp!

Idag så dök vi med bebisarna 2 ggr och övade på att flyta och lite praktiska grepp. Och så sjöng vi de sedvanliga sångerna Små grodorna och hälla, hälla vatten.

Nu ska vi snart åka upp till Jimmys syster i hallabro och hälsa på, för hon fyller år.

Efter det blir det väl soffan kan jag tänka mig..

Imån bär det av ut mot hamnen igen, då ska limme ut till sin kusin Lukas å leka lite=)) Och jag ska fika med min syster Anna! Det blir väl lite bröllops-prat kan jag tänka mig...

Av Sarabella - 14 februari 2009 09:36

började bra, hör och häpna.....frukost på sängen! Första gången under vårt snart 7 åriga förhållande! Det var mysigt..Sen bar det av in till Karlskrona för lite fika hos Jimmys pappa där vi åt våfflor! Gottit..

Vi åkte även inom en sunda till stan för att handla lite kläder till limme och så hittade lilla jag en tröja oxå..

Efter detta åkte vi hem och jag gick en långrunda med atlas innan det bar av mot övrebrunnsvägen och 58års fest/kalas.. det var min farfar som fyllde år. Jag och limme åkte hem vid 23.00 och jimmy kom lite senare. Vi var så trötta både jag och limme efter en nästintill sömnlös natt.

Det brukar bli party party hemma hoss farmor och leif..de är sånna häriga och roliga personer!

Jag fick veta av en viss festdeltagare att jag skulle glo i lidl bladet för de sålde ut trosgördlar billigt...han tyckte jag hade stor mage! He,he,he....försök du klämma ute en bebis och sen va i toppform 5 månader senare sa jag då...i och för sig så har jag aldrig varit i toppform..men,men. Det finns betydligt väsentligare saker här i världen.

Av Sarabella - 13 februari 2009 15:59

Dagen började med fralla och kaffe med Sussi, efter detta åkte jag å lämnade limme en stund hos mamma ocj pappa för jag hade tid hos frissan 11.30...jag sa till Linnea att hon fick fria händer bara hon inte snaggade mig, så hon blev glad att få vara lite kreativ! Det är både kort o långt på samma gång, med lugg=)) Jättebra blev det!

Efter detta åkte jag hem till mamma o co, och jag, mamma och liam gick en sväng ner till stan för jag behövde inhandla ett par vintersövlar. Det läckte in kraftigt i mina gamla. Jag hittade ett riktigt fynd, 400 kr sen halva priset på det och sen ytterligare 20% på det, så 159 pix fick jag betala! Vilket kap!

Efter detta vandrade vi tillbaka hem till mamma och dem och drack kaffe med mina småbröder och pappa.

Sen körde jag mamma ner till hennes jobb i Hoby för hon vill visa upp sitt älskade barnbarn för sina arbetskamrater..de tyckte han var så söt så söt!

Bifogar lite bilder på mitt älskade hjärta!

Av Sarabella - 9 februari 2009 18:11

hade vi idag! Sov till 09.20, då Jimmy ringde å väckte oss! Tur det för lilla Sussi skulle komma och äta frukost med oss!Smaskiga frallor från contan...mums..

Stackarn har fortfarande ont i ryggen..hoppas hon snart blir bättre. Det måste vara jättejobbigt att ha så ont hela tiden...

I lördags var vi ju på 25års fest hos Josse. Det var jättekul med tacos och tårta å en himla massa vin och andra alkoholhaltiga drycker =))...jättegott tyckte jag och fick lida igenom hela dagen igår...så dålig har jag aldrig varit innan!!

Nåväl...man festar ju inte så ofta numera, så när det väl gäller så får man inte gå på sparlåga! Ha,ha,ha.....

Idag har vi varit ute en sväng i det fina vädret och promenerat en timme...hälsade på svärmor en snabb runda.

I morgon så ska jag hem till min lilla farmor å låna hennes gigantiska tvättmaskin och tvätta madrassöverdraget till vår säng. Blir nog en fika oxå när vi väl är där kan jag tro...herregud...man gör inte annat än fikar känns det som=))..



Av Sarabella - 7 februari 2009 10:10

Igår hann jag inte med att knåpa ner något här, det var en stressig dag. Hunden skulle vaccineras i Kna och stackar Limme hade feber 38,5....det berodde säkert på att han vaccinerades i torsdags. Atlas var så duktig! Fast de tyckte han var lite tjock så vi blev inbjudna till deras bantarkväll för hundar som är varje torsdag! Ha,ha,ha...han ska gå ner 1,7 kg det lilla hjärtat! Min mamma följde med för att passa limme under tiden...

När vi satt i väntrummet så kom det ute en stackar kvinna som stortjöt och ca 10 minuter senare rullade personalen ut hennes schäfer...den var avlivad. Fy fan...stackars henne. Sånt får en verkligen att stanna upp och tänka efter, uppskatta det man har.

På eftermiddagen var vi bara hemma ett tag innan vi skulle ner å fira min lilla pappa som fyllde 46 år igår *grattis älskade papi*!

Vi åt pizza och hade det trevlig...det var mamma,pappa, samuel,marcus, filip och hans angelica(som är förlovade nu), jag, jimmy och limme såklart! Vid 8 tiden åkte vi hem å tittade på Let´s dance innan vi gick och la oss.

Idag så ska jag alldeles snart köra ner till mina älskade och underbara morföräldrar...jag ska låna min mormors symaskin och sy upp 2 par byxor som jag köpt..och som vanligt så är de för långa..pygmee som man är=)).

Sen ska jag lämna lille liam hos hans mormor å morfar. Han ska sova över där inatt för hans föräldrar ska på 25-års fest hos Josse Lövkvist. Det ska bli kul..ska hem till eric å fia vid 16.30 och börja på att lite smått. 18.00 börjar partyt i Hasseltown bygdegård...

Hoppas att Sussi är bättre i sin rygg nu...hon har varit som väsrta 90-åringen den stackarn....med häst å hund å allt..men jag har erbjudit henne min hjälp så hon behöver bara ringa så kommer jag som ett skott å hjälper henne=))..

Nu får jag lägga på ett kol så jag hinner med allt...

Ovido - Quiz & Flashcards