Alla inlägg under februari 2012

Av Sarabella - 27 februari 2012 20:37

Nej det kan jag lova att det inte är..

Allt ska vara tvärtom och rätt vad det är kommer det ett ill-vrål om saker och ting inte faller herr blixt jr i smaken..

Men det är bara att låta honom hålla på. Hans underbart omtänksamma och gulliga sida väger faktiskt upp en hel del :=))


Nu har Anders och Jonna åkt hem! Roligt att träffas igen,det var ett tag sen sist.

Man är så dålig på att ses..tiden räcker inte till.

Hem från jobbet, laga mat, plocka undan, lägga barn, ev städa och sen lägga sig själv..


Sockerkakan satt i alla fall som en smäck, och trots detta syndande från min sida ligger jag nu på - 4 kg sen jag började , 3,5 veckor sen nu.


Imån får vi se hur det blir med jobb, Liam hade varit hängig på dagis men när han kom hem piggnade han på sig igen..Nu verkar det som det är nåt i alla fall då han inte alls kommer till ro, utan gnäller och springer runt där uppe, och kommer ner med jämna mellanrum..

Hoppas de sover i natt de små liven för deras uttröttade mor behöver sin skönhetssömn  ..man kan ju hoppas den gör nån nytta??? Undra hur man hade sett ut annars, hahahahaha.



Imån ska jag ringa till spåtanten igen och bestämma en tid, känner det är dags igen att spå mig.


Var där sist i juli 2011 och det är helt sjukt vad allt har stämt...Man blir helt chockad. Hon spådde sist att jag skulle gå på 2 bröllop som skulle komma lite som en överraskning innan året var slut , och så blev det. Cecilia & Samuel, och Veronica och Nino..

Hon spådde att jag skulle vara kvar ett tag till på min arbetsplats och såg inga studier inom det närmaste året, jag skulle jobba med något annat på min arbetsplats , jämfört med vad jag tidigare gjort.


Hon spådde att jag skulle uppleva en stor sorg över att jag och nån i min närhet skulle glida ifrån varandra och att jag skulle uppleva en besvikelse över att jag känner mig blåögd som alltid vill se bara det positiva i människor, och att allt inte alltid är som det ser ut att vara....Så sant så sant.


Dock så spådde hon 1 långt och lyckligt äktenskap i mitt liv med 3 ?! barn?

Men tanke på att jag redan är gift, och att mannen jag är gift med inte önskar fler barn, blir det lite knäppt , hahaha..Spännande , spännande??


Nu får det vara nock med dataknapprande för denna dagen..


Bifogar bilder på Lille Fille och Noah   


Kram o Pöss o natti natt

 



 

Av Sarabella - 27 februari 2012 17:55

Nu har jag jobbat, hämtat barn, satt mig till dukat bord och ätit potatisplättar och massa bacon!


Nu har vi lite besök av min älskade lillebror Filip, som håller på med sin bil i garaget..så kul när han eller nån annan av mina bröder kommer för barnen blir ÖVERLYCKLIGA! 

Jagh oxå för den delen..

Nu kommer snart Anders o Jonna med och vi ska kalasa på en egengjord vaniljkräms-fylld sockerkaka o kaffe i mängder!


Hej hopp!

Av Sarabella - 26 februari 2012 08:13

I går kväll var vi bjudna på middag hos Nino och Veronica! Guuuuuud så god mat!

3-rätters var det och allt var blixtergott!!!

Kollade även in melodifestivalen...kan ha varit den sämsta deltävlingen hittills...Men det spelade inte oss nån roll för vi hade trevligt ändå!

Barnen lekte oavbrutet från det vi kom tills vi åkte hem och det är så kul att se dem!

Charlie och Liam hade värsta puss & kram kalaset, så söta!!  


Idag vet jag inte vad dagen har att erbjuda??

Steg upp kl 7.00 idag och började fixa litre med mina blommor..

Att bara byta plats på lite blommor/krukor kan få dem att kännas som nya!


Nu: kaffe i mängder!


Ha en underbar dag alla, för det ska jag ha!

Av Sarabella - 25 februari 2012 11:08

Efter en lång arbetsvecka är det verkligen skönt med helg...

Tråkigt bara att man vill så mycket men orkar så lite?? Hade velat "våra"-till vårt hem lite med nya gardiner,ny matta och så vidare men alla i huset tycker inte det är lika viktigt med sånna "onödiga" saker?




Igår åt vi hämtmat! Jimmy en kebabsallad, Liam och Noah hamburgare och jag thaimat..den starkaste rätten de har , fast jag vill ha den extra stark. Mums. Älskar stark mat!

På kvällen var det meningen vi skulle se en film, Jimmy tittade och jag somnade i soffan 10 minuter in i filmen..Är man utsliten så är man ;=))



Sitter oxå med ett fruktansvärt dilemma...........har idag ett fast arbete med bra lön, problemet är bara att man vet aldrig vart eller hur man ska jobba , eftersom det är viktigt med flexibilitet hos arbetarna för att företaget ska kunna vara framgångsrikt i dessa tider av ekonomisk instabillitet..


Detta med flexibilitet är bra, men inte när man har småbarn..ska jag jobba dagtid nästa månad med eller blir det skift? Och i så fall 2-3-4- eller kanske 5 skift??

Trivs bra där jag idag är placerad, men hur länge blir jag kvar där??

Detta innebär en ständig oro, för min redan ganska oroliga själ..  

Det gnager och gnager, dag ut och dag in..

Inte jättelätt att hålla humöret uppe..


Ska jag plugga och ta en massa lån och sen tjäna ca 5000 mindre innan skatt (på min dagtidslön) och ca 9000 (på en skiftlön) + ha en massa studielån att betala av...


Funderar även på en annan yrkesinriktning som dock kommer ge mer klirr i kassan efter avslutad utbildning, men den är på 4 år med 20 mils sammanlagd pendling varje dag...

Jaja detta tåls att tänkas på..vill ju mina barns bästa med, och kunna ge dem en bra uppväxt där de inte ska bli hindrade att göra saker de vill, pga att vi inte har råd!


Det är prio ett för mig att de ska må bra och jag sätter mer än gärna mig själv i andra hand för deras skull!!!Det är ju det som är en förälders skyldighet kan jag tycka.



Nu ska jag snart slänga mej i duschen och sen när Noah vaknat blir det att hälsa på mina morföräldrar och mamma som kommer dit på sin rast.

De saknade barnen allihopa så mycket att de bad oss att komma och hälsa på   . Så mysigt att träffa dem.


Ikväll är vi bjudna på middag hos Veronica och Nino med familj! Ska bli trevligt, och kul för barnen med som kan leka hejvilt ett par timmar..  



Tar nu min oroliga själ och hoppar in i duchen...


So long


Av Sarabella - 23 februari 2012 18:56

Idag har det varit en kämpig dag...suttit i möte 5 timmar sammanlagt. Först möte med jobbet och sen årsmöte med facket, där jag på nåt lustigt vis gick därifrån som invald till valberedningen?? Hur gick det till liksom??!! hahaha..  

Men detta ser jag mycket fram emot, vill ju lära mig mer om facket och så så det ska bli kul!


Krängt en semla och en muffin idag med..FY PÅ MIG!! Hahaha..

Min dåliga karaktär till trots,så har jag faktiskt gått ner 3 kg nu på 17 dagar!

Är supernöjd!  


Älskade lillebror Filip har varit och ätit middag med oss idag! Kroppkakor närmare bestämt.Så mysigt när han kommer hit.

Har nu kommit hem från Lindex där jag fyndat finfina saker till barnen, och nåt liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitet till mig själv   .


Nu inväntar vi kusin Joakim med hans andra hälft Sara som ska hälsa på oss lite! Kul!


Ciao!!

Av Sarabella - 19 februari 2012 11:20

Ja det var helt sanslöst vad fort denna helgen gått!

Kan ju vara för att jag jobabde 5 timmar extra igår bara för att vi skulle hinna med allt vi skulle göra på jobbet. Gött med extra klirr i kassan   

Jag har i alla fall nu äntligen fått reda på att jag har fått 1 månad till med dagtidsjobb...hur skönt som helst!

Får se lite sen vad som händer med allt..


I fredags kompade jag ut 12.00....gott

Vi åkte då hela familjen till Åhus och till Kristianstad för att kolla på husvagnar.


I Åhus hade de en jättefin lekhörna där Liam tog plats direkt när vi kom för att kolla på hans älskade barnkanalen, och En äldre dam som jobbade där försåg honom med kakor o dricka hela tiden , då trivdes han vill jag lova

Han ville inte följa med mamma , pappa och lillebror när vi vandrade runt och kollade på mängder med husvagnar.

Vi fastnade för 2 olika..en lite äldre och en nyare..skiljde bara sådär 100.000 mellan dem..hahaha..Hade man haft obegränsat med kapital hade jag valt en som stod inne i hallen för sisådär 495.000 kr..helt sanslösa priser! Men så fin så.


Efter detta åkte vi till Kristianstad och herregud vad husvagnar! Men det blåste och var kallt så vi tittade inte jätteingående, eller jo, Jimmy gjorde medan jag körde efter i snigelfart med bilen och barnen i   .


Igår var jag som sagt o jobbade extra och efter detta hem och invänta min lille kusin Timmie som skulle komma på besök. Även min lillebror kom sen eftersom han skulle sova över hos oss , hur mysigt som helst!


Kvällen spenderades med lillebror, Erik & Fia och alla våra barn med taco och så fruktsallad till efterrätt, (fia och jag har börjat det nya livet nu) Innan det är dags för turkiet i juni.. Det är gott om tid kvar! Hahaha.



Trots att jag inte följt Herbalife-programmet helt korrekt, som innebär 1 shake till frukost, 1 mellanmål, 1 shake till lunch, och sen 1 mellanmål igen och så 1 lagad middag om dagen (som är helt valfri) , så har jag gått ner 2 kg nu!!!

Sååååååååååå glad är jag att det händer nåt!

Målvikten är 62 kg så nu är det 7 kg kvar..

Sen har jag ju 1 "ätardag" varje vecka då jag äter precis vad jag vill, som igår då..

Tacos i mängder, vanlig frulle med massor av vitt bröd och annat gott, fruktsallad med grädde o glass och några godisar,lite choklad till kaffet..

Fast ska sanningen fram så har mitt sötsug försvunnit nästan helt!

Och jag som åt ca 2 hg lösgodis om dagen innan , MINST.


Känns bra.


Nu funderar jag på om jag skulle ta och köra in till Mio och kolla lite,och få lite inspiration??


Men först, en kopp kaffe till.


Hej svejs!

Av Sarabella - 15 februari 2012 16:04

Jahapp, då var man hemma från jobbet, kom hem till dukat bord, tvättad tvätt och uppplockad diskmaskin! Han sköter sig min man !! Hihi..  

Jimmy har vabbat med Noah idag med som hade hög feber igår, men nu verkar han piggare så det blir nog jobb för Jimmy med imån.


Nu ska jag snart iväg på 1 timmes massage    och efter detta på efterlängtad Herbalife-träff!

Min lilla rygg har blivit OTROLIGT mycket bättre sen jag började hos Kerstin! Så duktig är hon!!! *REKOMMENDERAS*


Herbalife-träffen med ja..ska bli roligt att se om det har hänt nåt på denna veckan som jag hållt på, hahaha..Får reda på procentuell kroppsfett-mängd, vattenmängd i kroppen, metabolisk ålder m.m.m.m...mycket intressant.


När jag kommer hem därifrån ska jag bara slänga mej i soffan o gotta mej innan det är dags för mkt välbehövlig vila..är så trött att jag skulle kunna sitta o sova.


Kollade Filip och Fredriks "får vi följa med" igår...helt sjukt bra.

De är så jädra roliga..helt sjukt utspårade, och sånt är ju så kul att kolla på!!


Hej på ett tag!

Av Sarabella - 13 februari 2012 09:41

Det var hemskt vad veckorna rullar på....tror jag är inne på min 7:e vecka i arbetslivet efter min underbara mammaledighet.

Just för tillfället vabbar jag..precis som jag gjorde förra veckan...

Då var det Liams feber o hosta och nu i helgen började det på Noah med feber och magproblem..Men jag har uppmärksammat att 2 nya små risgryn är påväg upp i hans lilla mun så jag misstänker att det är det som spökar.


Imån blir det i alla fall jobb för mig, för behöver barnen vara hemma imån så får Jimmy ta vabbet, för jag behöver komma till jobbet och avlasta lite.

Det har varit många sjuka så lägligt nu när mina ungar oxå har varit det..men men , vad gör man?Det är ju så småbarnsåren är?Det vet ju alla som haft eller har barn.


I eftermiddag kommer min mamma hit en stund för jag ska till distriktssköterskan som ska karva lite i min "pekfingertå" eftersom Sara var lite lat en kväll förra veckan och orkade inte hämta nagelklipparen, utan ryckte loss den lilla fliken som uppståt på nagelnt, varpå jag nu har en FET inflammation i hela tån..kul *not*


Än mindre kul är att jag fick tid hos hon som karvade i min stortå sist när jag fått nageltrång..trodde jag skulle DÖ av smärta som hon karvade på i tåstackarn.

Föder hellre barn än går igenom det igen..och här är jag nu, med lite , lite ångest inför vad som komma skall.

Så hör ni ett vrål vid 14.00-tiden i Kallinge så kommer det troligen från stackars lilla mej liggandes på en brits med en sköterska grävandes i tån.

Ovido - Quiz & Flashcards