Alla inlägg under september 2010

Av Sarabella - 27 september 2010 20:17

Idag har jag fått mitt älskade foglossningsbälte..Det gick hur snabbt som helst inne på sjukhuset! Typ 3 minuter sen var det klart!

Åkte sen och drack lite kaffe hos mormor o morfar innan det var dags att hämta Limme igen från dagis.


Idag har vi hämtat hem en superfin gammal kista som jag hittade på kupan! Det är en sån där jättegammal, lite sliten kista från 1800-talet sa tanten.

Limme ska ha den i sitt nya rum såsmåningom och ha sina leksaker i den..jag älskar gamla saker!!

Jimmy har börjat lite smått med hans rum idag...imån ska jag måla listerna och jimmy ska måla taket när han kommer hem från jobbet.



Har funderat på en sak ett tag nu sedan jag diskuterade ämnet med en bekant...

Vad är det med detta fjanteri vad gäller förlossningen att man ska ta så LITE bedövning som möjligt för att man "minsann kan bita ihop"??!!

Jag anser att det är väldigt korkat att ha ondare än nödvändigt...sen är det ju klart att finns det en medicinsk aspekt att om det kan vara fara för mamman eller barnet ska man ju givetvis inte ta just den bedövningen men jag menar, hallå??

Snacket går lixom: Jahaja..vad hade du för bedövning?? Jo jag hade bara lustgas och det gick jättebra med det..Nämen oj så duktigt av dej!!

Eller; jag hade ingenting jag ANDADES bort smärtan..Åh ännu bättre!
Snälla lär mej andas bort en sån smärta..det vill jag med kunna.

Jag har fått höra: - Jasså du behövde ha epidural du, var det så jobbigt för dej?? Ehh..ja det var det. Det gjorde så förbannat ont att jag helt allvarligt trodde att jag skulle dö emellanåt!

Jag vill ha all bedövning som bara är möjligt att få nästa gång..jag ser ingen anledning i att plågas i önödan när hjälp finns att få.

Och det delas inte ut några bragdmedaljer till "duktiga" mammor som väljer bort bedövning, när allt är överstökat är vi alla lika.

Jag är mycket räddare denna gången för själva förlossningen...hujedamej..hoppas inte på en repris från Liams få jag fick blodförgiftning och spydde och yrade mej igenom hela kalaset sittandes på en jädrans pilatesboll..den får de aldrig upp mej på igen!

S*tan så ont det gjorde.

Nej nu ska vi tänka positivt..Jag längtar så att jag snart dör efter lille pojken som sprattlar som en liten vilde i magen på mig..

Liam längtar med efter lille bo som han säger.Boooooo=bror..ahh så söt han är.

Nu sover familjen och jag ska snart med knyta mej.



  


Att man kan älska någon så mycket att det gör fyskiskt ont i hjärtat??

En underbar och lite skrämmande känsla på samma gång..man är så rädd om det absolut finaste man har i livet..Ingenting ont får hända mitt lilla barn!

Hur ska jag kunna skydda dig (snart er) mot allt ont i världen och alla taskiga elaka människor som ni kommer möta i ert liv??!!

Svaret är att det kan jag inte hur gärna jag än vill..och det är det som gör så förbannat ont.....

Älskar dej lille Limme såå himla mycket och du lilla knyte i magen oxå!

  

Av Sarabella - 26 september 2010 19:43

Dagen började lugnt o skönt...vilade mig när Jimmy steg upp vid 10tiden men lite längre än jag tänkt mig..vaknade 13.00


Sen tog jag itu med tvättstugan som jag skulle gjort länge nu...det blev redit fint!

Tvättstugan ska genomgå en övergripande renovering frammåt våren och det ska bli skönt..Jag trivs när det är fint och ordning och reda runt omkring mej..


Nu sover limme o jag och jimmy ska titta på tv...sen soooooooooooova! Skönt!


Imorgon ska jag till ortopedtekniska och få ett foglossningsbälte utprovat..hoppas det hjälper mycket..


Av Sarabella - 26 september 2010 07:58

Nu sitter jag och min älskade Liam i soffan och myser!!

Han är så underbar:

Jag säger till honom: -Jag älskar dej Liam.

Han:-Mmmmm

och så flyttar han sig så att han sitter tätt intill och lägger huvudet på min mage...åhh underbara unge!!



Jaha vad ska man hitta på idag då??

Skulle behöva ta ett ryck i Liams rum..så att det händer något men jag vet inte hur jag ska börja riktigt..

Jag har så förbannat dåligt självfortroende vad gäller att ordna saker själv, speciellt om det handlar om att måla, fixa saker eller hänga upp tavlor etc..jaja skratta ni men så är det i alla fall och det är riktigt jobbigt att alltid ifrågasätta sig själv och det man ska göra..

Typ som i förrgår, skulle hänga upp en ny dörrkrans på ytterdörrer..samma visa omigen..tänk om jag väljer fel tråd att använda, om jag knyter fel knut så att den ramlar ner....Kanske ska jag vänta till Jimmy kommer hem...nej jag gör det själv. Och det blev ju faktiskt bra!

Man måste bara våga försöka.

Det hade varit bra med barnvakt en stund idag så att både jag och Jimmy kunde målat det går ju lite snabbare då...Bara en eller 2 barnfria timmar räcker..man blir så in i den effektiv när man är van att ha en vilding i huset som man måste hålla ögonen på hela tiden =))


Liam farfar och Annika står på loppisen idag..får se om vi orkar köra ner dit..jag är fortfarande förkyld..värre än igår men ännu ingen feber, håll tummarna att man slipper det i alla fall.

Annars vet jag inte vad dagen har att erbjuda..det lutar mot att det blir en pyjamasdag hela dagen för både mej och Liam.


Nu ska jag sätta på lite kaffe till mig.

Jimmy sover forftfarande, han var ju iväg igår kväll.

Jag vet inte när han kom hem sov som en stock just då..Men sen, sen började den vanliga nattrutinen:

kissa varannan timme, vända mej 1 gång i timmen, vakna av att Liam pratar i sömnen vilket han gör jättemycket för tillfället.

Så söt..Inatt drömde han nog om bilar.

-Billa, billa, billa, sa han om och om igen, sen i morse när jag frågade om han sovit gott och vad han drömt om sa han : Billa..=bilar.

Sen om han vet vad drömma innebär vet jag inte men gullig är han!

Av Sarabella - 25 september 2010 19:59

Jahaja då sitter man här i soffan och glor på Här är ditt liv..herregud..kvällens gäst har inga armar men skriver snyggare med både fötterna och munnen än vad jag gör med handen!!


Idag har jag varit på torget för det skulle ju lottas ut 10,000 kronor att shoppa för..jag vann inte..Synd tycker jag. Hade länge en känsla av att det kunde gå vägen...men icke.


Har ingen motivation att skriva nåt vettigt här alls idag..

Allt känns piss för tillfället men det säger inte mycket egentligen, för om 20 min kan allt kännas okej igen...gravidhormoner i ett nötskal..

Det har säkert oxå med min sömnbrist att göra..sömnbrist pågrund av ett tillstånd kallat foglossning som är ett rent helvete.

Tänk 1000 små knivar som sticker in i bäckenet såfort du rör dig, värst är det i liggande läge vilket man oftast intar på natten *haha*

Sen att behöva vanka som en 90 årig kärring i ca 20 meter när du suttit på en stol för det känns som om du ska gå av från hönan och uppåt...

Jag begär inte att alla ska förstå hur det känns att vara gravid då inte alla kommer uppleva pga olika omständigheter som t.ex att man innehar fel kön för att ha möjligheten att bli gravid, att man inte kan få barn eller att man inte vill ha barn..

Mina hormonsvängningar som kan vara fasansfulla och mina smärtor i ryggen kommer forhoppningsvis gå över när lille bebis är här..


Jag tänker inte be om ursäkt för att jag har ont eller att jag är ledsen / sur med jänma mellanrum..det bara ÄR så och inget jag kan göra nåt åt..jag lovar!

Hade jag kunnat det hade jag gjort det, tro mej!

Det är inte roligt att gå runt och undra om det är fel i huvvet på en för att man kan känna sig som ett ösregn ena sekunden för att 30 minuter senare tycka att man mår ganska bra trots allt??

11 veckor kvar nu..


Jaja nu är det färdiggnällt över detta..

Jag ska snart lägga mej, limme sover redan och Jimmy har stuckit till en kompis.


Hon som är men i kvällen "Här är ditt liv" är bara så go...hon är handikappad utan armar och ena benet är bara halvt..Så får hon frågan:

-När du kör bil, hur tar du dig in i den egentligen?? Det måste vara svårt för dig??

Hon: Jag öppnar med dörrhandtaget..hahahaha..klockrent.


Godnatt

Av Sarabella - 24 september 2010 09:42

Jaha då vaknade man i morse igen och var totalt genomförkyld...har fasen varit det i 3 veckor nu!!!

Drygt...och som grädde på moset har jag typ blivit beroende av Otrovin Mentol nässprayet...


Simmade med Sussi i isvattnet i Ronneby simhall igår..fattar inte varför de inte kan vrida upp temperaturen lite grann?? Har de inte råd att värma stället efter nybyggnationen eller??

Det är fan inte behagligt..men som Sussi sa..nu har vi köpt 10-kort och då ska vi simma med  .


Nu har jag betalat alla räkningar..det var ingen rolig upplevesle denna månaden...fy fasen...

Men så är det emmellanåt för alla ju mer eller mindre?

Jag har ju fått hatta omkring med den underbara försäkringskassan ett tag nu pga föräldraledighet, havandeskapsansökningar m.m.m.m...och då hamnar man lätt efter.
Hade räknat med ca dubbelt upp mot vad jag fick idag så det var inte kul när det är på det hållet.

Men som hon på f-kassan sa: Se det positivt: När dina pengar väl kommer får du ju mycket mer??!!

Okej....??Ska försöka.


Nu ska jag till Maxi och handla bland alla pensionärer..sen i eftermiddag ska jag till läkaren..Se vad de har att säga om min lilla kropp.

Av Sarabella - 21 september 2010 19:17

Japp idag har jag äntligen fått götra glukosbelastningen på MVC..som jag har oroat mig! Helt i onödan oxå visade det sig!

Sist fick jag vanka av och an i korridoren till toan för drycken satt i halsen på mig hela tidem, påväg upp.

Denna gång mådde jag inte illa alls!

+ i kanten; ingen gravid-diabetes här inte!


Annars har dagen bestått i telefonsamtal, städning, vila med limme, städa och ännu flera telefonsamtal.


Nu är det klart i alla fall...Det blev ingen omplacering på jobbet som jag hoppats på utan nu kommer jag vara hemmafru i ca 1,5 år till....

Hade behövt de extra pengar som det inbringat för precis som det ska vara: SÅ SKA DET LÖNA SIG ATT ARBETA.


Ska på möte imån på jobbet och diskutera det sista innan mammaledigheten...

Nu ska jag äta mina älsakde Nestle chokladpuffar och titta på tv...sticka på filten oxå...2 rutor kvar nu..

Sen ska jag sticka ett pytteöverkast som jag ska ha i liggdelen på vagnen (den nya fina) Åh är så förbannat nöjd alltså!!


En sak till; är så förbaskat trött på att vara så himla tjock nu...jag asar runt på 15 kg mer än jag brukar..det är så tradigt..

Men det kommer ju resultera i det bästa som man nånsin kan få så det är bara att härda ut ett par månader till...


Av Sarabella - 20 september 2010 19:46

Äntligen slut på detta förbaskade val..Fast nu diskuteras ju istället allt som blev så fel osv...

Jag anser att om Svenska Folket röstat fram vissa partiert genom en demokratisk process så finns det inget som är "fel". Sen är det ju alltid så att det finns folk med olika åsikter och det är ju det som är själva syftet med en demokrati..

Nåväl..


Idag steg vi upp som vanligt, fixade oss och åkte mot dagis bara för att mötas av en låst dörr...Stackars gravid-dementa mamman hade missat att det var studiedag idag...hahaha..VISSTE att det skulle hända mej nångång eftersom jag skrattat åt andra som berättat att de åkt till dagis på en studiedag!


Vi åkte istället en sväng till gamlamormor o gamlamorfar och hälsade på innan vi åkte hem för att ta emot Sussi som skulle komma på fika.

Trevligt!

Sen kom mamma o Fille en sväng och jag och Fille åkte in till Karlskrona för att hämta hem ett redit fynd!!

1 år gammal dubbel/syskonvagn från babytravel använd ca 10 gr för 3000!!

Nypris 6000 ca..Med regnskydd, fotsack och skötväska..NICE!!!

Den är fasen som helt ny! Ja vad säga?Ibland ska man ha tur...


Har varit i stan o letat efter en jacka som kan skyla min stora kropp..hittade jag nån som man kunde knäppa?? ICKE sa nicke..Alla jackor i höst är ju avsmalnade i midjan..

Men man får väl handla en som man kan ha när bebben har tittat ut sen för det är ju ett par månader kvar av vintern då...


Nu blir det vindruvor, nyponsoppa och en titt på Biggest Loser sen the bed..

Imån är det glykos/sockerbelastning på MVC...åhh fy fan..sitta och vara spyfärdig i 2 timmar..men det får gå.








Av Sarabella - 19 september 2010 18:42

Jahaja då var denna helgen snart över...

I fredags åkte vi efter Jimmy kommit från jobbet till Ljungby och Jimmys syster med familj..åt middag och pratade massor sen var det dags att lägga sig så att man skulle orka med dagen efter på Ullared!

Jag  sov i hennes pojks säng..världens skönaste tror jag!

Sov supergott!


05.20 ringde klockan och vi begav oss mot meteropolen vid 6 tiden..var framme 07.45 då det blev kaffe och macka i bilen innan det var dags att ta tag i att.

Vi kuppade lite med..hehe..Pia är socialdemokrat och aktiv inom politiken så jag hjälpte henne med att stoppa i en massa sånna där penga-ersättare man stoppar i för att få ut vagnen, med sosseloggan på..Hahahaha..vi stoppade i frenetiskt både innan och efter shoppingen.
Pia sa det var hennes bidrag till valrörelsen hihi..


Jag hittade en massa fint på Ullred, men det började så jävla komiskt..


Jimmy var lite nervig över hur mycket pengar jag skulle spendera..Och det första plagget jag ser på herravdelningen är en snygg röd tröja med texten:

"Save or die".:HAHAHA trodde jag skulle skratta ihjäl mig..kändes som om budskapet var lite riktat till mig!


Köpte b.la:

Kläder till Jimmy

Kläder till Liam

Spjälskydd, påslakanset till bebben

Vagn bäddset

Leksaker

Sittpuff

Mammaklänning i zigenarstil till mig...hehe tyckte det passade mig just då.

Plastpåsar (måste man ju när man är på GEKÅS)

m.m.m.m


Lade ner VÄRLDENS FINASTE LJUSSTAKE sån man har i fönstert vid jul i vagnen och lade den överst för jag ville vara extra rädd om den..Vad händer?

Jo nån jävel snor min stake från vagnen!!

Upptäckte när jag kom hem att den inte var med eller inslagen på kvittot..SNYFT!!


Vi stannade till på ett gatukök på vägen hem och det vara sååååå B!!

Maten var god men gubben i luckan var så rolig..
Han hade typ 10 meter till där vi satt o väntade på maten så han skulle lätt kunnat säga; Era hamburgare är klara..

Men vad gör han?: Han har en mikriofon på väggen och säger med äkta tågkonduktörsröst: Ja då var 2 ostburgare klara..2 ostburgare färdiga att hämtas..HAHAHA vad vi skrattade!!


På vägen hem från Ljungby paniklörde vi inom IKEA..Var där 17.45 o de stängde 18.00
Skulle ha en sån MASKROS-lampa de har..Den är så sjukt snygg alltså..Har aldrig handlat så fort på IKEA!


Sjukt ont i fogarna och mina svullna stolpar till ben hade jag när vi kom hem så jag la mej i ett skållhett bad med benen rakt upp i typ 30 min!! Sen släppte värken fast med hjälp av en brusalvedon med..



Nu sitter vi här och dividerar om golvet vi ska inhandla...Ska vi ha ek 3 stav eller ek. plank??

Matt eller blank lack?

Ska ringa imån och beställa...


Nu ska jag iväg en snabb runda och kolla pp en sak sen hem och kolla på valvakan..självklart har vi röstat idag!

Och efter röstningen var avklarad åkte jag o limme till mamma för att låna hennes stora tvättmaskin så jag kunde tvätta upp en madrass och ett madrass-skydd...


Ovido - Quiz & Flashcards