Alla inlägg under januari 2014

Av Sarabella - 14 januari 2014 10:01

Igår hade jag ju min fastedag....500 kcal är max för de dagarna, blev soppa, shake och knäckemackor med ägg samt päron och plättar. Jag var inte hungrig på kvällen men så sjuuuuuuuuuuukt sockersugen att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen. Socker är verkligen ett beroende, ett beroende som har mej stenhårt fast i sina klor, men nu ska jag komma loss.

Det gäller att kämpa!

Jag ska inte ligga i vassen till somamaren, nu ska jag ner mina 10 kg fram till juni...hoppas det går..

5:2 och lite träning, så ska jag göra så gott jag kan i alla fall.

Men på lördagar är det stora frossardagen! Då ska jag inte ha några tankar på kalorier utan äta vad jag vill när jag vill, tror det är ett måste för att det ska fungera i längden för mig.



Nu sitter jag o försöker öpnna min tenta så att jag kan fortsätta med den, och så väntar jag på samtal från neurokirurgen i Lund.

Idag är dagen D, jag har telefontid med kirurgen som ska göra operationen...kanske,kanske kan jag få reda på när jag ska få tid?

Hoppas samtidigt som jag helst inte alls vill att de ska in o karva i skallen på mej....Men det är ju tyvärr ett måste, ett hinder till som ska klättras över.

Och jag har klättrat övermånga hinder i mitt liv så det ska nog gå bra detta med.


Hej på er!!

Av Sarabella - 13 januari 2014 10:55

Efter ett litet uppehåll ska jag nu börja skriva lite igen här på bloggen.

Anldeningen till att det inte blivit något skrivet är att det har varit TOTALT fullspäckat med saker att göra.




Jag har varit mer stressad under denna period, sen mitten av december fram till nu,

än någonsin tidigare.....

Hjärtklappninng, huivudvärk och illamående om vartannat.




Födelsedagar, sjuka släktningar, ledsna vänner, tentaskrivningar, en Sara med ont i huvudet, syskonkärlek mellan bröderna Blixt, och massa massa annat har präglat denna tid.

Nu tar vi nya tag och ser framåt!


I allt enlände har det ju ändå varit mycket mysigt under denna tid:


*En underbar julafton med de närmaste


*Fika/lekdejter med nya vänner som blivit nära vänner på kort tid, känns som vi känt varann hela livet!

*Fika med gamla vänner som jag känt nästan hela livet men inte träffat på länge.

*Köpt ny bil

*Ätit massa gott (som man nu får sota för i och för sig, men det var det f*n värt ;)  

*Tagit tag i projektet "måla om i källaren"


Så man kan sammanfatta min roll under dessa veckorna som att jag agerat;

mamma, städerska, mattant, målare, lektant, akademiker, hembiträde och fru ;)




Sitter nu och skriver på hemtentan som följt mej sen mitten av december.

 

Kände för en sekund mej vädigt frestad att lägga pappren liiiite för nära värmeljusen med rogivande vaniljdoft som jag tänt på bordet.....

Men ändrade mej snabbt då jag insåg att upp-eldade lärmål bara kommer försvåra processen ännu mer, hahaha!!!!

 

 

Ingen ro ingen vila, så nu återgår jag till Fulop, Elsa och Eva och allt vad det heter i vårt påhittade fall, där vi ska vara fullfjädrade PA-vetare och lösa alla möjliga konflikter i denna något dysfunktionella arbetsgrupp =mycket svår uppgift.

 

Tjingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards