Alla inlägg under juli 2010

Av Sarabella - 30 juli 2010 14:19

Igår var vi på Ullared, Jag, Jimmy, Sussi o Patrik.

Lilla limme var hos mina underbara morföräldrar som ställde upp och passade honom hela dagen! Fastän de är till åren komna och inte jättepigga ställer de ändå upp för oss i vått och torrt!  

Helt fantastiska människor, vad skulle jag göra utan dem??!!

Min kusin eller syster som jag kallar henne var där och agerade lektant en stund och somnade även Liam i vagnen.   



Vi handlade matta till "nya tv-rummet", gardiner oxå till det rummet, kläder till Jimmy och limme samt till den väntade bebisen, samt småplock och verktyg.

Liam fick lite leksaker oxå.


På vägen hem stannade vi i Värnamo och åt på Burger King.

Jag krängde 1 stort meal, 1 stoooooor milkshake med kaffesmak samt 1 glass med topping vilket resulterade i att vi fick stanna efter ca 2 min så att jag kunde spy..Snygg där står man bakom ett elskåp med ett sugrör nerstucket i halsen och spyr..jaja så kan det gå.  


Idag har pappa Mikael varit o fikat lite och pratat även Sandra kom förbi en sväng.


Nu sover limme så jag ska passa på att hjälpa jimmy i rummet..måla lister står på schemat nu. Soffan hämtar vi på måndag! Tjoohooo vad kul det ska bli.


Bye

Av Sarabella - 27 juli 2010 21:15

Japp...varken orken eller framför allt lusten för att blogga har funnits innan men nu börjar den återkomma så sakterliga...

Allt möjligt har hänt sen sist om man säger så...har blivit gravid, varit sjukskriven en sväng och nu har jag semester! Så skönt!


Ibland tar livet vändningar som man ALDRIG skulle kunna tro..det kan vara på gott och ont..i mitt fall så var det tyvärr åt det sämre hållet...

Men men, man måste inse att alla har ett eget ansvar och man kan inte bestämma vad andra ska göra med sina liv, det är upp til var och en. När man insett det, har man kommit långt..synd bara att det tog många år för mej..jaja så är det..


Lite roliga saker då: Som sagt är jag gravid med vårt andra barn; en liten Noah eller kanske Alvin?? Han tittar ut runt 15 december så nu längtar vi massor!

Limme ville inte ha en lillasyster eller lillebror för han ville ha en KACKA= fågel..Hehe..kan bli lite svårt kanske.


Vi renoverar lite i huset..Jimmy o Lillan började igår med att regla upp samt isolera taket på vårt stora vardagsrum..skulle tippa på att det är ca 45 kvm stort så det var en del..Och idag så satte Jimmy innertaket med hjälp av Lillan halva dagen..De arbetar på bra pojkarna =))

Kommer bli skiiiitbra när det är klart..har investerat i ny soffa nu med.


Vi skulle köpt en vi tittat ut på Harrys möbler...men han skulle ha lika mycket för en 2 år gammal demosoffa(det var den sista som var kvar) så då sa vi att vi skiter i att helt enkelt..Tänker inte betala lika mycket för en 2 år gammal soffa som stått i butiken som för en sprillans ny!!!

Så vi köpte på Karlskronamöbler i stället..En stor soffa med 2 divandelar...330 cm lång är den! Gutt att fläka ut sej i den sen.


Nu ska jag hitta något att äta...Och reta mej lite till på alla j*vla spån som antingen har driftingtävling, burnar eller hänger på tutan utanför på vägen....vilka nötter..

Jag vill flytta.......................till Österlen, mitt ställe i världen *kärlek*

Ovido - Quiz & Flashcards