Alla inlägg under augusti 2009

Av Sarabella - 30 augusti 2009 13:10

Ja idag fyller lillebror nummer 2 i ordningen 19 år...Grattis grattis!!!!!

Det betyder att jag har börjat bli gammal...=)) Ha,ha,ha.....

Vi ska på kalas kl 15.00 och fira både honom och min älskade mamma som fyller på fredag 4:e september..

Mitt lilla öga är inte ett dugg bättre...fan med..

Igår tillbringade jag o limme  kvällen hos mamma och pappa....Jag, Liam, mamma Filip och Angelica tittade på tv....marcus och sandra kom lite senare..

Åt godis och chips...det var det enda jag åt på hela dagen..kanske kan man gå ner lite nu när man mår så piss av all denna peniccilin, man mår illa hela tide.

Om mitt öga inte är bättre innan tisdag/onsdag blir det in till hospitalet för att karva ut den jävla infektionen..hjäääääääääälp..Vill inte!!!!

Liam sover nu och jimmy pratar i telefon...ska gå och titta klart på Design Simon & Tomas(favvoprogram) och få lite insperation till vårt storarum som i höst ska bli ett tv rum..

Sen väntar duschen och ett försök att kammoflera ögat....går det inte får jag väl ha en piratlapp?=))



Hej hopp

Av Sarabella - 29 augusti 2009 14:55

jaha...då var det längesen jag skrev igen...har helt enkelt inte orkat..det har hänt en massa skit men ni som känner mig väl, vet vad jag pratar om..


Jag har i alla fall haft en vagel i mitt öga dvs inflammation i en hårsäck ett tag nu..den har dessvärre utvecklat sig till en jävla böld och nu har jag skitont och är JÄTTESVULLEN....

Det är så jäkla retfullt för ikväll skulle vi på 25 och 24 års fest hos min älskade Sussi och hennes Patrik..

Jag har sett fram emot detta jättemycket, har fixat barnvakt, köpt ny skitsnygg klänning och inhandlat favvociderna på systemet..

Jag har lipat hela eftermiddagen nu bara för att jag inte kan gå ikväll...ser ut som jag har gått en rond mot mike tyson typ...

Så nu efter att lipande är jag ännu mera svullen...fan som jag längtat efter denna tillställning..

Jaja..vad är väl en bal på slottet...

Det är lika bra att jag skiter i att se fram emot något för såfort jag gör det är det alltid nåt som skiter sig i ett stort jädra stycke!!!!! =((

Jag ska åka till mamma och knapra penniccilin...och hoppas på bättring snart.

Jag ska låta festdeltagarna slippa sitta och glo på mitt infekterade öga..

Men jag hoppas verkligen att alla som kommer dit får jätteroligt och att det blir en jäkla bra fest!!

Och att de blir nöjda med presenterna som jag, jimmy, anders och jonna har införskaffat tillsammans efter mycket om och men=))..


Nu ska jag gå och ta mina små droppar i the eye... 


Over and out

Av Sarabella - 22 augusti 2009 19:49

idag startade dagen med kaffes om vanligt...fick sovmorgon till 10 allihopa...duktig liam som sover när mammsen är trött!=))

Sen bar det av mot karlskrona och jimmys pappa! Vi var även och hälsade på Emma och Elias i Kättilsmåla och tittade på deras lilla underverk som nu är 3 veckor gammal, men har inget namn ännu! De kan inte bestämma sig men lilli Milton 2 år tycker Kajsa och säger det hela tiden..hehe.Men det tycker INTE mamma Emma.

De ska ev komma hit imån och hälsa på en stund..

Nu ikväll har jag bakat citronkaka..jättegod och nu ska vi mata limme och lägga honom..

Sen blir det ny Wallanderfilm och ett glas rött ev.


Må väl!

Av Sarabella - 20 augusti 2009 10:36

Av Sarabella - 20 augusti 2009 09:49

Idag är det torsdag...det var fasen vad snabbt veckorna kan gå nu när jobbet närmar sig!!??

Ja jag har i alla fall kollat upp nu så att allt löser sig med lämning och hämtning på dagis...jag jobbar ju 05.45- 14.00 när jag jobbar fm, så jag måste ju komma typ en halvtimme senare eftersom dagis inte öppnar förrän 06.00

Jimmy börjar ju 05.45 i Karlshamn så han kan ju inte lämna eftersom de har ganska mycket tidspress på mornarna. 

När jag jobbar natten måste jag sluta senast 05.00 så att jag är hemma 05.15 när Jimmy kör till jobbet...jag menar Liam är ju lite för liten för att vara hemma själv =))!

Det blir ett himla pusslande, men men det måste ju funka!

Kan man inte få ett dagtidsjobb så kan man inte...det finns ju inga att söka!

Jaja..igår var det en stressig dag...Skulle åka och hälsa på min mormor och morfar på förmiddagen men limme somnade så vi kom inte iväg förrän 12.30 och 13.00 skulle vi hem till Frida & Leam på en fika/lekstund.. Det var jätteroligt!! Det var så längesen vi sågs nu...det blev en massa prat för oss mammor och lek för barnen..Det skiljer bara en vecka mellan dem så de hade roligt.

Efter fikastunden med Frida bar det av mot Interflora för inköp av en bukett till mormor! Hon i affären plockade ihop en jättefin, med rosa och lite lila blommor..Mormor blev jätteglad för den..Jag åkte till mormor o morfar efter interflora och var där en stund och drack kaffe igen och åt goda mockarutor..

Sen var det in i bilen igen och hem och lämna limme och byta om till stall-outfitten och vidare till sussi och sen till stallet!

Jättemysigt att rida en sväng, det var ett tag sen nu..

Vi höll på att åka i backen bara, eftersom Liberty blev livrädd för en kvist!! Herregud, det var nära ögat men ack så roligt att se henne hålla typ en rodeo-show på stället! Sussi satt och såg så förvånad ut=))! Hi,hi..de är roliga de "små" djuren.

Efter stallet bara det av hemmåt för middag!

Sussi hakade på för att ta en dusch på nyöpnnade "Pensionat Kyrkvägen" hehe...de hade inget varmvatten stackarna!

Det är ju helt sjukt..betalar man full hyra så ska väl allt sånt funka?

Fia, erik och elvira var hemma och grillade med oss och de åkte hem runt 22.00 tiden efter en timmes "förlossningsakuten" till jimmys stora fasa...han hatar det programmet=)).


Idag ska jag bjuda min lillebror med respektive på middag vid 4..och innan ska jag upp till Veronica i hallabro..

Vi åker såfort Liam vaknat från sin tupplur.


Hej hej!

Av Sarabella - 18 augusti 2009 12:17

Nu sitter man här med sin älskade kaffekopp=))...

Tvätten är i maskinen och limme vilar middag... Min kusin anna skulle komma och hälsa på idag och hon hann vara här i ca 15 minuter innan det inträffade ett tillbud som innebar att hon var tvungen att ge sig iväg...vi får se om hon hinner komma tillbaka nåt idag.

Idag ska jag ta att allmänt lugnt annars...småplocka lite här hemma...måste få i ordning nu innan jag börjar jobba...orkar inte ha några stora projekt då..Nu är det ju i o för sig så att det är ca 1 månad kvar till jag börjar men guuuuuud vilken ångest..vill inte, vill inte, vill inte!!!!!!!! Ska jobba skift med...

Imån ska jag till Frida och Leam på en fika, ska bli så roligt! Det var så längesedan vi sågs nu..man bara säger att man ska träffas men så inträffar nåt annat och det blir inte av. Men imån skulle vi göra slag i saken=))

Ska även rida med sussi imån kväll, det ska bli superkul! Det var längesen sist..

Nej nu får jag ta tag i husmorsbestyren innan min lille snäcka vaknar..

Hej hopp!!!



Av Sarabella - 16 augusti 2009 00:00

skrev nyss ett låååångt inlägg som tyvärr försvann......sara + datorer= inte bra alls. Gör ett nytt försök..

Nåväl...Liam har varit på semester med mormor,morfar o morbror samuel..de åkte till Öland för djurparksbesök + övernattning..

Jag åkte till mamma o pappa typ 2 timmar innan de skulle åka för jag ville ju tala om hur de skulle göra med allt....jag vet säkert det bättre (not) De har ju bara haft 4 barn själva menar jag..=))

Ja i alla fall när jag hade vinkat av dem efter att ha sagt hejdå typ 400 gånger och de kom runt knuten, började jag stor-tjuta!

Tur att min bröder marcus och filip var där och kunde bistå med en axel att luta sig mot och snyfta lite..Älskar er!!!

Efter ett tag när det kändes liiite bättre åktre jag hem igen och gjorde mej i ording för vi skulle på inflyttningsfest hos björnsson...

Jättetrevligt nästan hela kvällen, innan en idiot anlände (nämner inte några namn)

Det var så här i korta drag..

Jag sitter och pratar med en person och dricker lite grogg lite sakta. Då slår sig denna personen som jag väljer att kalla idioten ner och börjar tjata...Skål,skål,skål...kom igen skåla nu...

Och jag ba: Jag vill inte skåla med dej, sluta tjata för fan..

Idioten fortsätter i typ 30 min till o då får personen jag pratade med nog och säger till: Det är tillåtet att dricka utan att man skålar, låt henne vara hon är en småbarnsmamma för guds skull!!

Då reser sig idioten upp, formar handen till en pistol o siktar på min mage o säger: "jag ska skjuta din gravida mage" 

Jag blev såklart jättevansinnig och förbannad..hur fan kan man bara få för sig att säga en sån sak?? Och brevid mej sitter min höggravida kompis...som tur var hörde inte hon..

Personen jag pratade med, blev jättearg och skällde ut idioten, varpå alla fick reda på vad som hänt och ville att han skulle lämna festen...men han vägrade och istället moppsade han upp sig mot de som sa att han skulle gå.

Men det ångrar han nog idag.......han fick ganska mycket stryk..Det kan han ha. Man säger inte en sån sak.

Ja festen fortlöp trevligt efter att han hade gått hem och vi var hemma vid 2..Jimmy något överförfriskad..
Liam kom hem kl 18 dagen efter....vi tillbringade dagen innan liam kom hem uppe vid mollsjön med eric, fia och viris.

Mamma och de hade hafe det jättebra!! Liam fullkomligt älskade djuren!! Speciellt surrikaterna...Lille Timon och hans vänner=))..


I veckan som varit har jag mamma och fia varit på Ullared!!

Hittade en massa bra, bla overall och jacka till limme, leksaker, m.m.m.m Riktigt trevligt hade vi även om det var en lång väg att köra fram å tillbaka...60mil närmare bestämt!!

Vi har träffat eric och fia ett par gånger till i veckan, en gång här hemma och två hos dem med fika.

I fredags var mikael o kerstin här och grillade och tittade på en film mikael och kent hade fimlat när de var i USA. Komedi nästintill!!=))


I går tog vi det bara lugnt...jag var helt slut och sov till kl 12! Kollade på tv och åt pizza....


I dag har jag o liam varit hos min lilla mormor och morfar och fikat...har även varit och handlat jag och limme.

Nu har precis Sussi o Patrik och Jonna och Anders åkt hem efter en äkta pensionärs-tillställning! BINGOLOTTO!!!!

Vi måste stödköpa nu när Sussi säljer lotterna..hi,hi,hi...

Ingen vann fötutom Anders..2 Sverigelotter! Grattis,grattis!!


Nu ska jag lägga mej och läsa en massa tidningar jag samlat på mej...


natti natti

Av Sarabella - 6 augusti 2009 22:38

Nu är vi hemma igen! Vi åkte igår (onsdag) kl 11.00 ner mot underbara Österlen. Jag hade fått tag på ett rum på ett Bed and Breakfast som hette Sannes.
600 kronor per rum och natt så det var billigt eftersom frukosten ingick!

Vi började vår semester med att besöka Brösarps Gästgiveri där vi inmundigade lammgryta!!
Det var jättegott, första gången vi åt lamm allihopa, jag ,Jimmy och Liam. Vi äter alltid där!! De har världens godaste mat och bästa service!!! Liam satt så snällt med och åt vid bordet...det var 2 damer som tyckte han var så snäll och skötsam!! Hahaha, klart han är! Det är ju min son??!! Man burrade upp sig som en liten höna stolt som man var!*skratt*
Efter det bar det av mor Simrishamn där vi strosade runt och åt en glass innan vi åkte mot Ystad *en av saras favvostäder*är vi tillbringade ett par timmar med att vandra runt och titta i affärer...jättemysigt!

Sen åkte vi till stället där vi skulle sova, det låg nära Brösarpsbackar i något som hetta Ravlunda.. Vi inkvarterade oss och vilade lite innan vi gick ner till Ravlunda Bränneri som var ett hotell/restaurang 400 meter från där vi bodde.
vi åt 3-rätters och dracka varsitt glas vitt. Limme var med han satt i sin lilla vagn och pratade som bara den hela kvällen..han sa "mamma" och "pappa" flera gånger!!!!

Efter middagen var vi så trötta alla 3 att vi gick "hem" och lade oss.

Idag började vi dagen kl 08.45 med att ringa på dörren till hon som hade bed and breakfast, hon bodde själv i samma skånelänga, så kom hon ut med en bricka med kaffe, smörgåsar, juice, ägg, m.m som vi åt i hennes underbart vackra och tysta trädgård...
Det är otroligt vad bra man mår när man är i en så rofylld omgivning...
När vi ätit upp frukosten, checkade vi ut och åkte vi till Kiviks musteri och sedan till ett cafe som heter "Annorlunda", där man betalar 60 kronor så får man en hel kanna kaffe + man får äta precis hur mycket kakor man vill!!!!!!! Liam åt massor!!

Sen åkte vi till Mats föräldrar som har stuga i Vik, och när Liam somnade passade jag och Jimmy på att gå ner för slänten från deras stuga till stranden!!
Ca 100 meter är det att gå..
Det var kallt i vattnet men jätteskönt när man bara doppat sig...och så vacker strand!! Flera mil lång! Och riktig panoramautsikt är det från deras stuga som ligger uppe på en hög kulle!!! 
Vi låg och solade på deras gräsmatta och pratade med Mats föräldrar i

2 timmar ungefär innan vi begav oss hemåt.
Vi gjorde en avstickare till Tommelilla(ca 4 mil extra) för att Jimmy så gärna ville prova en beryktad kebabtallrik som enligt hörsägen ska vara så stor att de är omöjlig att äta upp.......men inte för Jimmy.
Han klämde i sig den + lite av min som jag inte orkade(och jag beställde bara en halv kebabtallrik...man kunde göra det på det stället bara för att de var så stora!!)
När vi ätit klart åkte vi hem!!


Nu är jag dödstrött och ska slänga mej i sängen...


Tusen tack till Sussi och Patrik som passade min andra bebis Atlas!!!! Ni är guld värda..hoppas det ska smaka med chokladdoppade jordgubbar...de är en riktig favorit! 


Imån ska min älskade Liam på semester med sin mormor,, morfar och morbror Samuel! De ska till Öland och gå på djurparken och sova över!! Hur ska det gå att klara sig utan honom?? 

Det känns redan nu ganska jobbigt faktiskt..Fast att jag vet att han kommer älska det! Han har alltid så roligt hos mamma och dem...

Och Samuel älskar han!

Han kan sitta och titta på honom jättelänge och skratta högt åt honom när han pratar med honom!

Så det går bra......det är bara jag som måste lära mig släppa lite på kontrollen och låta andra njuta av min underbara unges sällskap!!!


Älskar honom mest av allt!!


Natti!

Ovido - Quiz & Flashcards