Alla inlägg under juni 2009

Av Sarabella - 29 juni 2009 20:48

Idag startade min dag med kaffe som vanligt tillsammans med

min älskade son..när vi hade myst klart åkte vi och hämtade min lillebror Filip.

Vi hann inte mer än komma hem igen förrän Liam ville sova middag så så fick det bli.

Jag passade på att gå ut och hjälpa min lillebror i trädgården en stund vilket han nog var tacksam över pga hettan..det blev jättefint när det blev klart! Ska dock hämta ett släp till och fylla ut lite till så att det verkligen är jämt överallt.....

När Limme vaknade fick han lite mat sen begav jag, Liam och min mamma oss till Ekenäs där vi stannade i ca 2 timmar...det var sjuuukt varmt..men iskallt i vattnet så det blev inget badande.

När vi var mätta på solandet, åkte jag hem för att grilla lite hamburgare..Sussi skulle äta hos oss idag..alltid lika trevligt att träffa henne! *love u gumman*

Vi åt och sen blev det såklart en kopp kaffe med kaka till...

Sussi bläddrade igenom reklamen ochsåg att de hade världens rea på Granngården med en massa hästsaker så vi bestämde osss för att åka in..

Hon kom hem med en massa bra saker till sig och sina hästar och jag jag köpte mig en säkerhetsväst en rosa=)), en ridhjälm, ridvantar och en ljushållare!! Vilka fynd! Betalade 99 kr för västen 99 för hjälmen och 19 för vantarna!! kan det bli billigare, nej tror inte det!

På hemvägen skulle vi köra inom BlekingePlantan men vi var 8 minuter för sena..de hade stängt..


Nu ikväll har Liam badat i sin lilla pool på altanen och jag har hängt tvätt och plockat lite..

Har även provat min crosstrainer...den står i källaren och där står den bra..det blir nog inte mycket med det om jag känner mig själv rätt...f*n vad jobbigt det var svetten rann om mig?=)) Liam satt på golvet och kollade på mig i spegeln och skrattade....

Nu ska jag kolla på Mommas boys på 3:an sen ska jag nog lägga mej...får bli 1 smörgås eller 2 först bara..


Imån blir det stranden...antingen Bussemåla eller Hasslö.


Hej!

Av Sarabella - 28 juni 2009 21:34

Nu sitter vi här i soffan jag och Jimmy..tittar på inspelat avsnitt av Sommarkväll med Anne Lundberg..Ulrica Messing och hennes fästman Torsten Jansson är med..fasen..han började med 1 man i företagen och arbetade upp det till 2700!!!Sen fick 500 gå nu i finanskrisens spår men ändå..och miljadär är han oxå!Hon har fått det bra hon=))

Jag såg honom när vi var på Kosta Outlet,fast det visste jag inte då, att det var han alltså. Men nu kände jag igen honom.


Idag har jag varit på Jernvallen här i Kallinge och kollat på min lillebror samuel som spelat fotbollstunering...Mamma o Pappa var där, sen ringde Sandra Redin och hon kom bort en sväng..efter de hade spelat klart körde vi och tog en mjukglass och sen hem till mig för en kopp kaffe och en massa snack.

Jimmy och Liam var hos Figge i bygget.

Nu ikväll har vi hälsat på Jimmys mamma och Mats, där vi fikade och pratade...


Nu ska jag återgå till tvprogrammet..imån förmiddag kommer Filip och ska fixa med rabatterna..hälla ut makadam och så..hoppas det blir fint.



Hej hopp!

Av Sarabella - 28 juni 2009 10:39

Varför kan man inte bara få sova?? Jag begär bara en endaste natt utan att jag ska vakna femhundra gånger...

Man har blivit som en sur kärring: -Jävla idioter!! Varför måste alla gasa på utanför vårt hus med sina gamla 740 bilar utan ljuddämpare 03.00 på natten????

Sen ligger man irreterad 1 timme efter att de har kört förbi=))

Jaja, nog om det..i fredags var vi hos min kusin som jag kallar min storasyster*love u* och firade hennes 29 årsdag..

Det var ett helt gäng där och det var så trevligt så.

På kvällen kom min far Mikael förbi på en kopp kaffe..han skulle bara titta inom men han stannade i 2,5 timmar..alltid lika trevligt!

I går åkte Jimmy, Figge, Sussi och Patrik på rally medan jag och anna åkesson åkte till karskrona för lite shopping..liam var med såklart=))

Handlade 3 plagg på Gina Tricot, en jättefin slipover(rosa) ett brottarlinne och en tshirt.

Handlade även jättefina kläder till limme på HM och så åt vi på MCDonalds såklart..får passa på när man är i Karskrona..

På kvällen var jag borta en stund hos en kompis och var väl hemma runt 9, då det blev ett glas vin och en titt på fimnen Wallander Skulden..

Den var sådär bra..


Nu ärJimmy iväg och hämtarhem singel(lite större dimension) för att lägga runt garaget där min älskade bror filip har grävt bort all j*vla ogräs=))


Nu ska limme snart sova middag och jag ska vräka ut mig på altanen för att sola min kropp=))


Hej, svejs grus och gnejs!

Av Sarabella - 25 juni 2009 22:00

Idag har jag, Liam och min mormor varit på utfärd!

Först blev det hammarplast i Tingsryd för inhandling av diverse helt nödvändiga artiklar=))

Sen åkte vi till Börjes för den underbara räksmörgåsen som är vida känd..Jag har blivit lite mobbad av sussi som tycker det låter gammeldags att säga smörgås, hon säger att det heter macka..hihi..

Efter vi var mätta och belåtna körde vi vidare mot KOSTA.

Och hör och häpna! Vi hittade denna gången! När jag och min mormor är inblandade brukar det alltid slutas med att vi kör vilse=))


I Kosta handlade jag 2 POP tröjor till Liam en gul á la 70tal, och en grå med ränder i en massa färger..han drar 80  nu i stl min älkling=)), 4 muggar i plast från Sagaform(jättefina) från serien Parrot, en skål från Sagaform i serien Parrot,en skylt där det står välkommen på, 6 st glas från orrefors(3limegröna o 3 lila)

Liam var så duktig!!!! Vi körde 10 och var hemma i kallinge 7 och han gnällde eller skrek inte en gång!! Han bara satt och log i vagnen och tittade på folk och alla damer vi stötte på charmade han som bara den, han brände av leende efter leende och de var helt häpna över hur lugn och snäll han var=)) Sånt är alltid roligt!

Jag körde och lämnade av Liam hemma hos Jimmy innan jag och mormor körde hem till henne och morfar för att lasta av hennes inköp samt äta pizza!!

Morfar hade tillbringat dagen hos en man ute på Aspan som har samlat utklipp och fotografier från tidigt 1900 tal fram till nu i en massa pärmar och klippböcker!

Detta är ett stort intresse jag har som inte så många känner till..vi ska ta en dag sen jag och min älskade morfar och kolla igenom dem.

Det är så intressant att lyssna när min morfar berättar om hur det var innan..

Jag tycker verkligen att det är något som många människor glömmer bort, att man ska ta tillvara på de äldres kunskaper och minnen..Hur ska vi annars kunna känna vår historia??

Nu ska jag plocka ur och rensa mina skåp så att jag kan få plats med mina nyköp=))..

Det blir nog loppis snart för att sälja av lite..=))


 Hej hej!





Av Sarabella - 23 juni 2009 21:12

Vilket väder vi fick idag! Hur fint som helst!

Dagen började med att jag och Limme åt vår frukost och sen kollade vi en stund på tv innan limme blev trött igen och ville sova.

Han vaknade 2 gånger inatt och bara vrålade rakt ut..han drömde säkert..

Och jag.... Ja, jag har då inte sovit knappt alls som vanligt=)).

22.00 somna

22.15 vakna, släppa ut skrikande katt

22.45 somna

01.00 vakna, stoppa napp i mun på skrikande bebis

01.30 somna

03.00 vakna, släppa in skrikande katt

03.30 somna

04.00 vakna stoppa napp i mun på bebis (som bara pratade denna gången)

04.15 somna(var utmattad nu så det tog bara 15 min att somna ungerfär=)))

04.45 vakna, jimmys väckarklocka ringde

05.10 höll precis på att somna då limme gapade igen...

07.00 vakna igen..mata liam

07.30 somnade igen

08.15  upp å hoppa!!!!!!!!


Så är det ibland men efter ett antal koppar kaffe blev man människa igen och jag å limme traskade bort till konsum för att handla matjesill och fetaost...Och vad kom jag hem med? Jodå en full kasse men varken fetaost eller matjesill=))

 Mamma,Filip,Ramses(hund) & Diesel(hund) kom förbi och drack en kopp kaffe..

Fille skulle hjälpa oss i trädgården(vi ska gräva bort runt garaget och lägga singel) och mamma ville bara hälsa på sitt älskade barnbarn.

När mamma skulle köra hem med deras andrabil,en golf, startade den inte, så fille hoppade in och jag å mamma skulle putta på..

Vilken fart vi fick upp!

Men rätt var det var, när den startade, hoppade den ju till så mamma stöp i backen och jag var bra nära, men som den atlet man är fixade man det ju=))

Mamma stackarn skrapade sig lite på vaden, så jag plåstrade om henne. Hon mår efter omständigheterna bra nu=))

Fille fixade klart i trädgården och jag grillade kycklingfilé på vår nyinköpta gasolgrill. Tänk, till och med Sara kan grilla och det blir gott!

Vid 17-tiden körde jag hem Filip och Ramses och gav mej avtill

min momor och morfar. Skulle mellanlanda där innan jag skulle till Maxi.

De ville att Liam skulle vara kvar där och att jag skulle få handla i lugn och ro( de är så himla snälla och omtänksamma alltså)

Så blev det och efter en timmes intensivt handlande hämtade jag limme och åkte hem.

Jag, mormor och Liam ska till Tingsryd och sen till Kosta Outlet på torsdag...ska bli så kul!

Imån blir det förhoppningsvis stranden med Liam och Sussi, ev mamma och sen om jag hinner till min svägerska Veronica(tårtbakerskan) i Hallabro=))

Hinner jag inte imån så ska jag dit på fredag!


Nu ska jag lägga mej, Jimmy är inte hemkommen än...han leker med Figge idag=))


Kram!!!!


Av Sarabella - 21 juni 2009 17:24

Idag fyller en av mina älskade småbröder år! Det är lille Samuel som blir 9 minsann, och vi är precis hemkommna från kalas..massa mys!

Han fick pengar, målvaktshandskar, planscher m.m.m.m så han var mycket nöjd!


Midsommar har passerat och aftonen spenderade först med midsommarfrukost hos Lillan och Marie och på kvällen var vi här hemma hos oss, Vi, Lillan o marie o Sussi och Patrik.

Vi hade jättetrevligt! God mat och god dricka...Patrik blandade galliano,grädde o kaffe..en riktig höjdare som det blev flera av under kvällen..sussi var dock inte lika förtjust...=)

Jag och Sussi skulle egentligen vidare till Karön, men vi satt och babblade till klockan var 00.00 så då var det ju ingen mening..

Spelade kubb gjorde vi till patriks stora förtjusning, och jag kan gladeligen meddela att brudarnas lag tog hem segern=))

Sussi och Patrik sov över här och midsommardagens morgon startade med grillad kycklig från gårdagen samt en mycket stark tsatsiki. Gott!


Nu ska jag upp till stallet och rida en sväng!




Tack till alla er som svarat på min fråga angående Me and i party!!

Jag har inte riktigt bestämt mig ännu hur jag ska göra...men jag hör av mig till alla er som har skrivit!


Tack än en gång för all respons!

Av Sarabella - 19 juni 2009 11:44

Nu är vi precis hemkommna från midsommarfrukost hos Fredrik och Marie.

Vi var där redan kl 08.00!  Det var vi 3 i vår lilla familj, Lillan och Marie, Björnsson och Jesper och hans tjej. Riktigt trevligt..nu ska vi se till att hålla denna traditionen vid liv!

Det blev en del snappsar för gubbarna, dock inte för lilla mej som körde samt skulle vidare och handla lite senare idag.

Nu är vi hemma jag och Liam, jimmy stannade kvar ett tag till..ska se om limme vill sova lite så att vi kan åka till maxi sen..de stänger 14.00 idag så det börjar bli tajt med tid.


Hoppas ni får en riktigt trevlig midsommar allihopa!!


Hej hej!


Av Sarabella - 18 juni 2009 15:47

och mycket att stå i.

Liam och jag tog sovmorgon idag igen..skönt! Efter det blev det kaffe och en titt på gårdagens So you think you can dance...sen blev det sängdags för limme igen och middagsvilan.

Min lillebror Marcus och hans Sandra och deras hund Diesel kom på besök och drack lite kaffe med mig..inte diesel då=)) det var så trevligt så..

Idag ska det fixas inför morgondagen då vi ska ha folk hemma på midsommarfirande, bla Sussi och Patrik! Ska bli så trevligt.

Jag kom på nu att det felade ett par grejer så det får bli konsum sen för inhandling av det sista..

Nu ska jag ta limme och svabba av honom efter middagen.....det hamnar mer mat på mig och hans kläder än i hans mun=))


hej hopp

Ovido - Quiz & Flashcards