Alla inlägg under juli 2011

Av Sarabella - 30 juli 2011 08:40

godmorgon världen!


Kl 06.30 gav jag upp..då hade jag blivit väckt först av Jimmy som kom hem från Kullberg, sen av Noah 4 ggr med start kl 03.00 och av Liam 1 gång när han kl 04.15 kom in och sa att han ville titta på film...

Njaaaa, inte riktigt läge för det mitt i natten?


Har drabbats av förkylning nu med..trodde jag skulle klara mej, men icke..Aja det är bara att trycka i sig lite ipren och ha nässprejjet i beredskap så fixar det sig nog?


Ikväll ska jag och min älskade man äta gott på en av Sveriges finaste restauranger!! Det ni!  

 3-rätters med fördrink samt vin till maten rekommenderat av deras egen sommelier. Mumma värre!!




Skulle i förrgår färga utväxten själv hemma då jag såg ut som kom och hjälp mig, med 1 cm mörkt utväxt i det ljusa,ljusa håret..

Stod där och meckade med det, men orkade tillslut inte utan lade det i hela håret vilket resulterade i att jag såg ut som en amerikansk dam på kryssning om ni förstår?? Grå- blå i hela huvvet!!!!!! 


Hade som tur var en mellanblond(?) färg hemma i ett skåp så jag slängde i den med och nu är jag grå/grön istället..hahaha..

Jaja det kunde varit värre?


Hellre grå/grön än blond med mörk utväxt!

Ska beställa tid hos min älskade frisör igen nästa vecka så får hon reda ur problemet.



Nu ska jag hälla i mig lite mera kaffe så man orkar med dagen!!


Hej hej

Av Sarabella - 26 juli 2011 10:18

Ja idag började dagen 06.30 till att börja med.

Då vaknade Noah och jag hämtade in honom till lilla mami och vi låg och mös tills vi somnade igen.. Hann sova en halvtimme innan Limme kom och ville gå upp.

Sagt o gjort..upp och klä på ungarna och sen ner o sätta igång kaffet!!!

Mata Noah och ge Liam frukost sen börjar sommarlov på tvn och då är 20 minuter i köket bara mina  

Kaffe och tidningen är guld på morgonen.


Idag ska jag och Elin Joahnsson till leklandet med kidsen..Ska bli skoj som bara den! Jag har aldrig varit där så det ska bli intressant..Liam kan behöva leka och stimma av sig all energi han har..hahahaha.  


     Jag är så lycklig.....

Nu väntar 2 underbara veckor för mig:

Österlenstripp, bio och middag med min syster, weekend i Malmö med party och shopping hos min älskade Lotta +en massa träffar med underbara vänner och släkt under Jimmys 2 veckors semester!

Ska bli UNDERBART att ha min man hemma hos oss!!   



Nu ska jag lägga på ett kol så jag hinner med att städa lite innan vi ska åka!!


Av Sarabella - 25 juli 2011 08:59

ja nu är alla mina rör Berocca slut, så nu fick jag ge mig på flaskan med Chi-San idag...ve o fasa vad det smakade illa!!! Ulkade i 5 minuter efteråt typ..Men men vad gör man inte för lite extra energi??

Den behöver jag kan jag säga!


Vad annars?

Jo jag funderar på om det VERKLIGEN i ärlighetens namn är så viktigt med underarbetet när man ska måla en trämöbel i obehandlad furu?? Snälla säg nej, det är sjuuuuukt tråkigt! Och jag är så rastlös och helt utan tålamod..Det måste bli klart direkt, helst innan jag börjat  

Det är en garderob som Noah ska ha i sitt rum det handlar om...


Skulle förövrigt behöva en barnledig dag eller två så att man hinner med lite..Svårt när man blir avbruten av de små liven direkt när man börjat?

Men så är livet med småbarn, ett liv dömt att leva i städkaos och osorterad källare tills de börjar skolan kanske?? Hahaha..

Får väl hänga på mig Noah i bärselen och sätta Liam vid tv:n en stund nä jag ska ta mig an gästrummet..

Behöver förövrigt tips på hur jag ska lösa ett litet problem..


Hade en gång i tiden en walk-in-closet.

Ny garderob från IKEA med MASSA hyllplan och en hel låda bara för smycken osv..


Tanken var att jag inte behövde några dörrar på den eftersom det just inte skulle bli en walk in closet då, och jag skulle ju ha sån ordning på grejena där inne..  

Kom på att det inte riktigt var min grej och att jag visst behövde dörrar som kan dölja kaoset i min garderob så vi flyttade helt sonika in garderoben i vårt sovrum, och nu ska vi köpa dörrar till den..hahaha!!


Men för att återgå till tipset jag är på jakt efter: Vi har en garderob i gästrummet där jag förut tyckte vi skulle lyfta bort dörren så att det blev en liten filial liksom i min walk in closet.

Nu när jag inte längre ska använda det rummet som sådan, skulle vi sätta dit dörren igen. Men det var minsann inte lätt, för den var borta..Hahaha vilket ordning man har alltså.


Nu undrar jag om man på nåt vis kan fästa upp ett snyggt tyg eller liknande framför så att man på ett smidigt sätt kan komma åt grejena??

Hur??


Jaja jag får fundera och under tiden besöka Panduros hemsida i jakt på tyget i fråga.


Må väl och ta hand om varann.

Av Sarabella - 24 juli 2011 19:05

Ja igår kollade vi på filmen 127 timmar..mycket bra film måste jag säga! Vilken panik man kände emellanåt..

Fy fasen att hamna i en sån situation, (fast risken att fru Blixt hamnar i en sån är obefintlig) det ligger inte i min natur att klättra runt i trånga skrymslen..hahahah.. Se den! Mycket bra som sagt..


Vad har annars hänt??

Lite av varje..i fredags var vi hos svärmor o svärfar för svägerska med man o barn var där! Trevligt som alltid att träffas!


På kvällen tog vi det bara lugnt och förberedde Liams saker som han  skulle ha med på lördagens utflykt med sin morfar och hans särbo Kerstin och så Limmes kusin, Lucas.

De skulle till Ölandsdjurpark och Liam var sååå spänd!!

Han bara sprang ut o slängde sig i morfars famn när han hämtade honom 


De hade haft det jättebra , men morfar och Kerstin var trötta! Inte så konstigt när man har att göra med två energiknippen en hel dag??!


Idag har vi varit hos min syster Anna med familj och fikat och pratat massor!! Alltid så trevligt!

Sen har vi förövrigt fixat o donat här hemma...det behövs ibland.


Idag har Liam fått in sin tv på rummet! Han blev överlycklig!

Det blev hans föräldrar med, så att man slipper se Djungelboken, Dinosaurietåget och allt annat han vill se, hela tiden.  

Han är inne i en tv-period just för tillfället lille Liam.

Han fick även peka ut vart han ville ha sina självlysande stjärnor uppsatta och det tyckte han var hur kul som helst!!




Nu ska jag slänga mig i soffan och glo på nån bra film o hoppas att Liam stannar i sitt rum och inte står i trappan och pratar till 21.00  som han gjorde igår..


Han gör det bara när jag är hemma och inblandad i själva nattningsproceduren...? När Jimmy lägger honom själv stannar han i sängen o somnar direkt..

Han har redan nu sin lilla mamma kring lillfingret kanske?? Neeeeej då..inte mig inte.. Här är det mamma som bestämmer i detta huset!! Hahaha..man kan ju tro i alla fall..

Av Sarabella - 22 juli 2011 09:14

Vilket jädra oväder det var igår när man skulle krypa ner för natten!!

Sprang som en dåre o ryckte ut sladdar o grejer..Har fått för mig att åskan verkligen kommer att slå ner i huset så det gäller att ligga steget före.. 


Igår var jag och ungarna hos Elin i Backaryd. Så mysigt så!

Åt lunch, fikade, barnen lekte och vi mammor fikade lite till och pratade massos om massor...

Barnen fick rida en runda på hästarna och Liam var överlycklig!

Det gick riktigt bra!


På kvällen var jag och hälsade på min mamma som ligger på Thorax-avdelningen i Karlskrona.

Inga muntra besked direkt, då det har visat sig att mamma har en hjärtsjukdom som är till 50% ärftlig. 


Inte jättekul, så nu måste alla vi barn in och ta ultraljud på våra hjärtan..

Statisktiskt sett blir det ju att 2 av oss 4 har sjukdomen..Hoppas verkligen inte!!


Har haft hjärtklappning hela natten och bara legat och tänkt på en massa..

Jag är inte rädd för döden men jag vill finnas för mina barn!!! Det är den tanken som skrämmer en mest av allt, att man ska dö ifrån dem..

 Mina allt  


Men än ska man inte måla fan på väggen, vi vet ju inte ännu, men som sagt, oroa sig det gör man ju i alla fall.

Mamma hade tur som kom in när hon gjorde..det kunde slutat väldigt illa allt detta. Men nu mår hon bättre, de har fått ordning på värdena och puls o blodtryck så hon ska ev få komma hem idag, och ska ev börja jobba på måndag! Hon längtar tillbaka till jobbet och vill komma igång igen såfort som möjligt.

Vi satt och kollade på klipp i min mobil igår när jag hälsade på..Hipp Hipp och kuratorn..Vi skrattade så att hela sängen hoppade..  


När jag kom hem kollade vi på Sommarpratarna på tv:n och fällde en och annan tår när de berättade om sina livsöden..Stieg Larssons sambo Eva Gabrielsson, Annika Östberg, Paulo Roberto, Magdalen Graaf och en pastor vid namn Thomas Sjödin.

Alla hade väldigt gripande berättelser och det är ett mycket bra program att titta på  .


Nu har jag klickat hem lite till kläder från H&M..behöver fylla på lite i garderoben nu tycker jag allt. Höstkläder är så jädra kul att handla!! Allt är så snyggt och årets H&M katalog var ju helt sinnessjuk! SÅ mycket fint som aldrig förr!  



Nej nu ska jag ta tag i mitt hem medan Limme kollar på sommalov o Noen sover..sen blir det en runda till stan o handla present och sen hem o vänta på älsklingen.

Får se vad kvällen har att erbjuda oss??


Av Sarabella - 20 juli 2011 09:28

Idag röjjer jag i källaren inför kommande loppis..Måste sälja av en himla massa av Noahs kläder han växt ur samt de kläder som Liam använt och slitit ur så att Noah inte ska använda dem sen..

Ett x antal kartonger kan jag säga..


Har tagit en liten paus nu o ätit 2 mackor och druckit en kopp kaffe...

Passade på att beställa lite smink med på nätet..underbart att med ett knapptryck kunna beställa det man behöver o slippa springa runt i affärer osv..det var kul innan men inte längre med en liten kille i 3 årstrotsens värsta fas..(får vi hoppas att det är )



Hej hej

Av Sarabella - 19 juli 2011 19:44

Sådär ja...nu var dushen avklarad..har nog aldrig längtat efter en dusch så mycket som idag!


Har tillbringat dagen hos mina morföräldrar   och klippt gräs, solat, fikat, pratat m.m och gräsklippningen gjorde mig sjukt svettig!

Och lite solbränd..  


Idag gjorde jag kokt torsk med nypotatis och pepparotssås till middag och det föll familjen i smaken..

Annars har dagen bjudit på besök av Filip och nu precis min svärmor o svärfar.


Nu tv, och sen sängen för en rolig städdag hemma i residenset väntar fru Blixt imån förmiddag..Kul?? Nej men ack så nödvändigt!

Av Sarabella - 19 juli 2011 08:53


               

  Lille Filip Och Limme tar igen sig lite...

 

  Världens finaste Atlas!!







Underbara Samuel!

Ovido - Quiz & Flashcards