Alla inlägg under september 2009

Av Sarabella - 30 september 2009 11:14

Grattis till våra kära vänner Eric och Fia som har fått en liten Olivia!! Och Elvira har blivit storasyster!!

Jimmy och Liam har varit och köpt present idag! Längtar efter att få träffa nytillskottet i familjen Rosenkvist/Abramsson! Fast det får vänta tills jag är frisk igen!


Jaha då börjar fridagarna idag då och jag är förkyld..

Jag skulle ha jobbat natten till inatt men igår var jag jätterisig...hade feber osv..så jag steg upp 16.00 och la mej igen 21.00 och sov hela natten fram till 11.00 idag!

Men nu känner jag mej bättre..det är bara halsen som spökar...låter som en jäkla kråka när jag pratar...om jag inte pratar med jätteljus stämma för då går det bra*hihi*


Nu inväntar jag Sussi som ska komma och äta smörgås med mej....hon är oxå förkyld så vi kan smitta varandra...


Hej!!


Av Sarabella - 28 september 2009 14:50

Jaha...då var det dags igen då...dagen började med uppstigning 08.00 för avfärd mot dagis och Liams inskolning! Det gick jättebra!! Han lekte med de andra barnen redan idag! Och fröken tyckte så mycket om han redan! =)) Roligt.


När vi åkte därifrån körde vi ut och skulle titta på Sussis och Patriks tilltänkta hus..Jag hade fått för mig att de var grannhuset de menade, men jimmy visade vilket det var.

När vi åkte hemmåt börjde jag må riktigt illa...har vatt förkyld i 2 dagar och fått ont i halsen idag..

Vid Alfa Laval fick Jimmy stanna ekipaget så att jag fick luta mej ut...men det blidde inget*hehe*

Väntade tills jag kom hem istället...


Sen la jag mej på soffan 1 timme medan limme sov...så  typiskt..ska ju jobba 2 nätter till! Har inte RÅD att vara hemma!!

Vi får se hur jag mår sen..kanske har man fått den fruktade A H1N1?? Alltså SVININFLUENSAN??!! *hoppas inte*

Jaja....det får tiden utvisa...nu ska jagförsöka laga till lite mat...sen blir det the bed för min del och sovtajm till 20.00 sen får jag se hur jag mår då..


Igår morse fick jag nybakta scones och kaffe när jag vaknade..det hade min duktiga sambo fixat till mej o limme! *var bara tvungen att skryta lite*


Nu är det kotlett med äppel och lök i gräddsås som står på menyn..med ris tyvärr..potatisen var slut..

Ikväll är det Svenska Hollywood fruar på tv3! Missa inte!! I like!


Viktig information! Kopiera och sprid ut!


Nu finns ett telefonnummer du kan ringa om du är ute och går på kvällar/nätter och vill ha sällskap i luren medan man går. Man talar om var man är och vart man ska och så har man linjen öppen medans man går och om något skulle hända så ser personen i andra änden till, som följer dig på en karta, att du får omedelbar hjälp. Vidarebefodra det här meddelandet till alla tjejer du känner, och knappa in detta nummer på din mobil: Tel. Nattknappen, polisens jourtelefon, 08-50446666

Av Sarabella - 27 september 2009 12:11

Det känns som om det enda man gör är att: åka till jobbet, jobba, äta, åka hem från jobbet, sova, åka till jobbet, jobba, äta...osv, osv..

Om jag hade vilat när jag behövde så känns det som om jag aldrig får träffa liam!!

Imån ska jag jobba natten och hade behövt sova på morgonen, men jag vill ju följa med på Liams första dagisdag på att sova det får jag göra en annan dag...typ onsdag*ha,ha* då är jag ledig i 4 dagar!!

Men man får slita för de 4 fridagarna...igår var det stressigt på jobbet..Jag är på ett nytt ställe på jobbet, där allt går med en jävla hastighet...sen har jag bara fått sammanlagt 3 dagars upplärning när man ska ha 14..Så nu ska man kunna allt som en ordinarie kan, annars lägger man ju över en massa på den andra man jobbar med..


Jaja vad har hänt sen sist??

Jag har äntligen tagit tag i detta med min nacke/rygg.. Jag är ju inte den som gnäller men nu tyckte jag att det fick vara nock!!

Jag har inte kunnat sätta ner hakan mot bröstet på typ 1 år..men nu kan jag!!!!

Var på företagshälsovården och fick remiss till en naprapat här i ronneby...Gud vilken kompetent och trevlig människa!!Skrattande

Jag fick förklara lite min nackes och ryggs historia*haha* med allt från fall från scen på fyllan till avåkning med bil m.m och hon kom fram till att hon måste kolla upp detta noga, men först måste hon lösa upp eventuella spänningar...

Och när jag satte mej på britsen och hon kände på nacken sa hon bara: OJ! Hur har du bara kunnat gå runt med detta?? Jag har inte känt nån så spänd på jättelänge!

Jag frågade om hon tyckte det var lite löjligt att jag kom eftersom att många människor är ju spända men hon sa att det var jag verkligen inte utan hon förstod det verkligen...hon hade patienter som inte var hälften så spända som hon behandlade.. Så det kändes bra.

Jag ska gå på behandling ett antal gånger nu innan hon ens kan börja kolla på nacken eftersom det var många "lager" av spänningar som hon var tvungen att arbeta sig igenom först..*hoppas det blir bra snart*


Idag är det ett eftermiddagspass som väntar...Jimmy och Limme ska på middag hos Jimmys mamma och Mats medan jag jobbar....suger ganska hårt...


Jag ska snart klippa mej igen!! Har hittat världens snyggadet frilla! Den är jättekort på sidorna med typ lite mohikan! Hoppas jag vågar bara...

Ska se när Linnea har tid att kapa håret..


Nu ska jag gå och dona mej lite innan jobbet väntar..


Ska försöka hinna och orka uppdatera bloggen lite oftare...har fått liiiite klagomål från folk som jag inte ens känner som tydligen är väldigt intresserade av vad som händer i mitt liv??!!Ganska kul!!


Av Sarabella - 18 september 2009 14:08

sen är jag ledig 4 dagar!!! Så j*vla sköööööööönt!


Idag har jag varit hod barnmorskan vid 10 och besöket tog hela 4 minuter....yeahh..

Efter det gick jag till bibblan och efter ca 20 minuter kom Jimmy och Limme som hade gått från Kallinge.

Vi gick en sväng på stan och handlade lite smått o gott: Födelsedagspresent till Liams kusin Gabriel, thai-efterrätts-frukt på Thaibutiken *i like that store* , ett garnnystan till liam blivande raggisar, + ett gäng munkar!! *mums*

bvar även på banken och la om ett lån till mycket, mycket förmånlig ränta *I like*

Köpte en bukett med jättefina Dalior till mormor och morfar och åkte vi dit och fikade lite....Sen bar det av hemmåt eftersom Jimmy skulle träna med Kullberg..

Nu sover Liam lite så jag har lite tid att sitta här vid datan och dega...

Sen ska det lagas mat och vid 5 tiden drar jag mej tillbaka tillsammans med mina älskade ÖRONPROPPAR in i sovrummet och kan förhoppningsvis sova 1 timme eller 2 innan nattens pass väntar..

Fasen vad jag skrattade igår på jobbet...det är en man där som är för jävla rolig alltså!!Det är sånt som får en att palla med..

Nu ska jag äta lite godis tror jag..


Ha det gott alla goa glada människor. Ni sura behöver inte ta åt er *haha*

Av Sarabella - 17 september 2009 11:09

Ja nu har man börjat jobba med...fy fasen säger jag bara..vilken omställning..


Saknar Liam som fasen på dagarna!!!!!!!!Gråter


Natten efter Liams födelsedag fick han ju höstblåsor vilket gjorde att varken han eller vi sov speciellt många timmar de kommande 3 dygnen...Och vad ska sara göra då?? Jo börja jobba..........förmiddag vilket innebär uppgång 04.45

Och sen ha en el skiftrunda väntandes oxå med 6 arbetsdagar...Skrikandes

Om jag skulle säga att jag varit trött skulle det vara i underkant..jag har varit helt slut!

Har man inte arbetet på 1 år och 2 månader så ÄR det en stor omställning att börja arbeta igen..men det fattar inte alla tyvärr.

Jag har börjat på en ny maskin, med nya arbetskamrater och det är faktiskt ganska jobbigt bara det..jag var ju van vid min gamla maskin och de arbetskollegerna man hade där.

Men detta ska gå bra, alla(nästan i alla fall) är mycket trevliga och vänliga och det är ju alltid kul att lära sig nya saker vad det än innebär...

Nu idag ska jag jobba andra eftermiddagen så efter det är det (bara) 2 nätter kvar sen är jag ledig i 4 dagar!!!!

Jimmy är pappaledig och det funkar hur bra som helst....han städar, lagar mat ät med limme på öppnaförskolan..Och jag min slitvarg som patrik uttryckte sig*haha* arbetar för brödfödan i det jämnställda sverige...hahahahahahahaha..

Jag tycker att man skulle få vara hemma med sina små om man ville som det var på 50talet..att man ska få VÄLJA själv..

Jag menar även om man skulle få någon form av "hemmafrupeng" så hade de sju känat på att det inte blir lika många barn på dagis osv..

Nu menar jag inte att alla kvinnor ska bli hemmafruar utan att det ska vara en MÖJLIGHETR under en PERIOD i livet, dvs när en små barn växer upp..


Exempel: nu när jag jobbar eftermiddag...limme går upp 07.00, lägger sig vid 11 för att sova middag..

Jag går upp 09.00 så jag hinner bara träffa honom 2 timmar dessa dagarna...det är fan inte lätt!!!

Nu undrar folk varför jag då inte går upp tidigare?? Jo, därför att man måste sova de timmar man behöver för att fungera, annars kan man inte sköta sitt jobb eller vara en bra mamma/sambo om man ständigt är trött..

Igår var en sån dag...Jimmy väckte mej 09.15...jag hade sovit sen 23.30 kvällen innan men var SJUKT trött fortfarande pga all sömbrist nätterna innan...

Jag började stortjuta!!     Stabilt??     Nej inte direkt...så idag fick jag sova till jag vaknade *skratt* och allt känns mycket bättre...men min lille älskling sover middag nu...



Igår var sussi här och fikade lite..pratade om en massa som vanligt...de har hittat ett fint ställe som de ska köpa nu om allt går i lås*hoppas* Det skulle passa dem som handen i handsken!


Nu ska jag hoppa in i duschen och sen titta lite på tv, innan mitt hjärta förhoppningsvis ska vakna från middagsluren innan jag går till jobbet. Annars väcker jag honom *ler*..



Heeeeej!!

Av Sarabella - 13 september 2009 17:06

Ja nu har vi firat Liam i dagarna 4!

Vi började i torsdags som var Liams födelsedag  med att fira honom på morgonen! Vi väckte den stackarn med sång, jag och jimmy! Han blev smått chockad först, sen bara skrattade han min lilla gullunge..

På eftermiddagen kom min mormor och morfar kl 16.00 och vid 18.. kom min mamma, pappa mina bröder med respektive och johan och Veronica..

Upptäckte att liam hade några små utslag på benet på kvällen och på freagden gick vi till BVC där vi fick reda på att det var något som hette shöstblåsor...Det är inte mer smittsamt än en förkylning och barnen får gå på dagis när de har dem..Man får dem i munnen, på fötter och händer.

Liam har haft gansla ont i sin mun har det verkat som men han har ändå varit pigg och glad och det verkar som om han har uppskattat kalasgästena väldigt mycket!!!

På fredag eftermiddag kom Jimmys pappa, annica och jimmys bror niklas för att fira limme och på kvällen var vi bjudna på "Halv 8 hos" Sussi och Patrik...Skitagod mat!! 3 rätters minsann. Limme var hos pappa och mamma undre tiden..

På lördagen var det barnkalas för hela slanten! Jag hörde av mej till alla angående att Liam hade höstblåsorna, och att de fick göra som de ville..alla utom en kom!! Det var jätteroligt, barnen lekte för fullt och kröp runt som små galningar..och fikade massor!!!!

På kvällen var det inflyttningsfest hos lillan o marie och vi åkte dit, Jag jimmy, liam, erik, fia och elvira....jag och limme stannade bara 1,5 timmar men vi hann ändå med att äta en supergod smörgåstårta..

Sen åkte jag och limme hem och tog ett varmt bad!!! Supermysigt!!

Sen lade han sej och jag tittade på tv...


Idag har jag varit hos mamma och på loppis där jag fyndade till limme:


*en jättefin nästan ny vinterjacka

* 2 pyjamasar

*2 byxor

* 1 stickad jättefin tröja från h&m

*1 ny body

*en bok om bröllop tim  mig själv..

allt detta för 70 spänn!


Nu har precis michael (limmes morfar)o kerstin och karin (limmes farmor) gått hem..de har varit och firat honom..

Han har fått såååå mycket fint..här är ett axplock:

*pengar (mycket)

*svart bobbycar

*ficherprice leksaker 6 stycket jättefina

*kläder fodrat regnställ, pyjamas, body, byxor, tröjor m.m

*micky spis + gryta

*böcker

*personlig bok om liam på äventyr på bondgård

*spargris

*grind till trappan m.m


Ikväll blir det pizza med jonna och anders...sussi och patrik ska med vara med men de hade redan ätit tydligen...


Imån börjar allvaret.................jag börjar jobba...fy fan..känns motigt efter mer än 1 år hemma..Kommer sakna liam som fan när jag är på jobbet!!!!


Nu ska jag gå och gosa med mitt hjärtegull!


Hej!


Av Sarabella - 9 september 2009 11:44

är vädret idag!

Skönt att slippa regn och rusk så länge det går...Skrattande


Har legat hela natten och tänkt på alltsom måste göras nu innan jag böjar jobba....Rynkar på näsan

Sånt som man måste ha fixat men helst inte vill hålla på med när man jobbar...konstigt, jag sa när liam föddes att om man gör lite varje dag, eller åtminstone 1 dag i veckan så slipper man sånna stora projekt som måste fixas i panik...men så blev det inte..


Utan nu står jag här....4 dagar tills jag börjar jobba: storarummet ska städas ur och rensas på bråte och möbler som ej används och göras klart inför renovering i höst(vi ska flytta in tv rummet i det rummet istället så att det används och inte bara står tomt), källaren ska städas ut ordentligt, barnkläder ska sorteras, liams garderob ska målas, 80 bullar ska bakas, tårtor ska bakas och uppe på detta ska den dagliga rulleansen skötas...ska jag kanske sänka kraven liiiiite??

Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete i och för sig..


Nu väntar jag på sussi som ska komma å äta lunch..liam vilar middag och jag har dammuigit hela nedervåningen samt letat överallt efter mina nycklar till jobbet, som kan vara ganska bra att ha på måndag...annars blir det inte lätt...


I eftermiddag kommer sandra redin!!!! Så mysigt..hon ska dricka lite kaffe och lämna liams födelsedagspresent, ska eventuellt ta liam och atlas å gå en sväng med i det fina vädret.

Ikväll blir det bullbak för hela slanten!!

Och imån på Liams 1 årsdag ska vi eventulellt till IKEA på förmiddagen innan de första kalasgästena anländer 16.00

Nu ska jag gå å starta kaffebryggaren så det är klart när hemkunskapsfröken susann kommer!!! Hihi...


Hej hopp!!

Ovido - Quiz & Flashcards