Alla inlägg under december 2013

Av Sarabella - 29 december 2013 12:20

Gode gud, det känns att det har varit mycket den senaste tiden, tentor, födelsedagskalas, middagar, julaftonsfirande (hemma hos oss) fika träffar, pluggande och så ska man hinna med att bara vara med...

 

Men jag har tagit igen mej..2 av dessa "lediga dagar" har jag sovit 13 timmar i sträck utan att vakna...behövdes tydligen massor av sömn..


I förrgår hade jag en så sjuk huvudvärk på kvällen att det var otroligt...och händerna darrade som asplöv? Läkaren sa ju att det kunde komma att bli så men trodde inte att det skulle komma så här snabbt?

Har ju varit lite darrig innan med, men har nog trängt bort det ända tills nu då det verkligen inte gicka att förtränga..

Tur man har att göra så att man inte sitter och tycker synd om sig själv för det hjälper inte någon.


Vad har annars hänt? Jo vi har ju äntligen gjort slag i saken o inhandlat en ny mer bränslesnål bil till lilla pendlaren i familjen *mig*..Så nu åker jag snyggt, billigt o bekvämt till skolan    En Toyota Avensis Diesel -2013 blev det, en vit,



Idag ska vi till min älskade vän Sandra som det var alldeles förlängesen vi träffade nu...längtar så!


Hoppas ni har en bra dag allesammans!

Av Sarabella - 22 december 2013 19:25

Jag säger bara Oh my god vilken vecka som ligger bakom oss nu........tentaskrivande hela veckan, skola och redovisning på torsdagen, tentaskrivande på fredagen från 9-15.30, efter att ha stigit upp klockan 06.00 för att fira vår fina 3 åring! Så stor han blivit nu och så glad han blev för sina presenter!


Fredag kl: 15.35 Sara smäller igen laptopen, rusar upp och byter om, raggarduschar (tvättar under armarna med våtservett i full panik) på med deo, nya kläder, läppstift rouge och mascara, ner igen.

På med kaffet, fram med biskvierna: pling plong, första gästerna anländer........ och sen rullade det på med kalas kvällen lång för lille Noah.

Kl 21.15 har jag och Jimmy gått och lagt oss o nån minut senare sover vi ...hahaha. Nååååågot lite stirriga och trötta kan man säga..


I går var Limme på kalas hos Elvira och här hemma kom Limme och Noahs kusiner från Hallabro för att fira lillkillen...

 

Kvällen spenderades med inspelade avsnitt av Morden i Sandhamn och Johan Falk ;kodnamn Lisa. Och så ca 1 kg lösgodis!

Käkarna gick som lärkvingar på mig under 3 timmar och jag hade så ont i käkmusklerna efter allt idisslande på godiset sen   


Idag har jag och barnen varit på stan tillsammans med min lillebror Marcus, hans sambo Sandra och fasters goding Oscar..fikade på contan och gick i affärer. Sen åkte vi hem en stund innan min syster med familj kom hem till oss,  för att vi skulle åka tillsammans och möta upp pappa och hans sambo + hennes familj och äta middag ute ihop...matkoma är det minsta man kan säga att man har nu.

 

 

Nu sover barnen, Jimmy är i garaget och håller på med sin äääääääälskade Buick, och jag, ja jag ska lägga mej raklång i soffan, titta på tv och ladda inför morgondagen.

Av Sarabella - 15 december 2013 12:03

I tisdags var jag och Jimmy i Lund för att prata med överläkaren på Neurokirurgen..nervöst som fasen var det men herregud vilken bra läkare!

Han var helt fantastisk, tog sig tid och berättade och visade bilderna så att vi verkligen skulle förstå.


Hans utlåtande blev att:

Jag har en försträngning i kanalen mellan ventrikeln och där det ska rinna ut, den är nästan helt igensatt.

Ibland kan det vara medfött, men det som tyder på att så inte är fallet är den huvudvärksattack jag fick efter att ha hostat till stenhårt för några veckor sedan..

Han trodde att i den hostattcken täpptes kanalen till helt fullständigt för en stund och det var det som orsakade den hemska smärtan jag hade i ca 1 dygn...

 

Han förelsog operation och det kommer ske via ett hål de gör i huvudet och går in med en kamera samt nån form av verktyg som ska ta hål på en hinna en bit ifrån den förträngda kanalen (de vill helst inte vara i det området vid den smala kanalen och speka eftersom det sitter en massa stora blodkärl där).

 

Han nämnde oxå i början av samtalet att om man drabbas av detta i vuxen ålder (att kanalen blir igensatt) är det oftast en tumör.......och just DÄR stannade mitt hjärta en sekund och jag blev alldeles yr.....

 

MEN sa han, vi har gjort MR på dig med kontrast och hade den varit elakartad hade den tagit upp kontrastvätska och synst på röntgen, och det gör den ju INTE så det behöver du inte oroa dig för.

Phhhuuu..skönt.

Där får man än en gång en tankeställare om att det kan alltid vara värre.


Jag kommer att bli kallad nu inom kort, men först ska vi ha en telefontid där vi ska prata om det sista innan det är dax.

Känns både bra och dåligt, klart att det inte är kul att de ska in o rota i skallen på en men å andra sidan så vill jag ju inte drabbas av inkontinens, alzeimer och parkinsson heller. Så då är det ett självklart val för mig, vilken tur att vi bor i landets Sverige med denna sjukvård vi har tillgång till.

Av Sarabella - 9 december 2013 17:02

Idag har det varit en relativt lugn dag.....pluggande på förmiddagen och sen en kaffepaus hos Fia innan jag körde hem och fortsatte plugga en stund till..sen hämtade jag mina små hjärtan på dagis och hem o lagade mat: Egen currysås, kyckling och ris. MUUUUUMS!!


Alldeles strax kommer min kusin Jocke, hans Sara och deras lille Theo på fikabesök! Så mysigt så! 


Ikväll ska jag bara slappa i soffan och lägga mig tidigt...

Tankarna snurrar i huvudet inför besöket i Lund imorgon.

Jag både längtar efter en åtgärd sasmtidigt som jag såklart hade velat slippa allt detta..

Men å andra sidan, nu har jag haft ont i huvudet konstant i 10 år så det ska bli skönt att slippa det.

Vilken energi jag kommer få sedan!!!!!......hoppas kan man ju alltid   

 

Ha en trevlig kväll. Det ska jag ha!

Av Sarabella - 7 december 2013 08:23

Ja då var det helg igen..igår var det inte roligt att heta Sara..Tentamen på forskningsmetodik stod på schemat, låter lika enkelt som det är...hahaha. OMG blir det inte omtenta denna gången så klarar jag nog fasen allt vad skolan har att erbjuda..  


Idag ska vi på simskoleavslutning med Liam och sen julkul i Bergslagen!

 Mysigt att gå i Ronnebys riktigt gamla kvarter och bara ta in hela den mysiga julatmosfären!  

 


Ha en härlig helg!

Av Sarabella - 4 december 2013 10:12

Ibland blir man bara trött, så trött..

Det är mörkt ute hela dagarna, fantasin över vad man ska ha till middag även denna dag är som bortblåst, huvudet värker och illamåendet ligger som en blöt filt över mig emmelanåt.

 

Människor som betyder väldigt mycket för mig är sjuka, människor i min omgivning har till min besvikelse (och även lättnad till viss del på något lustigt vis) visat sitt rätta jag.

Planerna inför en eventuell utlandssemester med familjen har fått läggas på is i och med att jag inte vet när operationen blir av..

 

Andra gnäller om allt och inget och om att allt är sååååååå jobbigt och det är så jädra synd om dem, varför ska allt drabba just dem??!!

Ja det kan man ju undra, det har jag oxå undrat många gånger men kommit fram till att det ältandet leder absolut ingen vart. 

 

Man har två val:: Antingen kan man gräva ner sig i allt....tycka att allt är jobbigt och att det är sååååå synd om en.....

 Jag hoppas att andra med kan ta efter mig i det avseende att jag ska försöka se saker från den ljusa sidan.

Det är mörkt och trist ute; jag tänder ljus och äter pepparkakor med barnen på golvet framför tv:n på en filt, massa mys!

Jag åker till skolan i min lilla Golf med kaffekoppen laddad, genom ett grått o trist Blekinge o Skåne, (förbi åkrar som stinker bajs), för att i skolan får jag träffa alla underbara, härliga klasskompisar som ger så mycket positiv energi och så får jag lära mig massor av saker jag kommer ha nyttan av i resten av livet o i min framtida karriär.

 

Jag åker till mina gamla släktingar med ett leende och en stor glädje över att jag har möljigheten att få träffa dem ännu flera dagar, månader och år till! Min glädje smittar kanske av sig så att de får skratta och ha roligt istället för att se att jag går runt och är så leden över att det är som det är, det gör ju ingenting bättre??!! 

 

Alla människor har ett val, och att inte välja: Det är OCKSÅ ett val man gör.

 

Energitjuvar är ett stort NEJ i mitt liv, från och med nu och för all framtid. 

Av Sarabella - 2 december 2013 09:55

Ja denna helgen har gått väldigt snsbbt tycker jag.

 

Kan vara för att vi har varit igång från fredag eftermiddag till söndag kväll nonstop.

 

Men bara med trevliga och roliga saker så då gör det ju inget att man har fullt upp.

 

I fredags eftermiddag kom lille Theo hit, mitt lillla kusinbarn, snart ett år gammal.

 

Han skulle stanna hos oss till lördag eftersom hans mamma o pappa skulle på julbord.

Vi hade det så mysigt så!


 

Och herregud vad man glömmer fort hur det är att ha så små barn i huset.

Inga prydnadssaker under en höjd av 1 meter och sen att de sover 2 gånger varje dag på dagen?

Kändes som om man hade hur mycket tid som helst över.

Passade på att putsa fgönster medan Theo sov.

 

Rätt var det var ringde Ida och frågade om Liam ville hänga med till Leklandet o lika med Alwin??

Det ville han såklart, han blev så glad så glad!

De hade även varit på Mc Donalds till Liams stora lycka och hela familjen Palmqvist stannade kvar på en låååång trevlig fika när de kom tillbaka.

 

 

 

 

I går var vi ute hos Patrik och fikade, han hade gjort supergoda lussekatter som vi åt med glädje!

 

På kvällen fick vi fikabesök av min lillebror Marcus, Sandra o lille Oscar. Svärmor och Mats kom oxå inom en sväng.

 

Idag sitter jag o väntar med spänning på resultatet från hemtentan som ska publiceras under dagen...går typ in var 5:e minut för att kolla...Kan inte plugga på nåt nytt innan jag vet hur det gick på denna. Håll tummarna!!

 

 

 

 

Idag är det faste-dag för mig då jag numer kör på 5:2 dieten. Fast förra veckan blev det viss 6:1 dieten...hihihi. Så var det med den karaktären. 

Ovido - Quiz & Flashcards