Alla inlägg under november 2010

Av Sarabella - 30 november 2010 16:04

Jaha då var det tisdag igen då..


Idag gick Liam till dagis som planerat då han varit feberfri sen i söndags eftermiddag.

Roligt tyckte han det skulle bli..måla och leka med bilar skulle han göra sa han sötisen.

Kl 11.30 ringer telefonen och jag svarar och får veta att Liam är så hängig och har 37,9 graders feber och är så himla varm.

Så det är bara att åka och hämta honom..I förra veckan fick jag hämta 2 gånger varav den ena då han verkligen var sjuk och fick vara hemma onsdag och torsdag sen gick han bara halva dagen på fredagen.

Idag när jag kom till dagis för att hämta,möttes jag av en liten kille som satt o åt middag och när jag sen skulle klä på honom fick jag jaga ifatt honom..Han sprang som en vilding =)).

Väl hemma sprang han ifrån mig ut i snön på tomten och hann runt halva huset innan jag hann ikapp honom!! Som han plumsade fram i midjedjup snö..

Kommer in och tempar honom direkt..37,5 blev resultatet..Efter 1 timme hade han 37,2 grader.

Och verkar som sagt inte sjuk..men inget dagis imån för han måste ju vara hemma 1 feberfri dag..

Konstigt att tempen kan skifta så snabbt? Vad är egentligen normal temp?  Jag brukar ligga på 36,7 när jag är frisk men limme brukar aldrig ha under 37,2?

Hoppas nu bebben tittar ut snart för jag kan inte hålla jämna steg med en überpigg Liam här hemma.



Nu har jag krängt pulvermos(valde det själv, älskar pulvermos) hihi och falukorv...Samt sån där pannkaka från Billys med choklad man värmer i mikron..den är supergod!

Lite julmust och choklad med sen var man på banan igen..

Väntar på Jimmy som blir sen från jobbet idag...Kommer nog inte förrän tidigast 17.20..stackarn..Så långa dagar som han jobbar.

Nu rullar Pippi på tv:n och jag funderar på att baka lite..saffransbullarna med vit chokladfyllning får det bli isåfall..mums.


Sen ska jag handla lite och senare dyka ner i soffan där jag stannar till läggdags med min lille Limme.  

Av Sarabella - 29 november 2010 21:16

Servera inte Gevalia utan Löfbergs Lila..hahaha..med en liten panacotta till. Min lilla pappa    kom förbi på ett spontanbesök nu ikväll. Alltid lika trevligt!  


Sitter nu här och är uberpigg..jädrans att jag aldrig lär mig att inte dricka kaffe så sent! Kan ju inte sova sen då..

Men men, ingen större skillnad från andra nätter..  


Imån är det dagis igen för lille Limme. Han har ju som sagt varit feberfri hela dagen idag och så fruktansvärt pigg!!

Tur att min mamma var här en stund idag och avlastade mej ett slag så att jag kunde få duscha av min svullna kropp i fred och hämta andan lite..  


Gjorde ett misstag innan idag...bad limme gapa och stack in fingret för att känna om det var en till tand på g allra längst in..skulle med facit i hand inte gjort det..Resulterade i ett fint hack i min ny-manikyrerade nagel..hehe..

Ont som s*tan gjorde det med..men va fasen..är huvudet dumt får kroppen lida och så är det med det.

Tur är i alla fall att Limme inte biter andra barn och så..hade ju inte varit kul att få höra om han bitit något annat stackars barn på dagis..Han blir biten istället stackarn.


Nu ska jag glo lite på tv sen ev plocka med den förbenade disken..


Natti natt


Av Sarabella - 29 november 2010 15:29

det var ju TRÅKIGT hurra..


Nej snö är väl fint men kan det aldrig vara lagom lixom?

Hade det inte varit för alla som måste köra bil oavsett väder så hade det fått snöa hur mycket som helst..

Men nu när ens man arbetar som lastilschaufför och kör med den gamle harven (golfen) till jobbet oroar jag mig hela dagarna!!


Ja vad har hänt sen sist?? Limme har varit sjuk stackarn...feber i fredags, lördags och igår..Hade en hemsk febertopp i lördagskväll..39.6 , 1,5 timme efter febernedsättande..Men efter en supp alvedon fick vi fart på honom igen så att han kunde äta och dricka lite..Han åt nog fasen ett halvt rör Pringels..hihi..


I helgen har jag sovit massor!! Såfort jag bara haft tillfälle så har jag sovit! Så himla mysigt att vila middag med sötnosen Liam ju.


Jag har tappat hoppet nu om att föda tidigare än beräknat datum...det är säkerligen eftersom alla jag varit i kontakt med under denna graviditet, läkare och olika barnmorskor har sagt att jag ska förbereda mig på att få lite förtidigt..kommer säkert gå över bara för det..

Skönt  att man har lilla tillväxtkurvan färskt i minnet...det ska ju tydligen inte vara nån liten bebbe där inne.


Igår var jag och min mamma på julskyltningen...vilken skit det är. Man går dit med hoppet om att det skulle vara bättre detta året kanske?? Men icke sa nicke..

Ett par stånd där ALLA säljer glögg, korv och pepparkakor...
Handlade lite artiklar på KICKS innan jag åkte till Konsum för att handla.



 Idag ska vi bara hålla oss inne tror jag.

Iofs har ju Liam varit mycket pigg och feberfri hela dagen så kanske ska vi ut en sväng med pulkan?

Om inte annat så kanske en liten promenad kan få fart på förloppet??

Får väl tälta utanför sjukhuset om detta vädret ska fortsätta så dåligt som de tydligen underhåller E22:an med skottningen. Vill ju inte behöva föda i bilen  lixom.


Inväntar nu min älskade som ska få kyckling med ris och sås till middag idag. Sen skulle han skotta sa han..
En sak är säker, jag vet en som skrattar för varje flinga som faller; min pappa som detta år införskaffat sig en snöslunga.  


Av Sarabella - 25 november 2010 20:49

Jaha då var snart denna dagen med passerad utan någon bebbe som vill titta ut..

Börjar bli smått galen och uppgiven nu då jag bara går och väntar och väntar och väntar och väntar.


Stackars Limme fick feber på dagis igår så jag fick hämta honom..men väl hemma for han runt som ett yrväder och på kvällen var det ingen feber kvar.


Jag var hos läkaren då jag fått karpaltunnelsyndrom, och fick rådet att istället för att gå till sjukgymnast nu när förlossningen är så nära föreståend (yeah..right??!!) så skulle jag linda handlederna med gasbindor varje natt eftersom det ger stödet man behöver ha,

Läste sen på familjeliv att sånna där handledsskydd man har när man åker inlines är likvärdiga de man får hos sjukgymnasten, så Jimmy hämtade upp dem från källaren, Så nu ligger man där med inlines-handledsskydd på om nätter na..hahaha..vilken syn! Kan knappt bläddra i tidningen jag läser innan jag ska sova!!  


Idag har jag och Limme varit hemma...byggt med klossar i soffan då jag inte kommer upp från golvet om jag sätter mig *haha*, ätit, fikat, byggt med mera klossar, kollat på film, sovit,badat och så lite klossar igen..

Ska se om febern håller sig borta inatt med så blir det dagis för lilleman imån.

Han sa idag att han ville dit; - Mej, gadis, måla jag.. Fritt översatt : Jag vill till dagis och måla. Lille gubben.  


Har färgat håret alldeles själv..har ju strulat med f-kassan nu ett par månader så jag känner att det har inte funnits plats för sånna ekonomiska utsvävningar som att gå till frissan och göra det fast man VET att det blir så jädra bra..
Sagt och gjort så köpte jag en guldblond nyans..mycket fin på förpackningen..dock inte i mitt huvve..Skit oxå..Får se om man kan dona till att imån?

Linnea jag kommer tillbaks i december om jag så är nyförlöst så får du få ordning på min kalufs igen, som du alltid fixar så bra!!  



Nu ska jag snart lägga mej o hoppas på sömn inatt...

Av Sarabella - 22 november 2010 17:49

Idag har det bakats massor i huset!!

Först lussekatter, sen sånna där frallor som skulle jäsa 5 timmar!!! Och till sist; saffranspinnar med apelsinsmörfyllning! De blev verkligen jättegoda, så nu är alla nära och kära välkommna på fika   .


Har varit hos Barnmorskan idag..stank saffran som ett helt bageri när jag kom in men hon tyckte det bara luktade gott, och blev sugen på lussekatter själv hahaha..  


Mätningen av min "lilla" mage var väl ingen höjdare för min del..

Har legat precis under, den översta streckade linjen (alltså ett stort barn/stort SF=livmodermått) hela graviditeten men nu, ja då har bebis bestämt att nu ska den växa och gotta till sig innan sin entre ut i världen..Ett raskt skutt så att vi hamnade en bra bit ÖVER den ÖVRE streckade linjen..

Hon kontrollmätte ändå 2 ggr för att kolla så det verkligen stämde..oj så trygg man känner sig nu..  
NU MÅSTE DU KOMMA BEBBEN!

Hon trodde jag fått karpaltunnelsyndrom oxå uppe på allt =

" Symtomen är klassiska med domningar och känselbortfall, framförallt i pek-, lång- och halva ringfingret. Känslan upplevs som brännande, stickande och smärtsam. Symtomen kan också bestå i konstant smärta, framförallt på natten. Symptomen kan uppträda på natten då människor har en tendens att böja sina handleder när de sover, vilket ytterligare belastar karpaltunneln.

Gravida kvinnor kan drabbas av karpaltunnelsyndrom. Det vanligaste är att det uppkommer efter den sjätte graviditetsmånaden.

Under graviditeten ökar hormontillströmningen i kroppen vilket gör att det samlas mer vätska i kroppens vävnader. Det orsakar tryck på medianusnerven.

Oftast försvinner besvären av sig själva efter förlossningen."


Ja då får vi hoppas på att det försvinner sen då?


Nu ska jag ta och bada med min älskade underbare lille Liam.

Stackarn får knappt plats längre och bada med mig när jag är storlek valross..hehe...

Sen blir det film eller når bra program innan sängen väntar..och så klart.......JULMUST!!!!!!!!  

Imån är det läkarbesök igen...usch så tråkigt!


Hej

Av Sarabella - 21 november 2010 17:01

Idag har vi varit duktiga här hemma! Vi har lagat mat i massor för att frysa in för kommande slappa, latardagar ;=))

Började lite lätt med dagens middag som blev en söndagsstek med sås, potatis och morötter.

Sen började Jimmy med lasange ala Per Moberg som verkligen är svingod! Rimmat sidfläsk, vitlök, massor av riven lagrad prästost, grädde m.m.m.m...mumma

Sen drog han igång med köttfärsås så nu har vi mycket mat i frysen..skönt att slippa tänka på det precis varje dag!!


  


Annars har dagen förflutit på utan större hinder...
Förmiddagen och en del av eftermiddagen tillbringade vi i stan hos mina älskade morföräldrar med fika!     

Min morfar har gjort i ordning en superfin och så gullig liten skolbänk samt tillhörande stol till Limme!

Den är över 100 år gammal och har stått i Persborgsskolan förr i tiden.

Mormor och morfar hade ställt den i köket när vi kom och när limme öppnade locket låg där pennor, block, böcker och suddigummi!! Så gulligt!

Längst fram på bänken är ett litet fack man öppnar så är koppen man doppade sin bläckpenna i bläcket kvar. Tack snälla ni!!!  


Sen bar det av mot Maxi för handling..fan vad det är dyrt att handla!!

Köpte i alla fall en jättefin adventsljusstake efter mitt missöde på Ullared då jag hittade världens finaste men nån j*vel snodde den från min vagn, så jag åkte hem utan..Men denna duger lika bra!!




Är trött på det mesta nu känner jag..

Är så jädra tjock att jag spricker snart..80.0 stod vågen på sist jag vägde mej hos BM för 2 veckor sen..

Imån är det dags igen att åka dit....  

Snälla bebis kom ut nu!! Igår kväll trodde jag i min desperation att det kanske var dags..hade 3 förvärkar på 15 minuter som gjorde ont..men: nej inget mer sen.

Har ätit ananas, burit tvättkorgen, dammsugit och torkat golven..Och färdknäppt.Men INGET funkar..den kommer när den är redo helt enkelt.
Helst nu..



   




Var på Polarn o pyret i veckan och handlade vintermössa och vintervantar till limme samt ett par små små vantar till lillebror..

Gud vad mycket fint de har fått in!



Nu blir det bara slapp resten av kvällen..ska äta massor av fikon och vit choklad ikväll tänkte jag mej..och dricka glögg med såklart!  

Av Sarabella - 20 november 2010 19:22

Jaha då sitter man här i sin ensamhet...Jimmy nattar Limme ikväll och jag passade på att sno åt mig datorn en stund..Jimmy och Fredrik har ominstallerat den idag.


Innan när Limme badade la jag en ansiktsmask( som by the way 'är världens underbaraste sådan) chokladmasken i påse från KICKS! Den luktar och ser ut som choklad! Helt wonderful! 

Limme ville med ha lite så han fick sig en klick på ena armen och doppade inte ner den förrän jag sa att nu är det klart!! Så söt min lille goding!  


Igår hanns det med mycket..jag tänkte att nu jädrar ökar vi tempot så att bebis kanske tittar ut nångång(även fast jag egentligen vet att den inte kommer vad man än hittar på för huskurer/aktiviteteter;=)) Den kommer när den är redo) Men men, det KANSKE kan funka??  


Var i Karlskrona en sväng och Jimmy provade den nya Scanialastbilen..herregud när han fick se den!!Ögonen riktigt glittrade på honom!!

En annan stackare hann knappt stiga ur bilen innan den var låst och han var 20 meter framför mig med raska steg!  

Tro han blev glad när en gubbe undrade om han ville provköra!!

Senare åkte jag hem till min älskade syster Anna för en mysig prat/fikastund!  


På kvällen besökte vi mina kära svärföräldrar där vi åt goda frallor och pratade massa strunt om ett och annat...hahaha..Lite olika affärsmöjligheter och sådär..*internt skämt*


Sen bar det av hem mot bingen och där tillbringade jag största delen av tiden vaken.

Detta är knäckande!!  

02.00-03.45 vandrade jag runt på nedervåningen naken, höggravid, svettig med ett mjölkpaket i handen *hahahaha* jag hade dött om jag sett mig själv tror jag!!


06.00 kom limme in och låg o petade mej i sidan och klappade mig i ansiktet ända till Jimmy 08.00 tog och steg upp med honom så jag kunde sova 1 ½ timme till..


Idag har vi varit hos min älskade lillebror med sambo i Hoby och fikat. Så mysig och fin lägenhet har de!  



Sen har jag och Limme slappat i soffan medan Jimmy o Lillan fixat med datan..

Nu ikväll blev det kebabtallrik från Ferali för oss, och nu sover Limme så det blir en liten film eller kanske vi tittar på ett av de bästa programmen för tillfället; "Så mycket bättre" Plura äger...


Av Sarabella - 19 november 2010 09:50

Jaha då har man blitt så svullen om händerna att fingertopparna är totalt bortdomnade...funkar precis att skriva nu..hihi.

I morse fick jag vänta att ta ut öronpropparna då jag helt enkelt inte kunde plocka ut dem!! Hahaha..Limme kollade mycket lustigt på mig där jag stod o försökte höra vad han sa  


Idag kan bebis komma om den föds i samma vecka+ dag som Limme gjorde..36+3!

*Hoppas*

Bebisen är ju helt utvecklad nu i magen den bara lägger på sig mer hull = vikt och det extra hullet är jag gärna utan när det är dags att trycka ut den, hehehe..

Då i det skedet känns det som om att hade den vägt 1 g mer så hade det ABSOLUT inte gått!!

De stoppar ju inte förlossningen från v 36 om den skulle starta eftersom barnet räknas som fullgånget..+ att jag har räknat efter sista mensdagen och då kommer bebis 6 december..så då är det ju ännu kortare tid kvar!!


Nu ska jag sänka en kopp kaffe...så man vaknar till lite!


Ovido - Quiz & Flashcards