Alla inlägg under augusti 2012

Av Sarabella - 18 augusti 2012 09:49

Ja det kunde man ju tycka, att det skulle bli så skönt att sova till i alla fall 7?

Men icke sa nicke...06.15 skulle vi upp, enligt bröderna bus...  


I morgon ska dock jag ha sovmorgon vilket ska bli såååå skönt.

2 veckor kvar av extremt tidiga mornar, sen blir tiderna lite annorlunda när skolan drar igång.



Idag har vi inte så mycket inplanerat..får ta dagen lite som den kommer helt enkelt.

Känner mig hyffsat sliten och på lite dåligt humör efter denna natt...Noah började härja vid kl 00.00 sen skulle man ha honom snurrandes i sängen...folk ute som skrek o tutade mitt i natten..man kan ju undra vad f*n de tänker med egentligen när man tutar 00.30 och 05.00 på mornarna..??
Finns något som kallas för allmänt folkvett, och det faller inom den kategorin kan jag tycka.

Allt har blivit huller om buller med Noahs sömn sen EEG testet i tisdags..han sover konstigt på dagarna med men det ska väl ordna till sig snart får vi hoppas.


Igår kollade vi på en film, Liza Marklunds Prime Time..medelmåttig får betyget bli.

Okej som tidsfördriv men inte mkt mer.


Nu ska jag lägga på ansiktet för dagen och sen se vad dagen har att erbjuda oss.



Hittade två gamla bilder på vår älskade Liam 6 månader gammal , underbara barn!  

 





 



Av Sarabella - 15 augusti 2012 20:25

Ja, så är det.....fy , nu börjar det bli lite mycket med all skit tycker jag nog.


Först så ramlar **** ner från en stege o bryter ryggen o bäckenet, 2 dagar efter dör ******, 3 dagar efter det så får ***** åka till sjukhuset med ambulans för hjärtproblem m.m


Att ständigt gå omkring och tänka på alla dessa tråkiga saker tär en del faktiskt, när allt runt om rullar på som vanligt o kräver att man gör sitt, så att säga.

Jag vill finnas tillgänglig för alla som kan tänkas vilja ha mitt stöd i dessa jobbiga situationer!!

Jag finns där för er, såsom jag vet att ni alltid funnits och finns där för mig!

Älskar er!



Vad har dagen annars bjudit på? Jobb,jobb,jobb, och lunch med jimmy på put inn.

Hem och fika lite med min fina familj och sen iväg för att hämta 2 paket med kläder till barnen som jag beställt..+ ett o annat litet till lilla mig.   

Lämnade av det min mamma beställt hos henne och sen har jag suttit i telefon o pratat med 3 älskade släktingar. Tur att veta att man kan finna stöd i varann i jobbiga situationer.


Nu är man allt lite smått känslig för tillfället, började lipa igår när Noahs fina heliumballong han fick för han var så duktig på epelepsi-testet blåste iväg, när jag tappade den på parkeringen!



Noah märkte det inte ens, men OJ vad synd jag tyckte om lille Noah...

Min mamma fick säga att hon skulle köpa en godispåse till honom istället för att jag skulle släppa detta med ballongen..Det blev nog något symboliskt, eller droppen som fick bägaren att rinna över kanske,  som fick allt att bara välla ut lixom.Det blir ju så¨med känslor man kan inte bara trycka dem åt sidan..förr eller senare kommer de ut.


En liten notis: Om jag verkar disträ eller ointresserad eller så; det är jag inte.

Bara orolig o trött..extremt trött.


Tack o godnatt

Av Sarabella - 14 augusti 2012 19:11

Efter ännu en händelserik dag ska jag nu ta o slänga mej raklång i soffan till nån bra film..

Har handlat hem lite jordgubbar som det ska smaskas på..att man inte ska kunna sitta i soffan utan att truten ska gå som en lärkvinge med nåt snask?? Hihi..men man lever bara en gång och varför inte unna sig då? Livet är för kort för att ha tråkigt och livet kan ändras när man minst anar det.

Vilket vi i vår släkt fått erfara alltför många ggr på kort tid. Nu tycker jag det kan vara bra med elände faktiskt.


Idag slutade jag jobbet 11.30 och körde o hämtade Noah hos sin fina, snälla, dagmamma o så hämtade jag min mamma som skulle följa med för att hålla Noah vaken i baksätet medan jag körde. Han fick inte sova nånting innan vi skulle göra sömn-eeg.


Det gick bra för oss därinne ..De fäste 27 små sladdar i huvudet och armarna med nån slags kontaktsalva som gjorde att Noah hade världens afrofrilla när vi var klara..sötisen.

Ja vi satt där i rummet och hon släkte ner och jag började somna Noah i vagnen..

Satte mej sen på en stol då min rygg strejkar för tillfället, och vad händer ?? Jo jag somnar oxå och vaknar av att sköterskan säger att: vi kanske skulle göra ett på mamma med ?? Hahaha..

Ja, är man totalt slut i kroppp o sinne så måste det märkas av på nåt vis?


De skulle återkomma när doktorn tittat på svaraen men det dåg bra ut enligt sköterskan. Skönt.

Vi trodde ju iofs aldrig att det skulle va nåt annat än feberkramper men de vill äbdå kolla bara för att utesluta epelepsi.


Nu ikväll har jag bakat jättegoda drömmar.

Ett recept som jag fått av en av min morfars söta systrar.. Frågan är om det finns några kvar i morgon när pojkarna i familjen gått lös.De verkade uppskatta dem mycket!

Tänkte jag skulle bjuda på kakor imån på jobbet till eftermiddagskaffet och så köra ner med en burk till mormor o morfar..  


Nehepp..... mot min älskade soffa !

Av Sarabella - 13 augusti 2012 18:07

Jahapp då var man hemma från jobb, ungar hämtade och middag fixad.

Lasange blev det idag till Jimmys förtjusning..


Har varit helt väck idag..märks att man varit ledig läääänge. Hade lite svårt att få komma-tecknen på rätt ställe ett tag där på jobbet..  

Åkte till mina morföräldrar en sväng på lunchen o träffade även min mamma som var där.


Liam blev ju stora killen idag när han började på STORA avdelningen på dagis; Hoppetossan.

Så söt han var i morse när jag frågade hur gammal han var nu när han är så stor att han ska börja på ny avdelning och allt..

- Jag är tretton år gammal mamma..

Haha sötisen.


Var en fröjd att lämna Noah idag så bra som det gick trots det var veckor sen han var hos sin dagmamma.

Så roligt när det går bra med de små.  


I morgon blir det jobb halva dagen sen sjukhuset med Noah och sömn EEG . Får se hur väl man lyckas med att hålla honom vaken till kl 13.00 o sen få honom att somna på beställning med en massa sladdar kopplade till huvudet.

Det får bli som det blir helt enkelt.


Nu ska jag dona lite med lite blanketter som ska skickas hit o dit i och med studiestarten, sen ska barnen nattas och mamma o pappa Blixt tar kvällen framför tv:n i varsin ände av soffan med nåt smaskigt till. Kanske lite rabarberpaj?





Av Sarabella - 12 augusti 2012 16:33




   




Fina sötisar   


Av Sarabella - 12 augusti 2012 08:29

God morgon världen..

Vaknade upp med lite ångest i morse då det är sista semesterdagen för mig idag..Imorgon drar allvaret igång igen.

Men det gör inte så mycket i och för sig, då jag stormtrivs på jobbet just för tillfället, men kommer kännas lustigt att inte ha barnen med sig hela tiden, så som det varit 6 veckor i sommar.


Vad har vi gjort denna sommaren då? Den började med att vår familj och familjen Abramson/Rosenqvist åkte till Turkiet för en helt underbar vecka med sol, bad, god mat och goda drycker samt endel shopping..Ungarna hade det helt fantastiskt kul med alla vattenrutchbanor (jag o Erik oxå haha) o sockervadd samt obegränsad tillgång på läsk o glass..haha..


Vi har även varit iväg med tattar-termosen, först för att fira midsommar på Öland tillsammans med fam Barbic och då stannade vi i 4 dagar.

I juli gjorde vi en liten roadtrip till Gränna där vi stannade 2 dagar vidare till Kolmården där vi stannade 2 dagar (vilken fantastisk upplevelse det var att besöka Kolmården) och sen åkte vi hemmåt via Oscarshamn där vi övernattade 1 natt innan vi var hemma igen.

Fungerar bra med barnen nu även om jag tror det blir ännu bättre nästa år då de kan gå lite mer fritt till lekpark osv..Nu måste man vara med som en hök hela tiden.


Annars har sommaren bestått av mysiga grillkvällar på vår altan med gamla som nystiftade bekantskaper och en hel massa badande på platser runt om i vår fina kommun.


Har tagit ett steg som jag känt att jag skulle göra länge men inte vågat, och det har varit och är väldigt kämpigt och otäckt stundvis men man måste ta sig igenom det med någon gång..

Jag är inte i mål ännu. Snart så kanske?


Nu ska jag ta min kaffekopp o göra barnen sällskap vid barnprogrammet..Maken sover fortfarande han var ju som tidigare nämnt på hårdrockskvälll i går.


Over and out

Av Sarabella - 11 augusti 2012 19:42

Gråt inte vid min grav.
Jag finns inte där.
Jag finns i solens spegelblänk på fjorden.
Jag finns i vindens lek över sädesfälten.

Och när Du en tidig morgon
väcks av fåglars kvitter
är det min röst Du hör.
Så gråt inte vid min grav.
Jag är inte död.
Jag har bara gett mig av.

 

 

 

Sov i ro - du kommer fattas oss.

Av Sarabella - 11 augusti 2012 18:24

idag vaknade man av att 2 huliganer stormade in kl 9.00 o väckte sin lilla mamma...var hyffsat trött då jag sovit typ 3 timmar i natt. Har varit mycket tankar som snurrat i skallen..


Igår var jag, min mamma o min  kusin Anna bjudna till mina morföräldrar för att ha en trevlig kväll med mycket god mat och mycket prat.
Blev bjudna på exotisk planka med ett mycket gott vin till, och så marängsviss till efterrätt. Sen blev det kaffe o tårta....oså godis...och chips..

Jag o Anna sa stup i ett: GUUUD så mätta vi är vi spyr snart, ändå kunde vi inte låta bli att bara äta mer o mer hela kvällen...hahaha.

Vi hade så trevligt så och vi firade även mormors o morfars 55 (!) åriga bröllopsdag, så när morfar tog ton för att sjunga en vers i den fina låten "Det är premiär" lipade vi i kapp så fint som det var.  


Vi skrattade så vi tjöt och tårarna sprutade flera gånger så kul o trevligt var det.


Fick ett tråkigt besked efter vi druckit kaffe tyvärr..en släkting hade nu fått somna in o slippa sina fruktansvärda cancerplågor. Men trots att man vet att det är en lättnad för honom, som plågades så, blir man ju ändå väldigt ledsen o känslosam så då grät jag av en annan anledning..


Och det är det som orsakat sömnlösheten i natt..allla tankar o funderingar på hur orättvist livet är.

En så glad, omtyckt osjälvisk människa ska få ett sånt helvete som han fick, och hans underbara snälla hustru ska bli lämnad kvar..Det är HEMSKT!

Hans barn o barnbarn går igenom en svår tid av sorg o saknad såklart som man inte kan föreställa sig ens om man försöker..  

Du kommer bli ihågkommen ******, för din värme och ditt goa skratt. Vila i frid kära du!  



Idag har vi varit med pappa och Kerstin, Bella, Johanna  och Michael med respektive, Anna o Marcus med barn, Kalle o Jenni o lillebror Adde uppe vid Karlsnäs o paddlat kanot, grillat korv, fikat o spelat fotboll i 5 timmar nästan! Hade mycket trevligt o barnen uppskattade det nåt ernormt att få träffa alla släktingar o leka av sig tillsammans . De fick även gå på skattjakt och hittade det bästa av allt: en godispåse!! Hihi..


Nu har jag lämnat av Jimmy hos syster yster o Marcus för att de +Anders P och Pär ska ut o göra terassen osäker ikväll på Hårdrockskväll..


Jag o barnen ska käka lite ostbågar i soffan och sen blir det nog bingen för min del..har lite sömn att ta igen om bara tankarna på allt elände vill försvinna ett tag?


Ovido - Quiz & Flashcards