Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

hur mycket orkar man??

Av Sarabella - 4 maj 2009 10:39

mer än man tror verkar det som...Stackars Liam är fortfarande dålig..

På valborgskvällen ringde jag till sjukvårdsrådgivningen eftersom Liam inte hade kissat på hela dagen och bara spydde såfort han fick i sig en sked med vätska..De tyckte vi skulle åka till barnavdelningen på sjukhuset, men vi var tvugna att gå igenom den vanliga akuten eftersom den andra dörren var låst på kvällen..men på akukten vägrade de släppa upp oss på barn!!! De tyckte Liam var för "pigg" och"med"..alltså bara lite frånvarande men inte tillräckligt för att de skulle hjälpa oss...fan vad förbannad jag blev! Jag som Liams mamma vet ju hur han är i vanliga fall. Han mådde verkligen inte bra min stackars bebis. Men,men det var ju bara att åka hem...

bara för att återvända dagen efter då vi återigen ringde sjukvårdsrådgivningen som sa att vi MÅSTE in och kolla hans salthalter och att han inte är uttorkad..så vi fick gå in genom förlossningen.

 Vad konstigt att de behandlar sjuka barn på detta vis!!??

Vi tillbringade hela kvällen på sjukhuset o de tog prover och så, men de visade bara positiva svar som tur var. Vi hade världens bästa barnläkare till Liam, en ung tjej som var så gullig mot både oss och Liam. Hon tog verkligen oss och vår oro på allvar. Hon ordinerade majsvälling och vätskeersättning åt Liam som vi fortfarande kämpar på med=))

Dagen efter skulle vi ha möhippa för min syster anna så att jimmy fick vara hemma med liam hela dagen..de satt i soffan tillsammans och Limme va piggare..han lekte med sina leksaker och skrattade åt alla tjejer som kom och pratade med honom=))

Vi rövade bort anna hemma hos henne och åkte tikll boda borg..fan vad roligt det var!! Man blev som ett litet barn därinne!!

Efter det åkte vi hem till min altan där vi tillbringade resten av dagen o kvällen så att limme skulle slippa en massa spring inne.

Vi gav anna 3 uppdrag under kvällen ;

1. köpa kondomer och gurka på statoil och be om att få lite rabatt,

2. Köpa porrtidning på hyndekulla,

3. Ringa upp ett gammalt ex och tacka för tiden de haft ihop men att nu ska hon gifta sig så han kan sluta hoppas på att det ska bli de 2 igen!! Ha,ha,ha...

Vi hade beställt exotisk planka från Bergslagskrogen,"rekommenderas" och så hade jag slängt ihop en pastasallad som vi klämde efter boda borg.

På kvällen åkte vi in till Karlskrona till shlagerbaren och dansade så att fötterna blödde...bokstavligt talat=))


Var hemma 3.00 och sov till 8 på morgonen då jag vaknade och ville upp och ha liam hos mig...vilken hönsmamma man är..det var jättejobbigt att åka ifrån hemmet när liam inte mådde mådde bra, men alla tjejerna övertygade mig om att jimmy fixar det minst lika bra och att jag måste låta honom ta ansvar för liam själv..och det är ju bra.


Nu sitter vi här och limme har precis vaknat...det har tagit ca 1 timme att skriva detta inlägg med allt spring för att kolla till limme på övervåningen..=))..


Min mamma kommer snart för jag ska på ett möte med min sk coach från Lernia..man är ju uppsagd. Som alla andra typ.


 Bifogar en bild jag fått av min kusin anna från den "Gamla goda tiden"..där var vi ganska unga om man säger så..Jag 17 och Jimmy 19 tror jag..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarabella - 12 augusti 2014 22:27

Har blivit utvald som buzzador att testa Bic Kids pennor som ska vara utformade för att passa barnens grepp o vara enkla att använda. Mitt omdöme stämmer mycket överens med det, då barnen tyckte det var lätt att hålla i pennorna o stiften bröts int...

Av Sarabella - 1 april 2014 10:27

Nu börjar jag komma ifatt efter allt som hänt senaste tiden...operationen verkar ha lyckats o jag känner INGET tryck i huvudet längre, helt fantastiskt!    När sådana här saker händer, det är då man märker vilka som verkligen finns för en och som...

Av Sarabella - 15 mars 2014 09:33

Så då var det äntligen gjort..huvudet är opererat.   Jag skulle infinna mig på Lunds sjukhus onsdagen 5 mars kl 10.00 för inskrivning, provtagning och magnetröntgen.   Barnen skulle lämnas på dagis och det var något av det svåraset jag har gj...

Av Sarabella - 24 februari 2014 16:24

Jaha ja.. Då var det ett tag sen sist jag skrev....nu igen. Skolan rullar på med massor av göra, varje vecka är det nya saker så sysslolös är man då rakt inte..   Idag ringde de från neurokirurgen i Lund och talade om att min operation kommer bli...

Av Sarabella - 14 januari 2014 10:01

Igår hade jag ju min fastedag....500 kcal är max för de dagarna, blev soppa, shake och knäckemackor med ägg samt päron och plättar. Jag var inte hungrig på kvällen men så sjuuuuuuuuuuukt sockersugen att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen. Soc...

Ovido - Quiz & Flashcards