Alla inlägg under november 2009

Av Sarabella - 30 november 2009 20:06

Ja, å var det dags igen...har precis repat mej från halsflussen så är det dags igen...

Har 39,2 graders feber trots febernesättande medicin, skitont i huvudet (har aldrig vatt med om nåt liknande) svårt att andas frossa, yr m.m.m.m

Ringde 1177 för att fråga om det kunde va biverkningar av den jävla sprutan men hon beodrade mig att åka till jourcentralen...

Kom hem nu med morfin tabletter för huvudvärken...hoppas man får sova inatt...Om jag blir minsta lilla sämre skulle vi åka in genast så Jimmy får vara hemma från jobbet imån...


I natt bara lipade jag som en barnunge, jag mådde totalt kass..


Jaja nu blir det sängen..orkar inte sitta uppe nu börjar bli yr i bollen..

Av Sarabella - 23 november 2009 16:51

Jaha då var det 6 nya arbetsdagar framför en då...alltid lika kul...not.


Ja vad har hänt sen sist??

Jag har varit ju ledig 4 dagar och har varit på en massa ställen...ekohallen som nämnts tidigare, hade besök av Tobbe och Hanna från Göteborg i fredags eftermiddag! Så trevligt! Hade en massa att prata om det blir ju så när man ses så sällan..de ska snart ha en liten bebis!! En liten Teo ska titta ut om ca 1 månad!

I fredags var vi även på hästö hos jimmys pappa och annika på middag.

När vi kom hem typ 21.00 stupade vi rakt i säng...hehe..jag med min ljudbok i öronen och jimmy en tidning i högsta hugg...här är romantiken på topp!! Hihi..PRO nästa för oss kanske??


I lördags var vi i stan och jag handlade smink och hudvårdsgrejer från Clinique på kicks..skönt att ha det handlat...dyrt............tråkit......


På eftermiddagen kom min pappa mikael förbi med en liten gåva...en JÄTTEFLASKA Dooleys!!! 1,5 liter!

Den var gigantisk! Hahaha...Har saknat dooleys så länge nu..det är ju sååå gott.

Senare på kvällen kom Sussi o Patrik förbi och snackade lite skit och drack kaffe med tillbehör.. Trevligt som bara den..

I söndags var vi hos sussi o patrik och jag var med och red en sväng på de nya utbrytar drottningarna Q och Liberty..hihi..de bara gav sej den på att försöka rymma ut ur stallet=))..Men det satte sussi stopp för hahaha..

Vi började riva lite i deras tapeter i tvrummet som de ska renovera men sen ville limme sova så vi fick åka hemmåt.


Inatt har min lilla mamma sovit här hos oss..hon ska ju passa liam nu när vi jobbar eftersom  jag inte har dagis förrän 11/1..så snällt av henne!

Så det kändes som att ha en nanny hemma!! Kalla mej Sara Anka=)) (fast den snälla versionen)  Hihi...


I morse vid 04.45 när vi kom ner satt mamma och läste tidningen i köket och hade satt på kaffe till oss!!! Så himla snällt!

Sen stack vi till jobbet och mamma kla sej igen till limme vaknade 08.15

Lilla mamma ska sova här i natt med..


Jag sitter här nu och funderar på att köra till maxi och köpa hårfärg..har bara värsta beslutsångesten..antingen blir det avfärgning+ ljusare brun färg....eller bara en mörkbrun i som nu..hmmmm..*dagens ilands problem lix*

Innan gick man bara till frissan, satte sej i stolen och sa; - gör vad du vill...

Det funkar inte riktigt så längre..hehe..finns inte utrymme till sånna utsvävningar..Så man får fixa själv numera..

Av Sarabella - 19 november 2009 17:27

Stämplade ut 02.05 i natt och körde hem för att lägga mej ett par timmar...tittade på klockan sista gången 03.30...sen vid 08.00 var det bara att stiga upp med min älskling som hade sovit duktigt natten igenom (vad jag vet ialla fall, fast jag kanske var så trött att jag inte hörde honom innan)..


Klockan 10 körde vi och hämtade min farmor och så bar det av till Ekohallen för en heldag...vi shoppade och åt och sen körde vi vidare till Markislagret där det oxå handlades lite..


Kom precis hem nu...behöver jag säga att jag är trött?? Hihi..


När vi körde mot Markislagret tänkte jag på att "Nu är det 12 timmar sen jag körde hem från jobbet" .

Helt sjukt vad man hinner med när man inte sover=))..


När jag kom hem slängde jag ner i diskmaskinen och drog igång, plockade undan och tände en massa värmeljus...

Väntar på fikabesök även idag...


Ikväll blir det mys med chips och..........ja just det GLÖGG i soffan!!!!!!!!


Imån ska jag till mamma ocj till mormor och morfar...På kvällen till Jimmys pappa på hästö för att äta middag *så trevligt, så trevligt* Hinner kanske med en liten shoppingrunda i karlskrona innan vi ska dit om Jimmy nu mot förmodan skulle vara på det humöret..hehe..



Av Sarabella - 18 november 2009 17:15

Idag blåser det verkligen vill jag säga!

När jag slog upp mina 2 gröna 15.00 efter nattens arbete trodde jag inte mina ögen eller öron för den delen..det blåste som om hela taket skulle lossna..

Limme har sovit hos sin mormor och morfar i natt när jag jobbade, men i natt ska han sova hemma för jag kompar ut 02.00 så kan jag ju stiga upp 07.00 när han vaknar..det blir i alla fall 4,5 timmars sömn vilket är mycket om jag går tillbaka 2 år i tiden när jag inte mådde riktigt 100 om man uttrycker sig så..då var 3 timmar myckt sömn på en natt!

Tur att det blivit bättre i alla fall..


Igår kväll vid 19.00 var jag och min morfar på filmvisning om gamla ronneby vilket jag är sjukt intresserad av..hihi..

Filmen var jättebra och det bjöds på kaffe och fika efterråt..då blev lilla jag glad..


Min hals känns bättre idag tack gode gud..hoppas det fortsätter på detta spåret nu bara.


Fick en parfym idag som prenumerationsgåva från en tidning..Calvin Clein, Secret Obsession. Inte min typ av parfym men vatusan..man tager vad man haver =))


Nu ska jag slänga igång kaffebryggaren för jag väntar på fikabesök och då ska vi äta en smaskig äppelkaka...


Må väl.

Av Sarabella - 16 november 2009 16:49

Jag fick precis reda på att jag har fått förlängt året ut!! Gutt det!! Mer pengar till kassan!!

Det blir lite mer för mamma att passa liam men det var hon bara glad över.


Idag har jag och Jimmy vatt tillsammans 7 år och 5 månaderKyss...det är inte klokt vad tiden går..

får se om det blir nån liten tripp i december för att fira lite kanske?? *I hope*


Nu ska jag in i duschen och försöka fräscha upp min sjuka kropp lite!Tungan ute



Av Sarabella - 16 november 2009 14:46

ska detta aldrig gå över? känns som om man varit sjuk en evighet...

Och bara en massa elände runt omkring en hela tiden......separationer, arbetslöshet, dödsfall, sorg, oro m.m.m.m

Men man klarar det mesta, det har jag bra exempel på hos folk som jag känner.. Vi får hoppas att allt vänder nu och går mot det bättre..

Tur att man har sin familj,släkt och vänner!


Idag har mamma varit här i ett par timmar och pratat om allt möjligt och druckit kaffe..

Mamma ska passa limme nu när jag jobbar eftersom vi ska utnyttja möjligheten att ha Liam hemma från dagis ett par veckor och slippa avgift, fast ändå behålla platsen på dagis så att han kan börja när som igen.

Det är pga svininfluensan som kommunen har kommit med detta förslag för att minimera smittspridning.

Bra ide tycker jag. Så nu ska limme va hemma till minst 11/1.


Mamma ska som sagt ha honom nu dessaa 2 skiftrundorna som jag har kvar innan jag blir arbetslös...om man nu blir det?

Vi ska på möte på onsdag och får kanske veta mer då??


Nu vilar Jimmy en stund efter att ha kommit hem från jobbet...liam vilar oxå middag och när de vaknar vankas de spaghetti o köttfärssås...en favorit i detta hushållet.


Vi har förreseten fått BMW cabben såld nu!!!! Skönt att få loss lite slantar att stoppa i nya hål=)) och att kanske kunna göra tvrummet!? Jag skulle gärna haft bilen kvar för jag älskade verkligen den bilen och den gick som ett skott, men nu när limme kom så skulle inte vi använda den så att det skulle kännas försvarbart att ha den kvar när pengarna behövs bättre på annat håll...


På fredag ska jag, farmor och limme till ekohallen! Det ska bli så kul!


IKEA får det oxå bli inom det snaraste vi ska bara komma överens om vad som ska handlas...en given grej är i alla fall: Doftljus i mängder!! Speciellet TINDRA Vanilj...finns ingen goare lukt på doftljus enligt mej..nu har jag bara ett halvt kvar och det eldas med andakt kan jag lova=))

Av Sarabella - 15 november 2009 15:59

satan med då har man fått halsfluss...först är limme sjuk i 5 dagar med 40 graders feber sen när han är piggare ja då är det en annan som ska ha sin beskärda del av sjukdomskakan...

Sjukskriven från jobbet idag och kommer förmodligen vara hemma imån med om inte ett mirakel inträffar...


Har haft kontakt med f. kassan om VAB dagarna och det är ju en rigorös process som ska genomgås för att få ut vab-pengen..

Man ska åka med intyg till dagis som de ska fylla i när de har tid, sen ska det skickas in och man får inte glömma det för det är en tidsbegränsad period man har på sig..


F kassan kanske skulle lägga lite mera krut på att ta fast alla myglare som är sjukskrivna fast de uppenbarligen är arbetsföra?? Och inte hoppa på de stackare som VERKLIGEN är sjuka..som den där cancersjuka kvinnan som hade obotlig cancer , men, hon, hon skulle minsann klara av att jobba 50 %....

Eller en annan kvinna i 50 årsåldern som jag känner hon har fruktansvärda problem med ryggen men nu har de tvingat upp henne på 100 % och hon gör inget annat än tar det lugnt på sin "lediga" tid eftersom hon har för ont för att klara av annat även om hon verkligen skulle vilja...


Jaja har precis glott på inspelningen av körslaget..har inte sett det förr utan såg bara finalen nu...ola är för go han...sån energi! Sånna positiva människor behövs det mera av!


Nu blir det lasange ala per moberg som jimmy lagat...om jag kan få ner nåt vill säga annars får jag hålla till godo med mitt honungsvatten...

Av Sarabella - 14 november 2009 19:31

och jag är trööööööööööött. Har typ inte sovit mer än 30 min i sträck under alla dessa dagarna. Det tär på en vill jag lova.

limme stackarn har haft 40.2 graders feber...idag är första dagen, peppar,peppar som han börjar må bättre.

Det har varit folk och kollat på bmw cabben och de verkade mycket intresserade..det är bara att hålla tummarna för såld bil=nytt tv rum!!!!!!!!!!!

Vi ska ju som sagt göra om det stora allrummet med öppen spis i till tv rum, och nuvarande tvrum blir matsalsrum eller vad man nu kallar det med ett stort bord..

Om vi hittar ett riktigt stort bord så ska vi göra oss av med vårt köksmöblemang och skaffa ett mindre att ha i köket...tänker mej ett i 50 tals stuk med runt bord och 4 stolar..fast detta vet inte jimmy ännu..men det ska han få veta =))

Igår var jag hos sussi och red en runda samt tittade på deras hus de har köpt ute vid kuggeboda typ.


Nu har vi precis ätit kebab i bröd från chaplin och snart väntar soffan med lösgodis och starvinsglögg från blossa, min favorit. Fast det går bara att dricka ett glas för sen är det inte gott. Idag blir det "blåbär" som år från 2008.


Hej hej


Ovido - Quiz & Flashcards