Alla inlägg under mars 2012

Av Sarabella - 30 mars 2012 20:00

Ibland blir saker och ting inte riktigt vad man trott att de skulle bli?

Kanske dags att bli mindre naiv och blåögd och istället ställa alla frågor på en gång?

Speciellt om saker låter alldeles för bra för att vara sant??!! Då är det oftast så med.


Har idag börjat på mitt nya jobb på min gamla arbetsplats..Dagtid vilket är skönt men nu med lite annorlunda arbetsuppfgifter mot vad jag nuförtiden är van vid.

Kan säga som så att det kändes i min taniga rygg idag när jag kom hem från jobbet vid tretiden..


Det blev hämtning av kebab idag och så en liten shoppingtur för att handla något fint till lilla Lovis som ska döpas imorgon!




Nu är barnen badade, alla 5 IKEA-bagar med tvätt är vikta och inlagda i garderoberna så nu tar vi kvällen, jag och min man.


Trevlig helg på er!

Av Sarabella - 29 mars 2012 15:55

Jahapp....då var det dags igen...VAB med Noah idag då..


Var varm som en kamin igår kväll och inatt var det highlife här på Kyrkvägen.


Stackars Jimmy som jobbade sent och skulle upp supertidigt idag med!



Idag har jag o pojkarna bara tagit det lugnt , kollat på tv o fikat massor.

Barnens mormor, tillika min mor kom och hälsade på då hon saknade sina små barnbarn så mycket att hon bara var tvungen att åka hit, även om vi är krassliga  


Iförrgår var jag ute i Korsanäs och red tillsammans med Sussi..Liberty är så mysig att rida och det gick jättebra trots att det var ca 2 år sen jag satt på hästryggen sist!!

Red även igår fast då i Tararp och på en travare..det har aldrig riktigt varit min melodi detta med att rida travare, men jag tänkte ge det en chans i alla fall!

Svårt är det i alla fall när de älgar iväg i sitt travtempo, men man ska väl lära sig hantera det med??

Tallen som hästen heter, är över 1.72 i mankhöjd och ja, jag drabbades av smärre svindel när jag väl lyckats ta mej upp i sadeln, vig som ett kylskåp som man är.


Träningsvärken nummer 1 besitter min kropp idag i alla fall och jag ser ut som jag har bajsat ner mej när jag går...hehehe..


Nu blir det snart bacon i massor, potatisbullar och rårörda lingon till middag, när min make kommer hem! Kvällen ska spenderas i soffan med mína pojkar som gör livet värt att leva   

Av Sarabella - 26 mars 2012 20:16

Nu är det inte mycket med en vill jag lova..Helt slut i knopp och kropp.


Mådde så FRUKTULÖST illa igår kväll att jag fick spy innan jag somnade..hade hetsätit våfflor till förbannelse på kvällen och det straffade sig vill jag lova..Haha..  


Vaknade sen mitt i natten kl 03.00 av att Limme ropade o ropade o ropade.

Sprang in och det enda han ville var att hans mor skulle lägga täcket på honom igen..Suck. Bortskämd??!! Liiiiten aning kanske..   


I vilket fall så kunde jag inte somna om efter detta utan kikade lite på mobilen och såg då att en kompis checkat in på blekingesjukhuset med sin lilla flicka.   Jahaja, då ska man oroa sig över det med, ända tills man fick svar vad det var som hänt (som tur var kom svaret snabbt) så jag kunde somna igen...trodde jag.



Men då var det dags för herr katt att börja tassa runt i sovrummet..hur han nu kom in genom stängda dörrar??

Somnade 04.30 ca 10 min innan Jimmys klocka ringde..åhhhhhhhh vad jobbigt.


Hade ställt min klocka på 05.30 eftersom jag skulle på utbildning i Karlskrona idag o den började inte förrän 8.00..men vad gör Sara när klockan ringer 05.30?? Jo jag stänger av den och somnar om!

Vaknar med ett ryck 06.15 o det blev fart på fru Blixt vill jag lova!  


På med ansiktet, på med kläder och upp med barnen och fixa frulle, iväg som ett jihuu till dagis o dagmamma.


Hämtade sen upp en kille som skulle samåka o så körde vi in..


Vi skulle till östra köpmansgatan och vid hoglans ser jag en skylt med gatunamnet på, och vi parkerar o börjar gå...och gå..och småspringa ända ner till havet , då smarta mannen som var med säger att:

- Du Sara, vi är på fel köpmansgata..Vi är på VÄSTRA inte östra...


Faaaaaan med. Klockan var 07.59 så det blev att gå/springa genom halva karlskrona o fram till rätt adress..Tur att jag inte tog pumpsen på mej idag i alla fall.  


Att jag ALDRIG kan lära mej? Att kolla upp saker o ting INNAN??

Får nog skaffa glojärn nu i alla fall, med tanke på att jag inte kan läsa ordentligt på skyltarna utan får typ gissa mej till vad det står??


Har tillbringat hela dan på utbildningen o ska göra så imån o på onsdag med..Lite småjobbigt att sitta och fokusera o lära sig saker 8 timmar i sträck, när man är van att lalla runt och jobba praktiskt på dagarna. Var ju typ 8 år sen jag gick ut skolan nu.


  Kom hem 16.40 från barnhämtning och 16.55 kom lillebror Fille som skulle passa barnen medan jag åkte o masserade mej hos Kerstin på Hälsobryggeriet. Underbart var det o mycket välbehöveligt!

Hon är så himla duktig och trevlig och jag kan varmt rekomendera ett besök i hennes mysiga Hälsobryggeri här i Kallinge!  



Nu ska jag krypa ner för det blir en lång dag imån med ...eventuellt blir det en ridtur på eftermiddagen/kvällen och som jag har längtat efter detta!



Natti natti

Av Sarabella - 24 mars 2012 09:08

Våren är äntligen här! Underbart att vakna upp till fågelkvitter och solsken! Som balsam för själen!


Igår blev det lite omtumlande på jobbet då det helt plötsligt blev min sista arbetsdag på min nuvarande placering..på måndag är det dags för facklig utbildning i 3 dagar och på torsdag ska jag vara på min nya placering!

Kommer bli en utmaning! Men deet är lugnt för jag älskar utmaningar!


Idag ska jag ner till stan för att möta upp underbara Josse för en fika, sen hem o pyssla med husvagnen. Ska ju ut på premiär påskhelgen hihihi.


Sandra kommer oxå förbi en sväng i eftermiddag med en jacka till Liam..blir nog en del kaffe då med om jag känner oss rätt!?



Ikväll blir det bara lugnt med god mat o mys med min underbara älskade familj som jag uppskattar nåt oerhört.

Är så tacksam över allt jag har fått i mitt liv!

En sak har jag lärt mig, man ska aldrig ge upp, efter regn kommer solsken. Huvudsaken är att man har en familj som stöttar dej genom det jobbiga och när allt känns pissigt.


Fyll inte ditt liv med dagar, utan dina dagar med liv!

Av Sarabella - 22 mars 2012 19:46

Ja det kan man sammanfatta det hela spektaklet med..Gode gud!



Var ute i lördags och härjade lite..hihi.   

Vi var på lite olika ställen och så var min lillebror Filip fyllechaffis...

Han hämtade oss i en gammal volvo 240, och när man satt där i framsätet med en cider i ena handen och festciggen i andra, i fläktdraget från bilen med en doft av tallbarrs-wonderbaum, ja då kändes det för ett ögonblick som om man var 14 igen..hihi. 


Vi var hos min faster en sväng och gick därifrån med min kusin o hans Sara. Besökte Puls där vi stannade till 02.30 då vi gick o smällde i oss en flottig supergod pizza! Mums.


Mådde faktiskt riktigt bra i söndags så vi åkte till mina morföräldrar för att fika och prata och bara ha det mysigt!  



Det har hänt en massa andra saker med...bla har jag och en vän rett ut en del saker som legat o grott länge nog.

Efter moget övervägande tänkte jag att denna vänskapen vi en gång hade, var alldeles för speciell och dyrbar att bara strunta i. I synnerhet när allt visade sig vara ett "missförstånd".

Och är då båda parter lite stola, måste man försöka mötas på halva vägen, och nu har detta skett.


Jag anser som alla säkert vet, att ärlighet är att föredra.

Men det är inte alltid så bra att hålla benhårt på det i alla lägen, för man vet ju inte vad andra människor har för värderingar och vad som fungerar och känns bra för dem? De kanske inte alls tänker på samma sätt om saker och ting som du?


Helt enkelt lite mer: Sköt dej själv och skit i andra..det gynnar inte nån att man går o retar upp sig över något man inte kan påverka, och som man inte har med att göra egentligen.

Mindfulness liksom. Lev i nuet och fokusera på saker du har kontroll över och inte över saker du inte kan styra eller göra något åt just nu.



Alla väljer vi våra egna handlingar och får ta konsekvenserna av dem.

Jag gör som jag vill och andra som de vill.

Ska försöka leva efter detta nu även om det inte alltid är så lätt. Men ska ge det ett ärligt försök.


Hur som haver så är jag som sagt mycket glad över att vi har pratat ut, och att allt känns bra nu!







Hade detta hänt för 5 år sen hade jag bara stängt in mej och gråtit och varit rädd för vad som skulle hända osv..


Fatta vilken känsla när man känner att man är "hel",  att man kan ta kritik utan att knäckas, utan att istället se det som en sporre att bli en smula bättre.
Trodde aldrig att den dagen skulle komma, men nu har det gjort det och det är fantastiskt för mig!


Nu ska jag i alla fall slänga mej i soffan en stund innan  jag förflyttar  min utarmade lekamen till sängen...imån ringer klockan 05.00 för jobb.


Sen kommer den UNDERBARA helgen då jag ska försöka hinna med att måla om i köket. Kommer bli så fint om jag bara hinner börja nån gång innan nåns näsa ska torkas, nån vill ha mjölk eller gå och kissa..Hahaha..Blir nog Jimmy som får göra klart i vanlig ordning.

Ska även fikas på stan och badas i Växjö. Härligt värre!


Natti natti!

Av Sarabella - 17 mars 2012 15:36

Hemma igen...har varit i Kristianstad och besöket Ticket..efter detta blev det MC Donalds och sen trååååååkiga biltema..trodde jag skulle somna!!

Hahaha..Jimmy sa att jag kunde gott ha det, efter alla timmar han stått i klädaffärer o väntat på mej, eller ännu värre när han får vänta på KICKS..hahaha..det är det värsta av det värsta för honom!

Kan inte förstå det, smink som är så kul????


Nu ska jag vila mej lite innan ansiktet ska på inför kvällens partaj!


Hej hopp

Av Sarabella - 17 mars 2012 08:46

Äntligen är det helg! Trodde aldrig denna jobbvecka skulle ta slut!

Den har innehållit både bra och mindre bra saker...en bra sak är att jag fått veta att jag får forstätta med dagtid i alla fall april ut..det tråkiga är att jag måste till ett annat ställe på jobbet, och därför inte kommer jobba ihop med dem som jag jobbar med nu.

Det positiva med det nya jobbet är att det handlar om helt andra saker+ att det är lite administrativt oxå.


Just nu har jag så roligt på jobbet och skrattar så att man nästan gråter varje dag! Men man får väl komma och hälsa på i fikarummet emellanåt?



Igår kompade jag ut 12.00 och åkte till Conatn för att fika med min lilla mamma, efter det så skulle jag klippa o färga håret hos Tess på Studio 4nio. Och gud så bra det blev..Ljusare och kortare..ca 1,5 cm på ena sidan av skallen och längre på andra sidan. I like it!


När jag var klar hos frissan, stack jag inom gallerian och shoppade loss lite, hittade mkt fint, b.la ett par aprikosa jeans, 2 svarta toppar och ett skitfint jättestort öronhänge! Ett sån som man bara ska ha ett av, det är så snyggt när man har kort hår!


Ringde sen en signal till älskade lillebror Filip, och så åkte jag med dem hem från stan.

Det var Filip som stod för kockandet här hemma igår kväll! Så duktig, han är en naturbegåvning vad gäller matlagning faktiskt!

Dubbelmarinerad fläskfilé med smank av vitlök, chili, basilika m.m som var fantastiskt! Pastaröra med smak av paprika/chili därtill och en liten cider att skölja ner med.  


På kvällen när vi skulle lägga oss, kom jag in till en liten skållhet kamin vid namn Noah, som hade fått feber bara sådär huxflux!

Lilla mamma-hjärtat började värka på mig där jag satt och såg min lille vara så varm, och så är man ju orolig att han oxå ska få feberkramper som Liam fått 1 gång.


Det önskar jag inte min värsta fiende att se.Liam var nästintill medvetslös. Jag var helt lamslagen. Kunde inte göra nåt och vi fick åka ambulans den varma sommardagen 2010. Jag och min lille Liam. Och så lillebror Noah med som låg i magen  


Idag är Noen mycket piggare igen och vi ska åka till Kristianstad och till Ticket för att betala vår resa med presentkorten vi fick när vi gifte oss! Härligt ska det bli när vi åker till Turkiet med familjen Rosenqvist/Abramsson och alla våra underbara ungar!



Ikväll blir det party för en annan..får se hur detta ska gå? Var ju ett tag sen man svängde sina lurviga..hihihi..


Kram på er

Av Sarabella - 15 mars 2012 18:22

Denna dagen startade 04.30 då Noah vaknade..härligt att han sovit hela nätterna i alla fall 3 dagar i rad nu.

Känner mej som en ny människa när man får lite mer sömn!


Hann inte mer än slå upp de 2 gröna innan den jävligaste ångesten smög sig på...visst fan, tandläkaren idag...  


Klockan 08.20 skulle jag vara på plats och det kändes som jag vandrade till min egen avrättning.

Skulle laga 2 hål och var på vippen att ringa till min morfar o be han följa med (min morfar har alltid följt med till doktor, tandläkaren osv, erftersom jag känner mig så trygg o lugn när han är med   )

Men jag sket i att ringa, jag är ju trots allt en 26 år gammal 2 barnsmamma, nu måste jag ta mig samman!!!!!!!!


Vankade av och an i väntrummet innan de ropade in mig, och då, ja då kom tårarna (fast jag lyckades blinka bort dem så att ingen såg) haha..


Kom in på rummet och sa direkt: Jag är jätterädd, verkligen JÄTTERÄDD!!!

Kanske kan tyckas fjantigt men jag är verkligen,verkligen jätterädd!

Han: Det kommer gå så bra ska du se..detta ska inte vara några som helst problem.

Jag: Jag är mer nervös inför detta än vad jag var när jag skulle sätta igång förlossningen med min yngsta son.

Han: Ja, det kan jag ju inte begripa..detta känns ju knappt??


Men de orden är en klen tröst till en som är nästintill panikslagen.


De hissade ner mej i stolen och skulle ge mej bedövningen, men jag bad att få salva oxå innan så att jag minimerade risken att det skulle kännas.
Hela tiden stod sköterskan bredvid och sa: -Såååååja Sara lilla..jättebra..vad duuuuuuktig du är. Hihihi..Kändes som om jag var 4 år eller nåt.

Han la en bedövning och sen ytterligare en eftersom jag kände att det isade lite när han borrade..Blev totalbedövad i halva ansiktet och fick ha ett papper att torka mej med i mungipan då dreglet rann ut..hahaha..


Efter ca 1 timme var jag klar och 1400 kr fattigare+ de 630 som jag betalade för 2 veckor sen. Kostar sjukt mycket att gå till the dentist,


Nu har barnen ätit kvällsmat, jag skickat iväg ansökningarna inför höstterminen och eventuell pluggstart..så nu väntar bara soffmys hela kvällen med inspelade Mästerkock, och Filip och Fredrik.



Imån är det fredag och då kompar jag ut 12.00 för ett besök hos frisören samt lite shopping i den stora staden Ronneby innan jag ska hem och äta middag med min älskade familj!

Lillebror Filip ska stå för maten i morgon, dubbelmarinerad fläskfilé, blir mumma det!



Ovido - Quiz & Flashcards