Alla inlägg under juni 2011

Av Sarabella - 3 juni 2011 08:30

Ja nu är det nära..

för övrigt har jag stora problem med att skriva detta inlägg då jag har varit o fixat klorna..hehehe..  

Långa och fina är de nu..tror detta blir nåt jag kommer fortsätta ha sedan, till Jimmys stora förtret..


Igår samlades vi kl 12.00, min trogna skara hjälpredor i Hasselstad bygdegård för iordningställande av lokalen..Vi slet som djur med allt som skulle fixas och klädde om alla 75 stolarna..men det blev HUR bra som helst! Höll på till lite över 17.


Skulle låna dukar av han som hade Karön innan..jättebra!

Öppnar kartongerna uppe i lokalen..då är det för det första 2 olika färger på dukarna..vita o beiga.Sen när vi tittar närmare så är det smutsiga och endel hade hål!!!!!!


-Ojdå..sa han när Sandra ringde upp honom och skällde...har jag råttor där ute kanske??

Seriös person?? Nej....


Men Sandra ringde lite och donade så att vi kunde hämta upp dukar på Brunnen av en SUPERTREVLIG man som tyckte synd om mig som brud som skulle behöva ha detta att oroa mig över! Gulliga han!

-Självklart kan ni hämta dukar sa han, bara kom ni så lägger jag ihop det till er direkt! Dagen ros till honom!!  

Så nu ligger det jättefina kritvita linnedukar i lokalen! Tack till mannen på Ronneby brunn!!!!!




  Även tack till min mamma, min kusin Anna, min syster Anna, min tärna Sandra, servitrisen Mia, till min blivande man samt mina 2 söner för hjälpen!!

Jag gav Sussi, Cecilia, Fia och Jonna ledigt eftersom att vi var så pass många ändå, men tusen tack i alla fall för att ni ville hjälpa till!

Limme fixade ljusen och Noah fixade stämningen med att bara vara där  

Mina duktiga killar.!!  


Jag och Jimmy började komma lite i luven på varann när han skulle gå in och som han säger: -Styra upp det hela vad gällde bordsplaceringen..hahaha..

Och då bröt tärnan Sandra in: -Jag tycker det är dags att vi åker och äter nåt, blodsockret är inte på topp o vi ska inte bli ovänner..hahaha..Sandra du är så söt.

Min syster Anna sa: -Sara ta en kaka..tycker jag börjar ana en bridezilla????   


Kanske hade hon lite rätt i det..men man vill ju att allt ska bli så bra som möjligt?


Sagt o gjort så åkte jag, jimmy, barnen, Sandra o mia hem och tryckte i oss lite pizza..mumma.


Det är ju bara denna gången lix? Men som endel pessimister säger: Du vet inte om det bara är denna gången? Du kanske gifter om dig?

Roligt att tänka så nu?? Nej inte speciellt.  


Klart jag kommer leva resten av mitt liv med Jimmy!!! 

  Det är det jag verkligen vill annars hade man ju inte gift sig eller??

Och om inte så är fallet, om ödet har valt en annan väg, så kommer jag i alla fall inte att ha en sån här fest en gång till..Och inte gifta mig i kyrkan fler gånger.


Jag tycker att har man gift sig i kyrkan 1 gång så får det bli borgeligt sen, eftersom som prästen säger vid vigseln:-Vad Gud har fogat samman får alltså människan inte skilja åt.Matteus 19:4-6.

Jag är inte supertroende men tycker ändå man ska visa respekt för det som religonen man vigs genom, vad den säger.







Idag kommer älskade Filip o ska hjälpa mig med att passa Liam medan jag o Noah åker och inhandlar ett par byxor till Liam då de jag köpt och skulle sy upp åt honom är spårlöst borta..??  





Idag ska även blommorna till dekorationen hämtas, tack snälla Jonna för lånet av de superfina krukorna!




Ikväll ska jag tillbringa sista natten som ogift hemifrån enligt gammal tradition. Kommer att sova hos tärnan Sandra! Hur mysigt som helst! Kommer nog inte bli mycket sömn utan mycket prat hela natten.Hon är ju om möjligt mer nervös än jag!  



Nu ska jag hälla i mig lite kaffe..och sen ringa broder Filip som för övrigt är utsedd till björkris-ansvarig av mig..hahaha..han ska fixa så at det blir lite grönt o fint vid lokalen.




GUUUUUUUUUUUUUUUUD vad jag längtar nu till imån!!

Ovido - Quiz & Flashcards