Alla inlägg under april 2009

Av Sarabella - 28 april 2009 07:50

ja. 06.30 vaknade min ögonsten och ville inte alls sova mera, så det var bara att snällt stiga upp.

Har sovit så dåligt i flera dagar nu så man är ju inte superpigg precis. Men kaffe löser det mesta..jag dricker så mycket kaffe nu att Löfbergslila skulle sponsra mig tycker jag!

Idag ska jag och Liam ner till mamma lite senare och sen till jysk eller öb och köpa en vaxduk till bordet på altanen...Vi spenderar mycket tid därute nu när det är så fint väder.


Läste idag i sydöstrans hem & fritids bilaga om Josefin Perssons hus i ronneby. När det huset var till salu var jag jättesugen på att köpa det! Har alltid gått förbi det huset och tyckt att det har varit så fint..min mornor och morfar bor alldeles i närheten. De har verkligen fått det fint därinne när de har renoverat det, men det är nog liiiiite för stilenligt och vitt för min smak. Men smaken är ju som baken. Roligt att deras hus har uppmärksammats så i tidningarna! Mer sånt!


Vad jag ska ägna övrig tid till idag är att planera min systers möhippa som ska vara på lördag...det är en del kvar att fixa!!

Ska även in på Bakkers hemsida och beställa hem finfina växter! Finns hur mycket som helst att välja på!! Rekommenderas varmt!

Nej nu ska jag gosa lite med min lille limme innan det är dags för hans förmiddagslur som han alltid tar ca 2 timmar efter han har stigit upp...


Hej,hej!

Av Sarabella - 27 april 2009 20:54

 Nu är det officiellt!! Jag är gudmor till lille Charlie!!!!

Nino och Veronica frågade mig igår när vi var med dem på Vildmarkscafeét och fikade, om jag ville bli Charlies gudmor!! Jag blev helt överlycklig och rörd så att jag började böla..ja jag vet att jag är känslig, men jag tycker att det är ett sånt hedersuppdrag att man blir vald att delta i ett barns liv resten av ens liv!!

Veronica sa att det bara var jag som hade blivit rörd till tårar när jag höll Charlie första gången och att det bla var därför de ville fråga mig. Och för att jag är jag...hmmm vad som nu menas med det =))

Och det ska väl nämnas i sammanhanget att Jimmy blev gudfar. hi,hi.

Igår kväll var jag i silpinge och red en ganska lång runda...(tyckte mina lårmuskler i alla fall) men min vän Anette och en kvinna som heter Kicki.

Det var så mysigt väder och jag red i kortärmat ända fram till 20.00

När jag kom hem var det duschen som hägrade samt ett gäng smörgåsar...sen: the bed.


Idag startade dagen som den nästan alltid gör..jag och limme i soffan med en kopp kaffe var...he,he,he..nej såklart bara till mig. Han dricker sin välling!!

Vi åkte ner til stan idag för jag skulle byta en bikiniöverdel jag köpte i fredags..den var för LITEN...det kunde jag aldrig tro..

De hade outlet på torget idag oxå...men godegud vilket riv och slit det var i tältet..man blev helt hysterisk av att vistas där så min å limmes minuter i tältet var lätträknade.

En viss man bara slet till sig ett helt ställ med tunikor och drog upp mobilen och nästan skrek på ett språk jag inte förstod..efter ca 2 minter kommer 2 av hans kompisar å börjar slita och riva runt i kläderna..de gick därifrån men sisådär 10 klädesplagg var..=)) vilken syn!

Nej, jag å limme gick bort och tog en tjock korv i bröd istället som de bjöd på..mums.

Vi mötte min farmor som var en runda på stan och uträttade ärenden..de är numera bosatta i sin husvagn ute i bökenäs..de bor där från ca april till oktober sköööönt!


När vår runda på stan var över, åkte jag upp till Cissi i mammagruppen för en fika. Så mysigt! Hennes lilla dotter reste sig upp idag för första gången och höll sig i gåstolen som limme satt i och han gjorde sitt bästa för att nå hennes hår...han älskar att dra i håret på folk..aj,aj,aj..

Vi planerar en ordentlig shoppingrunda till Ullared..hoppas det blir av snart! Det riktigt kliar i fingrarna på mig när jag hör om alla som varit där nyligen!!


Ikväll gick jag en runda själv med min lille dog..atlas..och jag gick en runda om hyndekullakiosken oxå och köpte en mjukglass..idag igen!!! Herregud. Jag har ätit mjukglass varje dag i ca 2 veckor nu..men det börjar synas på min body nu så jag får nog börja hålla igen lite...


Imån ska jag börja mitt nya liv! Eller i övermorgon...eller i överövermorgon.............


Nu är det natti natti!

Av Sarabella - 25 april 2009 22:32

nu är vi hemma från partyt...25års fest hos kullberg. Riktigt trevligt faktiskt! Vi samlades här hemma på vår altan först allihopa, jag, jimmy,limme såklart, figge, björnsson, david, samuel, putte, eric, fia, viris, "kuken", lillan å marie.

Sen gick vi i samlad trupp bort till kullberg och rebecca där det bjöds på gooood smårgåstårta, kaka och kaffe och så en rolig tipspromenad med diverse frågor om självaste födelsedagsbarnaet!

Vi hade lagt ihop till ett mixerbord för datorn till honom som han blev glad över.

Limme charmade alla på festen(som vanligt=))! Fick höra av flera att jag hade världens finaste lille kille! Och jag kan ju inte annat än hålla med!=)) Min älskade ögonsten..Att man bara kan älska någon så. Det är något man inte fattar förrän man själv har barn, den kärleken till en annan individ går inte att begripa innan man blivit förälder.

Limme hade fått en ny mössa igår, en grönrandig POP mössa..superfin!! Denna mössa gick hem hos en viss person på festen, apan, som gärna ville köpa loss den av limme =)).

Den inhandlade jag i går när jag och anne från mammagruppen var i Karlskrona med barnen och shoppade lite. Det blev som nämnt ovan en mössa till liam, en asfin svart klänning till mig, jeansleggins och en tshirt oxå till mig. Mamma unnar sig som jag brukar säga till limme som bara skrattar=))

Efter en givande shoppingtur blev det matrast med ett litet mellanmål som  kärleksparet Mynta-Li och Liam delade (det skiljer bara en dag mellan dem) Detta mellis avnjöts på en bänk inne på Åhlens och efter det åkte vi till Utkiken och åt världens godaste lunch buffé.. En supermysig dag som vi bestämde att vi skulle göra om snart igen!!


Återigen till dagens bravader:

Jag, Liam, Fia och Elvira drog oss hem till mig vid 9 tiden..vi köpte cola i rosa kiosken och kollade på inspelade robinson..mys mys!

F*N att Billing åkte ut!!! Han var så J*vla bra alltså, en ärlig person.

Och som alla vet...ärlighet varar längst..det är en tanke som fler borde beakta. Men tyvärr räkte det inte hela vägen i Robinson..och Jarmo är oxå för go..hoppas på honom eller på erik "blomman".

Nu ska jag läsa nyheterna sen lägga mej tror jag och invänta att min karl ska komma hemragglandes...hehe..det brukar ej bli för nyktert på dessa festerna..



bye bye

Av Sarabella - 25 april 2009 13:04

oj vad längesen jag skrev....har varit sjuuukt trött de senaste 2 veckorna men nu har de börjat vända...men det har sin förklaring.

Igår var vi hos anna o marcus å grillade..gott..åt även en massa chips, dip å morötter.

idag är vi ute in the garden å pysslar lite..ska till kullberg ikväll på 25års fest...ska bli roligt!

skriver mer snart limme vill inte sitta här mer nu!


Av Sarabella - 15 april 2009 18:54

Nu är vi percis hemkommna från Smålands djupaste skogar....har varit o hälsat på Jimmys syster Pia med familj uppe i Ljungby idag..Och givetvis även stannat på IKEA (I LOVE)...handlade en del faktiskt.

 B.la. En limegrön ryamatta till tvrummet, en svart hylla oxå till tvrummet,barnstol m. dyna, lampor till Liams rum, matta till toan nere, handukshållare, toarullehållare m.m.m.m........Roligt att få shoppa lite..Lägger upp lite bilder så småningom på min, mini homemakeover =)) Hi,hi..

Förresten...fick reda på idag att jag är uppsagd! Inte jättekul men det får gå...Jag kommer nog klara mig rätt bra ändå eftersom jag har en massa mammadagar kvar så jag kan vara hemma ganska länge till och så börjar min uppsägning inte gälla förrän jag kommer tillbaka från mammaledigheten=)) Skönt!

Imån åker min pappa till staterna...han och hans kompis ska bila i USA och ska b.la besöka LA, SanFransisco, San Diego, Death Valley och Las Vegas. Roligt för dem! Och roligt för mig med, för jag ska nämligen hämta hem pappas Corvette från Karlskrona..Vi ska ha den medans han är iväg...Jag lovar att jag ska ta väl hand om den..he,he,he,he..


Nästa vecka ska jag o Limme iväg och plåtas! Ska bli kul att få lite fina bilder på oss! Är faktiskt lite nervig..jag blir ju alltid så jävla ful på bild..fast det är klart, varför skulle man se bättre ut på bild än i verkligheten?! Ha,ha,ha..Men limme är ju världens sötaste så det väger upp.

Fotografen ville jag skulle komma med lite förslag själv och så men min fantasi är helt död så har ni förslag skriv en rad eller två till mig så blir jag glad=))


Nu ska jag börja plocka med mina nyinköp!


Hoppla hej

Av Sarabella - 13 april 2009 18:35

Nu sitter jag här och väntar på att Limme ska vakna...han har inte varit riktigt pigg idag..har tagit 3 tupplurar...brukar bara bli 1 max 2 om dagen..

Vi har varit ute och gått en sväng i det fina vädret Liam Atlas och jag medan Jimmy var i Hallabro o hjälpte Nino med altanen.

städat har jag oxå gjort idag..dammsugat och dammat lite...finns det något tråkigare än att städa??? Men man måste ju tyvärr.

Idag har vi ätit pizza!! Mmmm..En Bandy från Chaplin blev det för min del.

Bifogar lite bilder från gårdagens fikastund hos Jimmys pappa.

Av Sarabella - 13 april 2009 13:34

Bilder från vår sköna promenad i fredags, Liam i sulkyn hos farfar o Annika, Limme o farfar Kenth, Liam och farmor Karin samt en fin utsikt från förtältet i Skönstavik där Liams farmor och Mats har sin husvagn..Vilket ställe!

Ovido - Quiz & Flashcards