Alla inlägg under september 2011

Av Sarabella - 29 september 2011 10:11

Nu pimplas det kaffe för fullt här hemma för att försöka komma igång..men har drabbats av Alfons-syndromet..ska bara kolla detta först..och detta ...och detta..hahah.


Snart kommer i alla fall Fia med lilla Lovis och vi ska boka resan idag!!!!

Tjohoooooooo!

Turkiet Juni 2012, here we come!

Har hittat ett SUPERFINT hotell i Side med klassificeringen 4+ och All Inclusive..  

En helt underbar vecka kommer vi få är jag säker på..Vi och alla små barn..hahaha..De kommer nog ha det roligt tillsammans allihop!

Och så ska ju Fia och jag lämna barnen med Jimmy och Erik och ha mammatid själva!!

Bada turkiskt bad och bara ha det gött...
Kan tänka mej att Jimmys och Eriks egentid kommer spenderas i baren   


Ska hinna med att sortera inför barnloppisen på söndag! Kom gärna dit! Kallinge Folkets hus kl 11-15..


Hej hopp

Av Sarabella - 26 september 2011 08:56

Måndag igen..herregud vad helgen bara sprungit förbi..

Inte har man fått allt uträttat som man skulle heller..hehe, men så är det ju alltsom oftast. Man är lite väl mycket optimist med vad man ska kunna hinna med...


Har i alla fall fått lite barnkläder sorterade som ska säljas på barnloppisen i Kallinge Folkets Hus på söndag..
Har ett antal kartonger kvar att gå igenom...får ta det lite när tid finns.


Igår när vi vaknade kom vi fram till et gemensamt beslut..det skulle investeras i nya sängar!

Vi har haft de andra sen vi träffades och så ville i alla fall jag har bredare säng, så det fick bli 2 st 105cm sängar från IKEA. Sultan Sagvåg till Jimmy och Sultan Salhus till lilla mig. Talfjord bäddmadrasser uppe på det så har man en oslagbar kombination!!!  


Ett litet missöde ledde till att vi inte kunde montera på benen förrän sent igår kväll...hahaha..

Kamprad hade glömt lägga i skruvar till benen i det ena pakatet med ben så Jimmy fick gänga nya skruvar i garaget! Tur man har en händig karl!

Sov som en stock inatt..vilken jädrans skillnad!!

Väl värt pengarna kan jag säga..



Idag ska jag hänga upp lite nya gardiner tänkte jag..hade köpt till tvrummet och skulle upp med dem igår...då var de ca 10 cm för korta!!!!!

Vi har lite högre i tak i tvrummet och det hade ju inte jag tänkt på när jag köpte dem så nu får jag hitta 2 andra fönster att hänga dem i 


Well well..dags att sätta fart.



Av Sarabella - 24 september 2011 13:41

japp då var det redan helg! Veckora bara springer förbi!!


Igår kväll var det tjejkväll för hela slante då jag, min syster och 3 andra brudar träffades på PULS för god mat o dryck. 

Efter det begav vi oss hem till Josse för lite tjejprat..Mycket trevligt och vi ska snart göra om det igen , dock på en lördag då inte alla är trötta efter hela veckans aktiviteter!

Vi åkte hem runt 23 tiden och i dag sov jag till 12! Min arma, gamla kropp behövde vila och återhämtning efter denna veckan!


Noah är mammigare än NÅNSIN för tillfället och allt jag gör, gör jag med lille Noah på höften..och med en mycket pratglad 3 åring hack i häl..Hahaha..de är underbara de små liven...

När man snittar 4 timmars sömn veckan igenon, känner man sig lite lätt sleten..jag som alltid som minst 10 timmar/natt innan ungarna kom.

Men som alla säger, det är en sån begränsad tid de är små, så det är verkligen inga problem att stå ut när man tänker så, då vill man nästan stanna tiden i alla fall, trots sömbrist och tandagnisslande av barnens trotsbeteende... 


Idag ska jag fortsätta min städning av vårt residens..hihi..Rev ut ALLT på hela övervåningen ur skåp o lådor men ångrade mej kraftigt igår när jag vaknade upp till kaoset. 

Bara att hugga i!  


Ikväll blir det mys med familjen..skönt att ha alla samlade så att man verkligen har tid för varann!

Film, godis och allmänt lugnt  ska det bli.

Längtar såå efter att få träffa Fia & Eriks lilla nytillskott, Lovis med! Och få lukta på henne!! De luktar ju helt underbart de små bebisarna..

Herregud man blir ju bebissjuk bara genom att se de små!!

Att få barn är det bästa som kan hända i ens liv! Klart man vill göra om det, igen, igen , igen och igen..hahaha..  
hade det "bara varit" för graviditet, förlossning och första mystiden med bebisen så hade man inte tvekat en sekund..Men när den härliga 2 och 3 års trotsen infinner sig känns det helt plötsligt som att 2 barn är helt lagom för oss.  



Nej här blir inga barn gjorda...dags att sätta fart!!!! Med städandet alltså.. 


Hej på er!

Av Sarabella - 8 september 2011 15:42

Idag började dagen med att jag smög upp 30 minuter innan barnen vaknade för att kunna ta en lååååång varm dusch i lugn och ro.

Sånt är vardagslyx! Att bara kunna duscha ifred numera...hahaha. Det är man då inte borskämd med.


Efter att ha lämnat Liam på dagis så åkte jag och Noah till mina älskade morföräldrar för att hälsa på...fikade, pratade och bara hade det gött en stund innan jag vid 11 åkte hem för att lägga Noah (och mej själv) en stund..

Tänkte försöka vila bort denna jädra sjukdom som drabbat mig nu med rinnande näsa, värk i kroppen och allmänt orkeslös...lägg till lite lätt pms på det så är det klappat o klart..  

Får bli soffhäng ikväll med min man när kidsen lagt sig så kanske jag blir på bättre humör igen??


Mina husmors-sysslor gör sig ju inte själva för att jag mår dåligt en dag eller två, så nu väntar middags-lagning och bullbak inför kalashelgen som närmar sig!  

Av Sarabella - 7 september 2011 19:25

Ja lite småkrasslig är man allt.. Men men det är bara att stå ut, lite ipren , nässprej och halstabletter så ska man nog kunna masa sig till zumba-passet imån..*hoppas*

Så roligt att jag "kommit igång" med träningen..Tränar i alla fall 2 ggr i veckan nu, Afro o Zumba och det är verkligen skitkul!

Egentid+rensa tankarna behövs faktiskt..


Har varit mycket på sista tiden bla med väldigt lite sömn pga Noahs tänder  som är på g och allt annat, och så har ju lille Liam börjat på det nya dagiset!  Äntligen!

Helt underbart är det!

Stora rymliga lokaler, stor utegård med massor av leksaker till barnen + mycket grejer att göra, underbar personal som engegerar sig i barnen och verkligen trivs med sitt jobb. Så det känns bra nu att lämna på dagis!!

Lille Noen ska ju oxå börja där vad det lider så det är helt fantasiskt bra!


Vad har annars hänt sen sist??

Rätt mycket faktiskt..både roliga och mindre roliga saker..men sånt är ju livet.

Synd bara när det handlar om sånt man inte själv kan påverka, såsom att många har en väldig förmåga att byta åsikter som en annan byter underkläder.

Jag har aldrig riktigt förstått syftet med det..vi lever bara en gång, låt oss då göra det med hedern i behåll kanske??

Vem gynnar det att hålla med bara för sakens skull, eller att bara prata en massa skit om andra, och sen helt plötsligt är allt frid o fröjd???

Men jag har kommit till insikt med att det är bara att låta dem hålla på, de är bara de som förlorar på det i slutändan!

De kan sitta där och ljuga för varandra om det gör dem lyckligare som människor! I så fall så är det ju bara bra, för lyckliga vill man ju att alla ska vara??

Ordspråket att :"Tala inte om dej själv inför andra, det blir gjort efter du gått" stämmer i många fall ..tyvärr.


Så länge som man behövs för att hjälpa till eller finnas där för att gynna den andre personen eller dennes liv, ja då duger det, men när man sedan inte längre behövs, ja då är det tack och hej?

Men tur att jag har börjat hos min mkt kompetenta KBT terapeut som hjälper mej se saker jag inte tidigare sett...

Jag ser inte på att gå i terapi som ett nederlag!

Tvärtom som en investering i sig själv och i sitt liv, för att kunna bli en bättre människa för sig själv helt enkelt och att lära sig se och bryta negativa tankebanor och relationer oxå dessutom.

Jag ser det nästan som en plikt oxå att när man känner att man behöver hjälp med något, att man ber om det.

Jag skulle aldrig någonsin vilja att mina barn, vänner, släkt eller familj blir påverkade negativt av att jag inte tagit itu med det jag behöver ta itu med!




Tack till alla i min familj, alla mina vänner som finns när det behövs! Ni är guld värda!

Ovido - Quiz & Flashcards